Bavarci sicer BMW serije 2 gran coupe ponujajo tudi v manj športnih različicah 218i gran coupe in 220d gran coupe, a njegovi kupejevski naravi se verjetno poda ravno različica M235i xDrive gran coupe, s katero se je najbolj približal BMW-ju M2, saj podobnega izdelka v obliki gran coupeja ne bo.
Potovalni kupe za dva
In če sem prej podal dilemo, ali gre za limuzinski kupe ali kupejevsko limuzino, zasnov njegove karoserije prav gotovo potrdi, da gre za avtomobil, ki ima sicer štiri vrata in štiri sedeže, a je s svojo naravi in pogledom na avtomobilski svet gotovo bliže kupejem. Na zadnji klopi bo namreč gotovo dovolj prostora za otroke, tudi če bodo ti sedeli v otroških sedežih, za odrasle pa ga je bolj malo, predvsem če so ti malo višje rasti. Košarkarjem se zadnja sedeža nikakor ne bosta zdela udobna, saj bodo morali zaradi nizke strehe močno upogniti glave.
Podobno je tudi s prtljažnikom, ki je s 430 litri sicer povsem uporabno velik, a prevozniške želje po pogostem nalaganju večjih predmetov hitro ustavi z majhno odprtino. Tisti, ki bi radi na zadnji klopi vozili tudi večje prijatelje, v prtljažnik pa vsaj občasno naložili tudi kaj večjega, se bodo pač morali zadovoljiti z BMW-jem serije 1. Njegov prtljažnik je sicer nekoliko manjši, a je vsekakor bolj praktičen.
BMW serije 2 gran coupe bi rad bil predvsem udoben potovalni kupe za voznika in njegovega sopotnika in to vlogo odlično opravlja. Spredaj je namreč toliko prostora kov v seriji 1, iz katere serija 2 gran coupe tudi izhaja, praktično identična – seveda ob upoštevanju posebnosti različic - pa je tudi ureditev voznikovega delovnega okolja. Veliko upravljanja v njem je prepuščeno osrednjemu zaslonu na armaturni plošči, digitalni in prilagodljivi pa so tudi merilniki pred voznikom. V bistvu pa gre za bikj ali manj enako zasnovo kot v drugih modelih, saj se je BMW v tem primeru zatekel v modularno zasnovo, ki se je pokazala za dobro. Na kratko: če ste prej že sedeli v avtomobilih bavarske znamke, se boste takoj povsem domače počutili tudi v tem, potem pa vam preostane le še, da se navadite na redke posebnosti.
Štirikolesni pogon s pridihom prednjega
Kokpit in oblika prednjega dela pa nista edino, kar si serija 2 gran coupe deli s serijo 1, ampak je to tudi platforma. BMW M235i xDrive gran coupe je seveda zasnovan izrazito športno, vendar pa ima v osnovi enako platformo kot serija 1 in pred njo tudi serija 2 active tourer. Zanjo je značilni predvsem prednji pogon, ki je tudi plod dolgoletnih BMW-jevih izkušenj z razvojem minijev nove dobe.
BMW M235i xDrive gran coupe ima štirikolesni pogon, vendar pa ta v nasprotju s serijo 2 coupe namesto iz zadnjega izhaja iz prednjega pogona. Morda bodo okoreli zagovorniki klasičnih BMW-jev, ki bi radi v vseh BMW-jih videli zadnji ali kvečjemu na zadnjem zasnovani štirikolesni pogon, precej razočarani, a za večino voznikov je sprememba povsem dobrodošla. Testni avtomobil se je namreč na cesti obnašal zelo nevtralno in je tako v športnem kot tudi drugih bolj udobnih nastavitvah cesti kot po tirih sledil tudi skozi zelo ostre ovinke, k čemur sta gotovo precej pripomogla tudi izredno natančni volan in športno podvozje, ki pa je po drugi strani tudi dovolj mehko, da se nad udobjem ne bi smeli pritoževati.
Ko prijetno zapoka iz izpuha
In takšnemu vedenju na cesti odlično odgovarja tudi motor, turbobencinski vrstni štirivaljnik, ki iz delovne prostornine dveh litrov razvije moč 225 kilovatov in navor 450 njutonmetrov, ki v kombinaciji z bliskovitim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom poskrbi, da limuzinski kupe v manj kot petih sekundah doseže 100 kilometrov na uro. Pospeški so siloviti in vas zagotovo navdušijo, če vam avtomatika ni dovolj, pa je seveda na voljo tudi ročno poseganje v menjalnik z obvolanskimi stremenci ali prestavno ročico. A v tem primeru bo poraba goriva ne bo ravno majhna in bo presegla 10 litrov. Na uho pa prišepnimo: če boste z avtomobilom ravnali tako kot bi s kakšnim brez športnega pedigreja, se bo poraba gotovo spustila pod osem litrov.
Motor ima tudi prijetno športni zvok in ob zagonu vedno glasno zabrbota. V udobnem ali gospodarnem programu sicer brbotanje kmalu po zagonu poide, v športnem pa ostane tudi med vožnjo, v primeru najbolj športnega programa pa iz izpušne cevi kdaj tudi prijetno pridušeno zapoka.
BMW M235i xDrive gran coupe s svojo salonsko športnostjo morda ravno ne bo navdušil okorelih ljubiteljev bavarske športnosti, večini dinamično naravnanih voznikov pa zagotavlja ravno dovoljšnjo mero športnosti, da se ga nikakor ne naveličate. In k temu gotovo pripomore tudi s tem, da je tudi vsakdanje povsem uporaben in udoben štirivratni kupe.
Podatki o vozilu: BMW M235i xDrive gran coupe
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.998 ccm
Največja moč: 225 kW (306 KM) pri 5.000-6.250 vrtljajih
Največji navor: 450 Nm pri 1.750-4.500 vrtljajih
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,526 x 1.800 x 1.420, medosna razdalja 2.670
Prtljažnik (v litrih): 430
Poraba: 7,6 litra/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 172 g/km
Cena v evrih: 69.258 (osnovni: 31.250 (BMW 218i gran coupe))
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti, veselje v vožnji.
Minusi: Za nekatere bi lahko bil premalo športen.