Škoda octavia je vse od predstavitve prve generacije nove dobe leta 1996 ključni model češke avtomobilske znamke, saj jih je na ceste v štirih generacijah zapeljalo že več kot sedem milijonov. Čehi torej nanjo še naprej veliko stavijo in zato so ji tudi v medgeneracijski osvežitvi namenili precej novosti, s katerimi so se osredotočili na tehnologijo, povečanje moči, trajnostne materiale in manjše oblikovne izboljšave.
Zunanjost je pridobila nova, malce bolj aerodinamično oblikovana odbijača, ki sta k celotni dolžini obeh karoserijskih različic prispevala devet milimetrov. Osvežena izvedba prednje maske je višinsko usklajena z žarometoma, ki so jima namenili najnovejšo matrično led tehnologijo. V žaromete je po novem vključen tudi "Crystallinium", kristalni element, ki notranjosti ohišja žarometov daje posebno modro nianso. Izboljšane so tudi zadnje luči, nova so tudi nekatera kolesna platišča, v ponudbo pa bodo uvrstili tudi opremsko linijo sportline, ki za razliko od različice vRS na športnost namiguje zgolj z obliko.
Laura z umetno inteligenco
V notranjosti bo ne glede na različico opreme vozniku serijsko na voljo 10-palčni zaslon digitalnih merilnikov, ki bo na bolje opremljenih različicah v verziji "virtual cockpit" razpolagal z višjo ločljivostjo. Na armaturni plošči pa je v osnovi na voljo tudi 10-palčni zaslon infotainment, ki bo deloval na enak način kot doslej, nadomestiti pa ga bo mogoče z večjim 13-palčnim. Vtičnice USB-C po novem razpolagajo z večjo močjo za napajanje naprav.
Upravljanje zaslona je morda na videz enako, vendar infozbavni sistem po novem razpolaga z novejšo programsko opremo, ki zagotavlja tudi hitrejšo odzivnost na ukaze, več funkcionalnosti in boljšo grafiko. V okviru infotainmenta je na voljo tudi govorna asistentka Laura, ki so jo poimenovali po soustanovtelju podjetja Vaclavu Laurinu in jo bo kmalu podpirala tudi tehnologija umetne inteligence Chat GPT, ki ji bo pomagala pri odgovorih na splošna vprašanja. Izboljšani so tudi prepoznavanje izgube pozornosti in utrujenosti voznika, sistem za vstop brez ključa in parkirna pomoč.
Trajnostni materiali in omejena elektrifikacija
V notranjosti so uporabili tudi reciklirane tkanine in trajnostno obdelana usnja za obloge vrat in sedežev, iz trajnostnih materialov pa sta po novem izdelana celo strgalo za led pri odprtini za polnjenje goriva ter znameniti dežnik, ki bosta še naprej na voljo v okviru dodatkov "Simply Clever". Več je tudi mest za odlaganje.
Iz motorne ponudbe se je poslovil osnovni litrski bencinski trivaljnik, ki je svojo vlogo prepustil 1,5-litrskima štirivaljnikoma TSI z močjo 85 ali 110 'konjev' in možnostjo blagega hibrida. Nekaj več moči so pridobili 2-litrski turbobencinski motor (150 kW ali 195 kW), ki bo v šibkejši različici od leta 2025 edini na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, in dve različici 2-litrskega turbodzelskega štirivaljnika (85 ali 110 kW). Z izjemo osnovnih bencinske in dizelske različice je serijsko na voljo 7-stopenjski menjalnik DSG.
Močnejša bo tudi škoda octavia vRS, ki ji bodo namenili tudi mogočnejši zvok iz črnih izpušnih cevi. Za zdaj pa na obzorju prenovljene octavie še ni priključno hibridnih pogonskih sklopov.
Da mi dajo miljon, ne vem v čem je razlika!