Avto > Testi
18 ogledov

Alternativa za ulice

Toyota yaris hybrid
1/16
Gregor Prebil
Yaris hybrid ponuja tretjo možnost pogona, ki je malemu avtomobilu pisana na kožo za vožnjo po mestu in primestju.

Izbira pravega pogona glede na voznikov profil voženj postaja vse pomembnejši. Tradicionalno gledanje, da se bencinski pogon splača nekako od 15 do 20.000 tisoč letno prevoženih kilometrih, dizelski pa nad to mejo, se s prihodom hibridov pričenja rušiti, saj sedaj postaja zelo pomemben tudi način in trasa voženj.

S hibridnim yarisem je Toyota tehnologijo sodelovanja bencinskega in električnega motorja pripeljala najnižje doslej, z njo pa se po namembnosti umešča v zlato sredino med bencinske in dizelske motorje. A njene kvalitete pridejo do izraza predvsem v mestu in primestju, za doseganje zelo ugodne porabe namreč potrebuje tudi strenirano nogo.

Polno opremljen zelo udoben

Naelektreni yaris se od klasične izvedenke na zunaj razlikuje po prefinjenih malenkostih, kot je nekaj več aerodinamičnih dodatkov, drugih platiščih, serijskih LED dnevnih in zadnjih svetilih ali drugačni maski z modrim emblemom. Voznik nima več klasičnega merilnika vrtljajev, temveč po vzoru priusa merilnik energije, ki je v določenem trenutku na razpolago, medtem ko se do potankosti o svoji vožnji lahko informira prek velikega osrednjega zaslona infotainment naprave. Ta je serijski del od opreme sol dalje, ki je tudi sicer za 1.300 evrov doplačila precej bogatejša od vstopnega hibridnega yarisa. Zgledovanja po pionirju hibridov, priusu, je še več, od njega je yaris prevzel tudi nekoliko "downsizeani" pogonski sklop, kar je zelo zmanjšalo strokške razvoja.

Toyota yaris hybrid | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Testnik je imel opremo sport, poleg tega pa še veliko panoramsko steklo. Kot tak je ponujal zelo visoko raven udobja in varnosti (brezstični vstop in zagon, dvoobmočna klimatska naprava, senzor za dež, toyota touch indotainment, senzor za dež ...), a je v zameno stal nad 19 tisočaki.

Pogon v praksi

Speljevanje s hibridnim yarisem je neslišno, po potrebi pa zelo odločno, kar je posledica kar 74 kilovatov, ki so na razpolago iz obeh motorjev, in brezstopenjskega menjalnika. Zaradi slednjega je sicer bencinski motor pri priganjanju lahko kar glasen, avtomobil po dobrem štartu tudi dokaj težko nabira višje hitrosti, denimo na avtocesti.

Zelo hvalimo nespremenjeno uporabnost, saj je kompaktni baterijski sklop svoj prostor našel pod zadnjimi sedeži, s tem pa je prtljažnik povsem isti kot pri običajnem yarisu. Hibrid ima celo to prednost, da je zaradi nizko vpetih baterij težišče še nižje, s tem pa lega prepričljivejša navkljub nekoliko višji skupni masi, ki pa se čuti prek neravnin. Na račun baterij je sicer nekoliko manjši rezervoar za gorivo, a se avtomobil vseeno dolgo izogiba obisku črpalke, saj je bila testna kombinirana poraba 5,1 litra, vključevala pa je tako avtocesto kot mesto.

Najmanj tisočaka in pol dražji hibrid dizla težko premaga na daljših razdaljah, je pa precej boljša izbira, če ga vozimo večinoma po mestu. Tam je mogoče s pravim odmerjanjem moči dobršne kose poti prepeljati zgolj na elektriko, s tem pa je poraba ostalima dvema pogonoma nedosegljiva.

Hibridni yaris pravzaprav nima prave konkurence. Na trgu je še hondin hibridni jazz, kjer pa električni motor avtomobila ne more samostojno poganjati, prav tako je njegova cena prek 20 tisočakov precej nad yarisevo. A hibridni pogon v malčkih ima zaradi svojih prednosti gotovo svetlo prihodnost, zato bodo zgledu v nekaj letih sigurno sledili tudi drugi igralci v razredu.

Podatki o vozilu (toyota yaris hybrid sport)

Motor: štirivaljni bencinski (54 kW) (1.496 ccm) in električni (45 kW)
Najvišja moč: 74 kW (100 KM) pri 4.800 vrtljajih
Skupni navor: 111 Nm med 3.600 in 4.000 vrtljaji
Poraba na testu: 5,1 litra (mešani cikel) 
Najvišja hitrost: 165 km/h, pospešek 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzije (D x V x Š) (v mm): 3885 x 1695 x 1510, medosna razdalja 2510 
Prostor v prtljažniku: 286 litrov
Cena v evrih: 16.300 (osnovni), 19.430 (testni)

Komentarjev 3
  • Avatar frnazzi
    frnazzi 06:28 26.januar 2013.

    O.K., mere prtljažnika ste zrihtali, dolžine pa še vedno ne. Ta pri hibridnem yarisu znaša 3905 mm.

  • Avatar frnazzi
    frnazzi 17:23 25.januar 2013.

    Spet kar nekaj bluzite! Če vam že test ne gre ravno od rok, se potrudite vsaj pri plonkanju podatkov: dolžina ni 3885, ampak 3905 mm, prtljažnik nima 265, ampak 286 l.