Avto
14602 ogledov

Ste tudi vi med vozniki, ki uporabljajo kar dva tepiha?

Toyota servis, aktivni pregled vozila
1/15
MatijaJanežič
Pregled, ki zagotovi pravilni sprejem avtomobila na servis.

Sprejem vozila na servis je lahko stresno opravilo tako za lastnika vozila kot tudi za servisnega svetovalca, saj lahko mimogrede izpustita kakšen pomemben podatek.

Predvsem pa je pomembno, da servisni svetovalec skupaj s stranko avtomobil pred prevzemom na servis pregleda in že na prvi pogled ugotovi, če je na avtomobilu kaj narobe. Obiskali smo Toyotin uradni servis, kjer nam je direktor poprodaje pri podjetju Toyota Slovenija Mitja Bulc pojasnil, kako so to uredili pri njih.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Gre za postopek prevzema vozila na servis, ki ga pri Toyoti uradno imenujejo AKTIVNI PREGLED VOZILA. Bulc nam je pojasnil, da postopek interno imenujejo z angleško kratico WAC oziroma besedno kombinacijo "walk arround check". Če angleški naziv prevedemo v slovenski jezik, hitro ugotovimo, da gre za "sprehod okoli vozila", med katerim servisni svetovalec v prisotnosti stranke opravi vizualni pregled osnovnih vidnih komponent vozila in ugotovi, ali so na njem morda kakšne vidne napake.

Kaj pregled obsega?

Bulc pravi, da so pri Toyoti za aktivni pregled vozila razvili posebno aplikacijo, ki je naložena na tablični računalnik ali pametni telefon in servisnega svetovalca korakoma vodi skozi vse postopke in preglede, ki jih je treba opraviti ob sprejemu vozila na servis. S pomočjo aplikacije lahko preko fotografskega aparata na tablici ali telefonu naredi tudi nekaj fotografij vozila. Aplikacija je narejena tako, da lahko v njej svetovalec jasno označi, kaj je na vozilu v redu in kaj morebiti ne.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Z aktivnim pregledom vozila želijo pri Toyoti zagotoviti predvsem, da se ob sprejemu vozila na servis pregleda prav vse, kar je mogoče opaziti, preden gre avto v delavnico. Bulc izpostavi predvsem pregled delovanja svetil, brisalcev vetrobranskega stekla in šob za brizganje vode, pregled celotne karoserije, če so na njej morebitne poškodbe, in pregled stekel, da niso poškodovana. Pomemben je predvsem pregled vetrobranskega stekla. Enako pomemben je tudi pregled pnevmatik.

Servisni svetovalec v okviru aktivnega pregleda vozila najprej preveri, ali so podatki o lastniku vozila oziroma njegovi stranki še vedno pravilni in ali so pravilni tudi podatki o vozilu. Preveri vpisani modela vozila, zabeleži kilometre in nivo goriva ob prevzemu ter ali je zavarovanje še vedno veljavno. Lastnika tudi vpraša o pravilnosti zapisanih podatkov, saj se poročilo o pregledu pošlje na njegov naslov.

Potem pregleda stanje brisalnikov vetrobranskega stekla in šob za brizganje vode, tepihov, vetrobranskega stekla, pnevmatik, karoserije in drugih vidnih komponent vozila. Morebitne poškodbe vnese tudi v aplikacijo.

Stranki tudi predlaga določena opravila, katerih izvedba je odvisna od njene odločitve. Lastniku  na elektronski naslov pošlje poročilo o pregledu v obliki datoteke PDF, ki jo lahko pregleda že na poti v taksiju, ki je tudi del ponudbe. V poročilu so zapisana tudi potrjena naročila, še nepotrjene predloge popravil pa lahko potrdi ali zavrne na daljavo.

V notranjosti pa servisni svetovalec pregleda delovanje kontrolnih lučk, saj je pomembno, da na armaturni plošči delujejo vse opozorilne lučke. Seveda gre v tem primeru za starejše modele avtomobilov, ki takšne lučke še imajo, saj so jih v zadnjem času že v precejšnji meri nadomestili zasloni na tekoče kristale, ki jih je v primeru okvare treba zamenjati v celoti.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

V notranjosti servisni svetovalec pregleda tudi tepihe. Ti morajo biti namreč pritrjeni na tla potniške kabine, da se ne premikajo po podlagi. Na servisih opažajo, da ima veliko slovenskih voznikov na prvem tepihu še enega, da se originalni ne bi umazal. Žal lahko takšen dodatni nepritrjeni tepih med vožnjo vozniku povzroči hude težave, če denimo zdrsne pod pedale. Zavorna moč na zavornem pedalu je lahko slabša, pedali pa se lahko tudi zataknejo, kar gotovo ni dobro za varno vožnjo.

Varnost in tehnična izpravnost vozila kot vodilo

To je v osnovi opis postopka, ki ga imenujejo AKTIVNI PREGLED VOZILA. Bulc pravi, da sta bila Toyotino osnovno vodilo pri njegovem oblikovanju varnost in tehnična izpravnost vozila. Praktična plat takšnega pregleda pa je, da lahko servisni svetovalec stranko med pregledom opozori na pomanjkljivosti, ki jih je odkril na vozilu, in se z njo takoj dogovori tudi za morebitno zamenjavo iztrošene komponente ali popravilo morebitne poškodbe. Med takšnimi opravili so denimo zamenjava izrabljene metlice brisalnika, odprava manjših poškodb karoserije in podobne zadeve.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Bulc pravi, da je aktivni pregled vozila sicer namenjen predvsem pomoči servisnemu svetovalcu pri sprejemu vozila na servis, vendar pa ga lahko dejansko izvedejo kadarkoli, če stranka to želi. V vsakem primeru je tudi popolnoma brezplačen.

Med različnimi akcijami, kakršna je denimo jesenska akcija priprave vozila na zimo, pa pripravijo razširjeni pregled vozila. Jeseni denimo v zimski pregled vozila vključijo tudi test akumulatorja in druge komponente, ki so pozimi bolj obremenjene. Za razliko od aktivnega pregleda vozila, ki ga opravijo na parkirišču oziroma mestu, ki je za to določeno, se zimski pregled izvede v delavnici. Poleg tega ga ne izvede servisni svetovalec, ampak mehanik, ki lahko dvigne vozilo na dvigalu, sname kolesa in pregleda zavore, preveri stanje akumulatorja in podobno in je tudi izurjen za takšna opravila.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Zanimalo nas je, kako to, da je aktivni pregled vozila za stranko v vsakem primeru brezplačen. Bulc pravi, da ga pri Toyoti obravnavajo kot del postopka sprejema vozila na servis. Preden so postopek formalizirali v tej obliki, so namreč že izvajali neformalni pregled, ki se ni tako imenoval in ni bil urejen z aplikacijo. Sicer pa je bilo že določeno, na kaj mora biti servisni svetovalec med sprejemom vozila pozoren. S pomočjo aplikacije pa so postopek še dodatno vizualizirali. Sicer pa je pregled na tak ali drugačen način vedno bil pomemben del postopka sprejema vozila na servis.

Toyota Relax

Toyota si je kot blagovna znamka sicer vedno prizadevala za varnost in zanesljivost delovanja njihovih vozil, pravi Bulc, in dodaja, da imajo tedaj, ko pride vozilo k njim na servis, možnost, da ga pregledajo in popravijo, če kaj ne dela. S tem zagotovijo tudi varnost in zanesljivost delovanja vozila. To je izhodišče za aktivni pregled vozila.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Bulc je s tem v zvezi omenil tudi program Toyota Relax, v okviru katerega zagotavljajo jamstvo za vozila do starosti 10 let ali do 200.000 prevoženih kilometrov. V okviru programa k njim na servis lastniki vozijo tudi vozila, ki so stara do deset let. Tudi ta so deležna enakega postopka kot nova. Tudi, ko na servis denimo sprejemajo osem let star avtomobil, med sprejemom opravijo aktivni pregled vozila. To je namreč postopek, ki ga opravijo na prav vsakem avtomobilu, ki ga lastnik pripelje na Toyotin pooblaščeni servis.

Za vozilo, ki je vključeno v jamstveno shemo Toyota Relax, je namreč pomembno, da je tehnično brezhibno in da izpolnjuje pogoje za sprejem v program. Poleg tega, da je tehnično brezhibno, morajo redni servisi biti opravljeni na pooblaščenem servisu in z originalnimi nadomestnimi deli. Aktivni pregled vozila pa je pač sestavni del tega procesa.

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

S shemo Toyota Relax namreč Toyota jamči, da bo v času veljavnosti pogodbe na lasten račun popravila morebitne napake, ki se bodo pojavile na vozilu, ne glede na njegovo starost. Jamstvena shema se sicer podaljšuje za čas do naslednjega servisa, ki je npr. za določena osebna vozila predpisan na 15.000 kilometrov oziroma na eno leto.

dezurni@styria-media.si

Toyota servis, aktivni pregled vozila | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Komentarjev 10
  • Avatar NickMason
    NickMason 21:16 21.maj 2024.

    Kupiš pa avto,doma pogruntaš da je motorno olje že v kritičnem stanju,torej dolijejo ,končniki stisnjeni,ker do naslednjega tehničnega imaš kup popravil,tako nekako gre ,to pišem iz lastnih izkušenj.

  • Avatar Zoran
    StarMačk 12:44 21.maj 2024.

    No dejstvo je, da je njihov osnovni namen od lastnikov vozil pocuzati čim več, pa če tudi je že sam redni servis v zadnjih dveh letih za lastnika vozila postal drag ko žafran... Pa, da ne bo pomote, to velja ...prikaži več za vse uradne servise, ne le tega iz prispevka!

  • Antivaxer 10:37 21.maj 2024.

    Ste tudi vi med vozniki, ki uporabljajo kar dva tepiha? 😊