Avto > Testi
7476 ogledov

Štirje veliki izzivi za avto, ki je lahko alternativa dizlu

Peugeot 308 SW Hybrid
1/25
Anže Petkovšek
Na podaljšanem testu se družimo s karavanskim peugeotom 308 s priključno-hibridnim karavanskim peugeotom 308 SW PHEV. Postavili smo mu štiri izzive, s pomočjo katerih bomo ugotavljali kako resna alternativa zna biti klasičnimi pogonom, s katerimi konkurira.

Pri Peugeotu sicer ne želijo delati kompromisov in peugeota 308 ponujajo v praktično vseh različicah, bencinski, dizelski, dvema priključno-hibridnima in kmalu tudi v 100-odstotno električni različici. Na ta način želijo zadostiti potrebam vseh kupcev z različnimi slogi vožnje.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Priključni hibridi so nastali kot alternativa zmogljivim dizelskim in bencinskim modelom, hkrati pa emisijsko zadostujejo tudi prihodnjim ekološkim standardom, vse bolj pa tudi novim zakonom, ki jih sprejemajo mesta. Ponekod so že začeli zaračunavati vstopnino v mesta vozilom, ki nimajo električnega pogona, v prihodnje pa znajo celo povsem omejiti vožnjo vozil z motorji, ki niso dovolj ekološki s stališča izpustov emisij, ali pa bo možno v centrih mest voziti le še na elektriko. Priključni hibridi so bili mišljeni tudi kot nekakšen most do povsem električnih vozil. Čeprav so še vedno tabu tema, pa v njih vidimo nekatere prednosti, ki jih bomo obdelali med testom karavanskega 308 SW PHEV. 

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Novi Peugeot 308 je k nam že prišel v različici 3-valjni 1.2 PureTech. In na nas je naredil dober vtis. Če pa ste nasprotnik prostorninsko majhnih motorjev in želite »polnomastne« 4-valjnike, imate le dve možnosti. Ali se odločite za dizelsko različico 1.5 Blue HDi ali pa se odločite za ekologijo. Turbomotor 1.6 PureTech lahko dobite le v kombinaciji s priključnohibridnim pogonom. Zato najbrž ni presenetljivo, da je 308 s preprostim atributom Hybrid tudi najdražja ponudba. To velja za obe različici vtičnika. Eden je nastavljen na 133, drugi pa na 165 kW, čeprav je moč elektromotorja enaka 81 kW.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Da podrobno pogledamo PHEV pogon, smo se za 308 odločili, ker je zelo priljubljen model med slovenskimi kupci, prav tako pa je to večkrat nagrajen avtomobil, tudi zaradi oblike in tehnike. Direktor znamke Peugeot pri nas, Adam Kavšek, je na predstavitvi prenovljenega modela povedal, da v uspeh novega peugeota 308 močno verjamejo, saj ugotavljajo, da vse bolj prevladujoči športni terenci niso všeč prav vsem. Z njim bi radi spet povečali tudi svojo prisotnost v tem avtomobilskem razredu.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

1. izziv

Hkrati pa je letos peugeot 308 prišel v prenovljeni obliki, z novim dizajnom in funkcijami. Hkrati smo se za karavansko izvedenko SW odločili, ker ima dolgo medosno razdaljo in tudi za priključne hibride radodaren prtljažnik, ki mora skriti baterijo, ki napaja električni motor in omogoča 100-odstotno električno vožnjo, saj ga bo petčlanska družina preizkusila tudi na poti na daljši dopust in preverila uporabnost in potratnost v praksi, ko vožnja ne bo možna zgolj na elektriko. Preverili bomo tudi, kako in koliko lahko obtežimo streho in zadek s strešnim kovčkom in kolesi. Preverili bomo lego na cesti, h kateri pripomore tretja generacija modularne platforme EMP2, iz katere izhaja tudi visoka stopnja varnosti, h kateri sicer pripomorejo tudi asistenčni sistemi. Poleg tistih, ki so bili na voljo že doslej, je na voljo kar nekaj dodatnih. To so zaznavanje prečnega prometa za vozilom pri vzvratni vožnji, podaljšan doseg nadzora mrtvega kota in »drive assist 2.0«, varnostni paket, ki vključuje možnosti prilagoditve hitrosti v ovinku, polavtomatsko menjavanje voznega pasu in vnaprejšnja opozorila za omejitev hitrosti.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

2. izziv

Preverili bomo tudi stroškovno učinkovitost in podatke v tehnični specifikaciji, ki pravijo, da je kljub veliki sistemski moči povprečna poraba goriva priključnega hibrida 1,3 litra na 100 kilometrov. Odpeljali bomo standardni testni krog za merjenje porabe goriva, ki vključuje vožnjo v mestu, po podeželju in avtocesti in preverili ali lahko dosežemo omenjeni podatek ali pa se mu vsak približamo in koliko vožnje v 100 kilometrih v resnici opravimo le na elektriko. Preverili bomo tudi, ali je možno, kot obljublja tovarna v mešanem ciklu vožnje z vozilom le na elektriko prevoziti 60 kilometrov.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

3. izziv

Drugi del stroškovnega testa bo povezan tudi z izračunom cene porabljene elektrike. Ker v povprečju na letni ravni največ elektrike ali goriva porabimo za vožnjo v službo in nazaj in po vsakodnevnih opravkih, kar pomeni, da večina voznikov opravi med 50 in 100 kilometrov na dan, bomo preverili, ali se je možnost s priključno hibridnim peugeotom 308 SW med tednom v službo in nazaj in po opravkih voziti le na elektriko in koliko nas t stane v primerjavi z bencinskim avtomobilom, s katerim to pot opravljamo običajno. V ta namen bomo baterijo polnili na domači hišni vtičnici, saj lahko baterijo v času poceni elektrike čez noč napolnimo do 100-odstotkov v sedmih urah in jo po potrebi dopolnjevali na javnih polnilnicah postajah, ko bomo avtomobil parkirali pred pisarno v ljubljanskem BTC. Na tisoče voznikov se namreč vsak dan v Ljubljani vozi prav iz okoliških občin, Kranja, Kamnika, Mengša, Domžal, Grosuplja, Vrhnike, Logatca, ki v primeru priključnega hibrida z manjšo baterijo (v našem primeru 12,7 KWh) v teoriji omogočajo, da se med tednom vozimo le na elektriko, kar je bistvo priključno hibridnega avtomobila, ki je nekoliko dražji od dizla in bencinarja, a lahko veliko privarčujemo prav na gorivu. Preverili bomo.

Peugeot 308 SW Hybrid | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

4. izziv

V povezavi s 308 SW se bomo lotili še ene zelo aktualne teme, to je vse večja razširjenost aplikacij, s katerimi lahko z avtomobilom upravljamo na daljavo. Testirali bomo, kaj vse lahko preverimo in upravljamo na daljavo na priključnem hibridu, eden od težkih in uporabnih preizkusov pa bo tudi, kako hitro lahko na daljavo, s pomočjo aplikacije ohladimo v črno barv odet karavan, ki ima za nameček še usnjene sedeže. Nihče se ne želi namreč v poletni pripeki usesti v razbeljeno pločevino, ali pa čakati, da se avto shladi. To lahko danes enostavno naredite na daljavo, s pomočjo telefona. Kako deluje, bomo v prihodnjih tednih preverili s Peugeotovo aplikacijo.

dezurni@styria-media.si
 

Komentarjev 2
  • Anja1956 10:47 25.julij 2023.

    priključni hibrid porabi na 100 kilometrov 1.9 litra bencina in 10 kg premoga ! Elektriko pridobivamo v sloveniji 60% v termoelektrarnah !!