Avto > Testi
3413 ogledov

Audi A6 ultra porabi malo, a ne 4,5 litra

Audi A6 avant
1/26
Saša Despot
Ultra je oznaka za Audijeve modele z najnižjimi emisijami CO2. In Audi A6 avant 2.0 TDI ultra business ni izjema. Na testu smo preverili, kako varčen je v resnici štirivaljni turbodizel in, ali je kos vsem izzivom poslovno-družinskega človeka, ki je pripravljen za avtomobil odšteti več kot 50 tisočakov.

Audi je ob diskretni prenovi poslovne limuzine in karavana A6 največji poudarek namenil bolj čistim in hkrati bolj učinkovitim pogonskim motorjem. Pri Audiju so, vsaj na papirju, pri A6 dramatično posegli v znižanje porabe in emisij. V povprečju naj bi zahvaljujoč številnim izboljšavam na pogonskih motorjih in menjalnikih porabo in emisije znižali za petino.

Med največjimi dosežki naj bi bil prav dvolitrski TDI turbodizelski agregat z oznako ultra s kapaciteto dveh litrov, ki po podatkih proizvajalca v zrak izpusti od 109 gramov CO2 na kilometer, normna poraba v kombiniranem ciklu pa je 4,2 litra. To velja tako za limuzinsko različico z 110 kilovatov moči (150 KM), kot tudi različico z 140 kilovatov moči (190 KM), ki smo jo preizkusili na testu, sicer v karavanski izvedenki, kjer sta poraba in emisije po tovarniških navedbah le odtenek višje.

Za 1,8 tone mase kar živahen

Audi A6 avant | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Dvolitrski motor, s poudarkom na gospodarnosti, glede na maso 1800 kilogramov, ne zveni ravno najbolj prepričljiva izbira na dolgem seznamu motornih opcij, ki jih ponuja Audi. A je prav nasprotno. To je najcenejša različica na ceniku in nič kaj podhranjena. Zmogljivejši dvolitrski štirivaljni turbodizel je tih že ob zagonu in uglajen tudi pri avtocestnih hitrostih. Maksimalna moč je na voljo v srednjih vrtljajih, zato se zelo domače počuti predvsem na avtocesti, a je ves navor, 400 Nm, na razpolago že v vrtljajih nekaj nad 1.500, zato zna tudi hitro speljati z mesta. 8,5 sekunde pospeška je dober podatek za vozilo, ki mora biti zaradi oznake ultra v prvi vrsti gospodarno. Navora je veliko vse do 4.000 vrtljajev, zato je oprijem vedno na mestu.

Novi dvosklopčni samodejni menjalnik boljša izbira

Novi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik S tronic je hiter in natančen. V vozilu kot je A6 je samodejni menjalnik skorajda obvezen, zanimiv pa je podatek, da je vožnja z dvosklopčnim S tronicom celo za deciliter varčnejša, kot z uporabo ročnega šeststopenjskega menjalnika, tudi emisije so nižje, pospešek pa boljši.

Mi je pa BMW osemstopenjska brzostrelska še vedno bolj všeč. Tudi v programu S drive, ko audijev menjalnik prestavlja prej kot v klasičnem načinu.  Tudi pelje se BMW serije 5 še vedno bolj športno. A6 z oznako ultra je lahko tudi iskriv, saj je nagibanja med ovinki malo, zavore so močne, volan pa izredno natančen.

Audi A6 avant | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Deklarirani porabi se nismo približali, pa čeravno ne moremo trditi, da ni nizka. 6,5 litra smo v povprečju z vozilom porabili na avtocesti Ljubljana – Zagreb, še dober liter manj na relaciji Ljubljana – Kamnik. V mestu porabi nekaj čez sedem litrov.

Če želite premium znamko, boste zanjo plačali več

Audi A6 avant | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
A6 avant je avtomobil za dolge poti. Velika 73-litrska posoda za gorivo poskrbi, da so ustavljanja na bencinskih postajah redka, na več kot 1.000 kilometrov. Tudi v voznem smislu ne razočara, a njegova prednost pred konkurenco ostaja praktičnost. Veliko prostora za pet odraslih, bolj udobno počutje na prednjih sedežih nastavljivih v vse smeri in zadnji klopi, kot pri BMW seriji 5 in mercedes-benzu razreda E. Zaslon se za razliko od bavarskega tekmeca pospravi v armaturno ploščo, a je manjši in slabše pregleden.

Če želite ekonomičen premium model, ki s ceno bistveno ne preseže 50 tisočakov, je karavanski A6 dobra izbira, a še vedno draga. Karavanska dizelska mazda6 z vso možno opremo in nič slabšimi materiali, prej boljšimi, celo štirikolesnim pogonom, stane vsaj 15 tisočakov manj.

Audi vseeno spada v višji cenovni razred, zato je potrebno za imidž plačati več.

Podatki o vozilu: (Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra Business)
Motor: dizelski, štirivaljni, 1.968 ccm
Najvišja moč: 140 kW (190 KM) med 3.800 in 4.200 vrtljaji
Navor: 400 Nm med 1.750 in 3.000 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.543 x 1.847 x 1.461, medosna razdalja 2.912
Najvišja hitrost: 226 km/h
Pospešek: 8,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 565
Poraba na testu: 6,2 litra, 115 g CO2/km
Cena (v evrih): od 47.950 € (osnovni)/ 53.750  € (testnik) / 56.207 € (testnik z dodatno opremo)

Plusi: Prostornost, poraba, udobje;
Minusi: Cena, videz klimatskega sistema;

Komentarjev 2
  • 4krogci 16:28 16.junij 2015.

    v službi si ga lastimo. Glede porabe pa tko: ce izklopis klimo,radio,prezracevanje,masazo,gretje sedezev in si na podezelski cesti ima porabo 4,8l, oz. z vklopljeno klimo in 4 osebe v njemu 5,2l, kar je za tak avto zelo dobra poraba. zal ...prikaži večzal pa ta motor ni narejen za preganjanje po AC in zato če si veliko na njej se bolj splača poseci po 3.0 tdi motorju. Je pa poraba po 5 mescih uporabe in prevozenih 25 0000km z različnimi šoferji in razlicno sopotnikov,pritljage,... 6.0l od tega da avto vidi vse od prelazov,veliko avtoceste in mestne voznje in tudi v razlicnih vremenskih razmerah. Tko da za tak avto res lahko rečem da ma kr spodobno porabo. Sam bi vsekakor raje posegel po 3.0 in quattrotu, ma če bi mi ga kdo šenku se ga pa vsekakor nebi branu.

  • STF 11:07 16.junij 2015.

    Testi novinarjev so najmanj merodajni za porabo od vsega. Seveda ko dobilo avto sitijo do konca, ker a. ni njihov in jih bolib. ga morajo "probat" ker je na testuSeveda je potem poraba ...prikaži več astronomska. Osebno ti spravim vozilo, ki ima porabo 7 brez problema na 12. Ga pa spravim tudi na 6.5 ce se res potrudim.Tko da, tok o testih in porabi..