Strokovnjak za razvoj avtomobilskih akumulatorjev Christian Rosenkranz iz podjetja Johnson Controls je navedel štiri najpogostejše razloge, da akumulator pri avtu odpove. In voznikom povedal, kako naj se temu izognejo.
1. Nizke temperature
Zmožnost akumulatorja, da zažene zaganjač motorja, z nizkimi temperaturami drastično upada. Ko je zunanja temperatura okoli ledišča, povprečen akumulator izgubi 20 odstotkov moči. Pri ekstremnih temperaturah pod -20 stopinj Celzija pa je zmogljivost lahko zmanjšana že za 50 odstotkov. Če je akumulator zaradi starosti ali poprejšnjih obremenitev že v slabšem stanju, potem bo na hladno jutro toliko prej odpovedal poslušnost, vendar je včasih težko napovedati, kdaj se bo to zgodilo.
Kaj lahko storite? Rosenkranz svetuje, da poleti čim manjkrat parkirate avto neposredno na soncu. Zaradi visokih temperatur se namreč življenjska doba akumulatorja skrajša za mesece, če ne celo leta. Drugi nasvet je, da redno preverjate stanje baterije, za kar pa potrebuje ustrezno orodje. Če se ne spoznate, naj to za vas stori specialist.
2. Neredna uporaba
Veliko voznikov meni, da se akumulator ne prazni, če je njihov avto ugasnjen. A temu ni tako, številni sistemi, od alarma do ključavnic, sistemov prostoročnega vstopa, navigacije in drugih so porabniki energije tudi, ko je vozilo parkirano. Če tako ždi parkirano tedne ali mesece dolgo v garaži, potem bo imel lahko težave z zagonom, še posebej v mrazu. Osnovni nasvet pravi, da vsaj enkrat tedensko avto vozite vsaj deset minut, s čimer preprečite preveliko izpraznjenost baterije.
3. Kratke relacije
Problem, v Sloveniji še posebej dobro znan. Ljudje so se pripravljeni z avtom, morda celo dizelskim, peljati do cilja zgolj par sto metrov daleč na dan. Baterija se tako po zagonu zaganjača nima časa napolniti in se s časoma iztroši. Še posebej k temu pripomorejo veliki porabniki, kot je ogrevanje zadnjega stekla ali sedežev.
Prej se vam bo baterija izpraznila tudi, če avto uporabljate predvsem za mestne vožnje, ko je veliko počasne vožnje in prostega teka, saj takrat alternator ne more dovolj dobro polniti baterije. Takrat pride do procesa sulfatiranja. Ko govorimo o slednjem, imajo strokovnjaki v mislih nastanek grobo kristaliziranega sinčevega sulfata, ki pričenja nastajati v bateriji v primerih padca napetosti 12,3 volta. Sulfatiranosti se ni več mogoče znebiti predvsem pri tistih akumulatorjih, ki so bili dlje časa v stanju prenizke napolnjenosti. Sulfatiranost sčasoma vse bolj omejuje zmožnost procesa zagotavljanja energije v bateriji.
4. Starost vozila
Vse ima svoje omejitve. Pri starejših vozilih veliko prej pride do padca zmogljivosti baterij zaradi pojava korozije in sulfatiranosti, ki omejujeta sposobnost polnjenja akumulatorja. Zato je pri starejših avtih še toliko pomembnejše, da redno preverjate stanje baterije.
Ko vse odpove, vas lahko morda rešijo kabli, nikar pa ne potiskanje avta. Menite, da bi znali z zagonskimi kabli pravilno zagnati motor vozila? PREVERITE TUKAJ!
Vedno okvara- pppkkk - nastane zaradi oksidiranosti svinčenih delov -polov . Poli se očistijo z finim smirkom in namažejo z brezkislinsko mastjo , kajti prvi pogoj je dober kontakt na polih, za samo polnjenje kakor tudi za startanje . Če… ...prikaži veče je to v redu in akumulator star 5 let , je najcenejša varianta odhod v trgovini po novega , tudi če je treba avto pač pustiti tam, kjer je crknil . Vse druge variante so dražje !
Vi pa res najdete strokovnjake !! Pod 1. ne parkirajte na soncu , ker visoke temparature škodujejo akumulatorju ????? Kaj a ga kdo sonči al kaj , sploh pa 90°C je delovna temparatura akomulatoorja - tolk je vroč motor… ...prikaži več !!! Kontrolirajte akumulator ! Tisti ki ga ne zna odpreti in naliti vodo , takih je večina , nimajo kaj kontrolirati ampak samo izmeriti kapaciteto na polih . Ga šparal al ne šparal zdrži od 4 do 6 let odvistno res samo od njegove nabavne cene . Dražji boljši , vendar cenejši ne ostari toliko !
peromornar, potem pa imate nov avto, veliko srečo ali pa preventivno menjujete akumulator.