Avto
98 ogledov

Švedska športna alternativa

Volvo V60
1/26
Andrej Leban
Volvo V60 je z najšibkejšim bencinarjem dovolj hiter na cesti, medtem ko zunanji in notranji paket R-design poskrbi za strahospoštovanje že tako enega najlepših karavanov na trgu s strani drugih udeležencev. Med opremo smo pogrešali le malenkosti, vseeno pa je bila cena krepko pod 40.000 evrov, kar je za nemško premium konkurenco nedosegljivo.

Testni V60 je bil malce "fejk" avtomobil, saj motorne zmogljivosti niso povsem dosegale njegovega videza in zmogljivosti podvozja. Paket R-design namreč prinaša spremenjeno sprednjo  masko v piano črnini, s črno barvo  zunanjosti so se skladala tudi unikatna 18-palčna platišča, veliko je matiranih detajlov, heksagonalni učinek pa se ponovi tudi zadaj. Tam kraljujeta dve izpušni trombi in difuzor.

V notranjosti so delno usnjeni in ročno gnani sedeži prevlečeni v posebno tekstilno prevleko, ki dajejo pravšnjo, ne pa maksimalno bočno oporo, na njih je všit emblem paketa, ki se ponovi tudi na volanskem obroču, ki daje občutek tako športnosti kot udobja, na srečo pa niso pretiravali z aluminijem. So pa s tem materialom po pričakovanjih prevlečene stopalke in ozadje za znamko tipične pokončne osrednje konzole.

Podvozje zmore kljubovati marsičemu

Tovarniški tuning je zajel tudi za 15 milimetrov nižje podvozje in krajšo krmilno letev, pod motornim pokrovom je dodan prečni drog, tako da je avtomobil na cesti bolj tog in za petino trši v primerjavi z običajnim V60, a spet ne pretrd. Od volanskega mehanizma smo pričakovali več progresivnosti, čeprav je mogoče trdoto prek menijev tudi nastavljati, je pa filigramsko natančen. Avtomobil je na cesti zelo predvidljiv in po zaslugi naprednega porazdeljevanja pogonske moči na sprednji par koles zelo dolgo nevtralen. Ne ravno po bavarsko, ampak vendarle nadpovprečno. Športne zavore obvladajo svojo vlogo.

Kot povedano že v uvodu, je bencinar na drugi strani športne lestvice. Gre za 1,6-litraša s 110 kW moči in 240 Nm navora, podprtega s turbopuhalom. Da ne bo pomote, motor je uspešen primerek downsizeinga, je pa dejstvo, da masi avtomobila ni povsem kos, še posebej če od njega zahtevamo postavljanje z nemškimi šestvaljniki. Takrat ga je treba dodobra spodbosti, kar pa seveda ni v prid porabi, ki niti z nežno nogo in start&stop sistemu ne pade pod osem litrov, realnost je vsaj dva litra višja.

Številne dobre rešitve

V60 je znotraj zgled udobja, položaj za volanom bo našel vsakdo, klimatska naprava je učinkovita, kot le malokatera. Kdo se bo zmrdoval nad številom gumbov na osrednji konzoli in mahal z nemškimi rešitvami "vse na enem gumbu", a se da upravljanju hitro privaditi. Tudi navigacija je končno pridobila sodobno kartografijo, ki je zelo dobro poznala Slovenijo, audio sistemi Volva pa že tako slovijo kot eni boljših na trgu. Hkrati je avtomobil eden najvarnejših, saj je podprt s kopico sistemov, v ospredju pa sta neodvisno dokazano učinkovita sistema za preprečevanje naletov pri višjih in trkov pri nižjih hitrostih. Le pri sistemu za preprečevanje vožnje prek črte (lane assist) bi si želeli kakšne bolj ugledne rešitve, denimo s tresenjem volana, saj je piskanja v avtomobilu na ozkih slovenskih cestah veliko preveč.

Prtljažnik, komaj vreden karavana

V60 je manj praktičen za družinsko uporabo, saj je na zadnji klopi tako kot je navada pri premium karavanih, prostor razmeroma skopo odmerjen, sicer izdatno obdelanega prtljažnika z zadrževalno mrežo vred pa je vsega 430 litrov, zato nakup strešnega kovčka pred počitnicami ne izostane.

Vstop v atraktivni R-design paket stane 36.119 evrov, kolikor je bi ocenjen s serijsko opremo izdatno opremljen testnik. Sami bi sicer posegli vsaj po T4 motorju s 132 kW, tudi s tem pa bi ostali krepko pod ceno, ki ju za paketa S-line in M s podobno motorizacijo ponujata Audi ali BMW. Povrh vsega bi bili v primerjavi z omenjenima modeloma precej bolj redki in zato opazni, da o varnosti ne govorimo.

Podatki o vozilu (Volvo V60, T3, R-design)
Motor: štirivaljni, bencinski, turbo, neposredni vbrizg
Prostornina: 1.596 ccm
Moč:110 kW (150 KM) pri – vrt/min;
Navor: 240 Nm pri 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 205 km/h, 9,7 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba: 8,7 litra na 100 km, 153 g CO2/km
Mere v mm (D x V x Š): 4.628 x 1.865 x 1.484, medosna razd. 2.776
Prtljažnik: 430 – 1.241 litrov
Cena: 36.119 evrov

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.