Novi podatki o registracijah vozil za mesec junij, ki jih je objavilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA), kažejo, da so se registracije novih vozil znamke Tesla v Evropi zmanjšale za 7,2 odstotka v primerjavi z junijem 2023. Za celotno prvo polovico leta je ta številka še bolj mračna, saj se je število novih registracij zmanjšalo za 12 odstotkov v primerjavi s prvimi šestimi meseci lanskega leta.
Drugi evropski proizvajalci avtomobilov, ki ponujajo električna vozila, kot so BMW, Mercedes-Benz in Volvo, opažajo, da je njihov delež v istem obdobju ostal enak – ali pa se je v primeru Volva precej povečal.
Tesla tudi v ZDA izgublja tržni delež v razredu 100-odstotno električnih vozil. V ZDA je Teslin delež nedavno sploh prvič v zgodovini padel pod 50 odstotkov. Tako kot v Evropi se je Teslin ameriški upad prodaje zgodil sočasno s splošno rastjo ameriškega trga električnih vozil.
Po podatkih ACEA je bila junijska prodaja baterijsko električnih vozil v Evropi nekoliko manjša, in sicer na 14,4 odstotka vseh novih prodanih avtomobilov v EU/ZK, vendar se je delež hibridnih električnih vozil povečal z nekaj manj kot četrtine na slabih 30 odstotkov, kar je v skladu s prejšnjimi poročili, da hibridi pridobivajo priljubljenosti kot bolj prilagodljiva alternativa baterijskim električnim vozilom.
Po ACEA je junija prodaja bencinskih in dizelskih vozil v EU in Združenem kraljestvu rahlo padla.
Musk pogosto prikazan v negativni luči
Po pisanju tujih medijev, se je Tesla v ZDA znašla v težavah tudi zato, ker je Elon Musk pritegnil veliko negativne pozornosti, odkar je kupil Twitter, njegovo avtomobilsko podjetje pa je bilo iz različnih razlogov predmet nenehnega negativnega poročanja v medijih.
Tudi v Evropi je letos Musk poskrbel za nekaj negativizma. Primer je Švedska, kjer Teslini serviserji zaradi Teslinega zavračanja kolektivnih pogajanj z njihovim lokalnim sindikatom IF Metall stavkajo od lanskega oktobra. Stavka se je razširila tudi na Dansko in Norveško.
Številke ACEA sicer kažejo, da je stavka morda vsaj nekoliko vplivala na prodajo Tesle v delih Skandinavije, pri čemer se je junija prodaja baterijskih električnih vozil na Švedskem zmanjšala skoraj za petino – se je pa povečala na Danskem in Norveškem.
Teslina modelna paleta stara, izbira zelo omejena
Tesla model Y je bila sicer leta 2023 po podatkih JATO Dynamics, objavljenih februarja, najbolje prodajano vozilo na svetu. To je bilo prvič, da je bilo električno vozilo na vrhu po prodaji. Nekoliko presenetljivo tudi zato, ker tesla model Y zagotovil sploh ni bil na prodaj večini potrošnikov po svetu. Pri tem so v analitičnem podjetju JATO Dynamics poudarili, da je: "Tesla je blagovna znamka, narejena za razviti svet. Čeprav trenutno ne more ciljati na te trge, obstaja možnost, da se nastajajoči trgi raziščejo kot dodaten vir rasti v prihodnosti."
Pri JATO Dynamics pa so komentirali tudi padec v prodaji Tesle: "To je zelo podobno temu, kar smo videli v ZDA in za tem so trije razlogi. Prvič, vemo, da nobena blagovna znamka ne more ohraniti rasti z omejeno linijo izdelkov, ki se začenja starati. Drugič, vse večja konkurenca drugih znamk, kot je BMW, bo nedvomno vplivala na število registracij, in končno, Teslina strategija znižanja cen leta 2023 nima več enakega učinka, predvsem zato, ker vse več kitajskih proizvajalcev ponuja vozila po konkurenčnih cenah.”
Kakorkoli, dejstvo je da sistem ne prežveči polnjenja teh električnih skrpucal in da je problem doseg. Tudi avti sami so daleč od ekološkega.
dobick gor al dol sam zdrava pamet + kmecka logika bo prevladala & se bojo prej al slej locila dobra semena od odvecnih plev ...
avto, ki lahko na daljavo naredi popravek softwera ni NIKOLI za kupit. nobenga. kajti kje pa piše da vam hekerji ne vdrejo v avto in vam sprogramirajo mašine da vse pocrka. popravilo bo pa plačal kdo. ja vi ,kupci..