Študija, ki so jo predstavili na Univerzi Minnesota v ZDA, je primerjala, kako čist je v primerjavi s klasičnim bencinskim v resnici električni avtomobil, če elektriko zanj pridobivamo izključno iz termoelektrarn na premog. Rezultati so katastrofalni, saj je v tem primeru na račun električnega avta skozi njegovo celotno življenjsko dobo v zrak izpuščenih za 3,6-krat več trdnih delcev in smoga kot pri avtu na bencin, prav tako je zaradi "umazane" elektrike električni avto precej bolj obremenujoč za okolje glede izpusta toplogrednih plinov.
Pod črto tako električni avto lahko povzroča kar 86 odstotkov več smrti od bencinskega zaradi tako velikega onesnaževanja okolja.
"Na žalost v primerih, ko sta električni avto in termoelektrarna na premog povezana prek električne žice, vpliv na okolje precej težji kot v primeru avta na bencin," je po poročanju Associated Press pojasnil Ken Caldeira z Inštituta za znanost Carnegie.
Ko bi vso elektriko pridobili z obnovljivih virov ...
Če pa se avto napaja z energijo, ki jo proizvedejo plinske turbine, je električno vozilo že za polovico čistejše od bencinarja, v primeru elektrike iz obnovljivih virov (veter, voda) pa je komaj četrtino tako nevaren. Študija kot zanimivost še navaja, da so dizelski in hibridni avtomobili zaradi manjših emisij čistejši od bencinarjev, medtem ko so avti na etanol, ki so v nekaterih predelih sveta dokaj pogosti, še enkrat bolj škodljivi od bencinarjev glede vpliva na smrtnost in onesnaženja.
V Sloveniji se ravno pripravljamo na priključitev najnovejše energetske pridobitve na električno omrežje. Glede na to, da bo zloglasni TEŠ 6 po predvidevanjih deloval vsaj do leta 2054 in naj bi do takrat skrbel za več kot tretjino potrebne električne energije pri nas, potem je smisel uvajanja električnih vozil v promet s stališča bodočega zdravja Slovencev lahko pod vprašajem.
V uteho je le dejstvo, da je TEŠ 6 grajen po najsodobnejših standardih, ki veljajo za termoelektrarne, kar pomeni, da ima tudi precej bolj zmogljive filtre od ostalih blokov šoštanjske elektrarne, ki jih bo nadomestil.
Res je. Ob primerni skrbi za odpadke, je še najčistejši uran. Drugače mi grejo pa zelo na živce marketinški triki v stilu zero emission. Energijo moramo proizvesti in pri tem se kadi. Iz izpuha na avtomobilu ali pa dimnika v… ...prikaži več Šoštanju - je čisto vseeno. Ne mi tukaj omenjat hidroelektrarn, ki za akumulacijo vode uničijo ogromne površine zemlje, v obliki gozdov, travnikov, njiv,...
pa ne morš bit bl papeški od papeža :) če pa razmišljaš da bi vsaj nakaj se premaknil na boljš pa tud menda ni narobe?Glede vzdrževanja se pa motiš. Cenejše je kot pri običajnem vozilu.
Naslov pa je pravi umotvor! Kaj je pravzaprav hotel povedati avtor članka???