Novi audi A5, k je na voljo kot limuzina in avant, je del pomembne iniciative, v okviru katere bo Audi v letih 2024 in 2025 predstavil več kot 20 novih in prenovljenih modelov. Več kot deset bo baterijskih električnih, kar je pokazal tudi prvi predstavnik, audi Q6 e-tron, ki so ga predstavili v začetku leta.
Vendar pa se pri Audiju niso poslovili niti od modelov z motorji z notranjim zgorevanjem, kar so denimo pokazali že s prenovo audija A3, tikrat pa tudi z novo generacijo audija A5.
Na prvi pogled sta nova audija A5 limuzina in A5 avant v skladu z bavarskim zadržanim pristopom evolucija audija A4, ki ga nadomeščata, vendar gre dejansko za povsem nova avtomobila. Kot prva modela sta, skupaj s športnima različicama S5 limuzina in S5 avant, namreč nastala na Audijevi novi platformi PPC (Premium Platform Combustion), torej premijski platformi za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem.
Električna vožnja
Ta jim med drugim prinaša tudi tehnologijo 48-voltnih blagih hibridov, ki so bolj učinkoviti od 12-voltnih. Bencinske motorje bodo zastopali dve različici turbobencinskega motorja 2,0 TFSI s turbino z variabilno geometrijo VGT in močmi 110 ali 150 kilovatov, ostaja pa tudi turbodizel 2,0 TDI, ki je tudi opremljen z blagim hibridom in razvija moč 150 kilovatov.
Blagi hibrid sicer motorjem pomaga z močjo 18 kilovatov in proizvaja elektriko z močjo 25 kilovatov ter omogoča tudi precej električne avtonomije, ki pride do izraza v mestnem okolju. Poleg tega lahko sodeluje tudi pri zaviranju, kar še posebej omogoča zavorni sistem, ki lahko zavorno hidravliko in s tem torne zavore odklopi od zavornega pedala in omogoči zaviranje z generatorjem elektrike.
Ostajata še različici audija S5, ki bosta opremljeni z blago hibridiziranim turbobencinskim motorjem 3,0 V6 TFSI, ki bo razvijal moč 270 kilovatov in motor na vsa štiri kolesa prenaša preko prenovljenih dvosklopčnega menjalnika S-tronic in štirikolesnega pogona quattro.
Zasloni
Na zunanjosti izstopajo predvsem matrični led žarometi in druga generacija oled zadnjih luči, ki integrirajo tudi funkcijo za komunikacijo z okolico car-to-X in digitalni svetlobni podpis. V notranjosti tudi nova audija A5 sledita ostalim modelom znamke, kar pomeni, da je armaturna plošča izdatno opremljena z zasloni, tako za voznika kot tudi sovoznika, ki omogočajo tudi povezavo z vozilom preko elektronske arhitekture E3.
Pred voznikom je panoramski ukrivljeni oled zaslon, ki ga dejansko sestavljata 11,9-palčni virtualni kokpit in 14,5-palčni za dotik občutljivi zaslon infotainmenta. Do katerega lahko tudi sovoznik dostopa preko lastnega 10,9-palčnega zaslona. Stik voznikovih oči z okolico pa zagotavlja prilagodljivi projekcijski zaslon.
Audi bo audija A5 in S5 v Nemčiji in večini Evrope lansiral novembra, naročiti pa ga bo mogoče že z julijem. Osnovni limuzinski audi A5 TFSI 110 kW bo v Nemčiji s solidno opremo predvidoma na voljo za najmanj 45.200 evrov.
Türkischwaggen, precenjena rena!!
Jeb* jih ekran! Ne kupim novega avta dokler ne bo klima in osnovne stvari na fizičnih gumbih.
Jajca...Čez starega RS ga ni..