BMW že nekaj let v Kranjski Gori organizira dogodivščine xDrive - gre za predstavitev BMW inteligentnega pogona xDrive v praksi. V snežnem metežu smo se z različni modeli bavarske znamke zapeljali na Korensko sedlo, gorsko kočo in snežni poligon pod vitranško strmino.
"Štirikolesni pogon ljudje pogosto povezujejo samo z ekstremnimi situacijami, vendar pa temu ni tako. Vsekolesni pogon prav pride tudi na suhi cesti," pravi Marjan Božič, vodja inštruktorjev BMW treninga voznikov v Sloveniji in razlaga zakaj: "xDrive vedno deluje v smeri, da pomaga vozniku. Če pripeljemo na suhi cesti malenkost prehitro v zavoj, nam bo sistem xdrive že pomagal, da peljemo v želeno smer. Na primer, če peljemo v desni zavoj in smo malenkost prehitri in izgubimo oprijem, nam sistem samodejno zavira notranje desno kolo, da zapeljemo v desni zavoj. Računalnik vedno dela v smeri, kamor voznik usmeri volan in preko glavnega računalnika DSC potem uravnava prenos sile na tisto kolo, ki ga najbolj potrebuje. Podatke dobiva od kota zasuka volana, od nagiba in hitrosti vozila in od oprijema na vsakem kolesu posamično."
Na preizkusu vozniki spoznajo meje možnega
Inštruktor pove, da na dogodkih xDrive voznikom podrobno predstavijo delovanje sistemaxDrive in do katere meje lahko pomaga voznikom. "Ko so prišla zmogljiva štirikolesno gnana vozila na trg, se spomnim podatkov iz Avstrije in Nemčije, je bilo za 80 odstotkov več nesreč, kot prej, ko je imel določen proizvajalec zgolj vozila na prednji pogon. Težava je, ker ljudje nimajo možnosti preizkusiti, kje so meje takšnega pogona. Prav zato so treningi vožnje in preizkus štirikolesnega pogona na dogodkih, kot so naši v Kranjski Gori, dobrodošli. Fizike se ne da premagati. Obstajajo meje za vsak pogon," pravi Božič.
Kljub temu, da ima vozilo štirikolensi pogon, pa oprijem ni dober, če avtomobil ni "obut" v ustrezne pnevmatike. "Seveda, če nimamo oprijema, trenja, potem se temu ne, da ogniti. To je podobno, kot če bi šli s sandali na sneg. Ne gre. Isto je z vozili. Vedno moramo imeti pnevmatiko, ki je ustrezna letnemu času," dodaja inštruktor, ki smo ga vprašali tudi to, kje je prednost BMW štirikolesnega pogona xDrive pred konkurenčnimi vsekolensimi pogoni?
"Glavna prednost pogona xDrive je, da je elektronsko-mehansko voden. Večina je mehansko vodenih. Prednost je tudi v tem, da lahko edini prenese 100-odstotkov moči med prednjo in zadnjo osjo. Konkurenčna vozila lahko preneseljo največ do 85 odstotkov moči naprej in nazaj, oziroma po posamezni osi. Naš sistem je proaktiven. To pomeni, da voznik še preden vemo, kaj se z avtomobilom dogaja, DSC računalnik že dela za nas. Ker ve, kam se peljemo, kako se peljemo. Pri ostalih pa se to zgodi šele takrat, ko že pride do zdrsa, BMW sistem pa to zazna že prej, zato lahko DSC pomaga pravočano, še preden pride do zdrsa."