Panamera je model, s katerim je Porsche ob premieri prve generacije leta 2009 močno pretresel razred premijskih limuzin, ki so jih v tistih časih zastopali predvsem konkurenti iz Stuttgarta, Ingolstadta in Münchna. Nobenemu proizvajalcu do takrat ni uspelo v limuzino tega cenovnega razreda vgraditi toliko luksuza in športnosti obenem. Druga generacije je leta 2016 še nadgradila in pospešila uspešen recept ter se znova postavila na čelo športnih limuzin.
Od premiere druge generacije pa so se na področju avtomobilske industrije zgodili velikanski premiki. Razmah digitalnega sveta, elektrifikacija, pojav novih tekmecev, kot sta Tesla ali Lucid ...
Zdaj je čas za povsem novo, tretjo generacijo, ki v drugačno zunanjo in notranjo podobo prinaša najsodobnejšo Porschejevo zmes visokotehnološkega luksuza ter športnih zmogljivosti. Po merah je avto skoraj identičen predhodniku, tudi zunanja podoba je zelo poznana, z nizko športno silhueto štirivratnega kupeja, a vendarle skoraj v celoti drugačna, z optimizirano aerodinamiko. Tudi panamera je pridobila novo generacijo LED svetil, ki so jo predstavili že pri suvu cayennu. Zadnja svetlobna plošča je jasnejša in širša, platišča pa merijo med 19 in 21 palci. Celo pri modelu E-hybrid si bo mogoče za doplačilo omisliti dirkaško različico platišč z enim vijakom, kar smo doslej videli pri najbolj športnih modelih 911.
V notranjosti je evolucija nekoliko bolj očitna. Panamera ima zdaj bolj prečiščeno armaturno ploščo, z manj fizičnimi gumbi in posledično večjimi zasloni. Tradicionalni analogni merilniki so se tudi v panameri poslovili, nadomestil jih je ukrivljen vozniški zaslon, ki mu družbo na sredini dela še en 12,3-palčni. Na zahtevo lahko vgradijo še dodatnega za sovoznika.
Nova panamera nima več niti klasične prestavne ročice. Tako kot električni taycan ali novi cayenne je dobil le prestavni vzvod v bližini volana, medtem ko je na sredinski konzoli zdaj zmes fizičnih gumbov in na dotik občutljivih mest za upravljanje klimatske naprave in ostalih ključnih sistemov.
Nova porsche panamera uporablja izboljšano različico platforme MSB-w, razvito v sodelovanju z Bentleyjem. Poleg že znanih lastnosti so pri Porscheju še posebej ponosni na dve različici vzmetenja. Standardni tip je zračno vzmetenje, ki omogoča prilagajanje delovanja amortizerjev. Hibridni modeli pa bodo imeli možnost nadgradnje na naprednejše aktivno vzmetenje. Gre za povsem na novo razvito tehnologijo, pri kateri ima vsak amortizer lastni elektromotor, s katerim lahko neodvisno prilagaja pritisk v blažilnikih. Na ta način so inženirji povsem odpravili potrebo po 'anti-roll' vezeh, vzmetenje pa učinkovito izničuje vsakršen nepotreben nagib v ovinkih. Prav tako pa daje tehnologija vozniku popoln nadzor nad nastavitvijo trdote, avto se tudi avtomatsko dvigne za lažje vstopanje in izstopanje vanj.
Ta tip podvozja pa za delovanje potrebuje veliko električne energije, zato je tudi omejen le na hibridne modele.
Ob začetku prodaje v prvem tromesečju prihajajočega leta bosta na voljo dva pogona. Vstopna različica bo nosila ime panamera in bo imela vgrajen 2,9-litrski V6 z 260 kW (353 KM) ter štirikolesni pogon. Vstopna panamera je močnejša od prejšnje različice, pospešek do 100 km/h je padel na 5,2 sekunde, najvišja hitrost pa se je povzpela na 272 km/h. Različica panamera 4 bo imela štirikolesni pogon.
Nekaj stopnic višje pa je turbo E-hybrid. Tako kot vse nove najhitrejše porscheje ga boste spoznali po ekskluzivni titanovi barvi platišč, oznak in okvirje oken. Gre za precej posodobljen hibridni sklop, ki uporablja večjo 29,4 kWh baterijo in močnejši električni motor (140 kW/190 KM) . Ta je po novem povsem integriran znotraj ohišja PDK menjalnika z dvojno sklopko, ter omogoča po novem do 950 Nm vršnega navora. Avto pa lahko samo na elektriko potuje okoli 90 kilometrov. Polni se prek 11 kW polnilca. Bencinski del pogona predstavlja štirilitrski V8. Skupna sistemska moč je okroglih 500 kW (680 KM), kar je toliko kot je imel prejšnji turbo S E-hybrid. Hkrati je to nekoliko manj kot pa pri cayennu Turbo E-hybrid, a pri Porscheju mirijo, da prihaja še močnejša panamera turbo S E-hybrid. Že klasični turbo E-hybrid pa potegne do prvih 100 km/h v izjemnih 3,2 sekunde, najvišja hitrost pa je 315 km/h.
Vstopna panamera bo v Nemčiji nosila začetno ceno od 107.800 evrov. Panamera turbo E-hybrid pa se bo začela od 192.500 evrov. Prve dobave iz tovarne v Leipzigu načrtujejo za marec.
Za naprej lahko kot omenjeno pričakujemo še različico močnejšega hibrida, pa tudi takšnega 'vstopnega'. Lahko si obetamo tudi klasičnega turba V8 in izpeljanko GTS. Na žalost pa bo panamera odslej na voljo le v eni karoserijski različici, v Evropi priljubljenega sport turisma ne bodo več izdelovali, saj na ostalih trgih ni bilo povpraševanja po njem.
Nemška avtomobilska industrija, je brez Ruskega tržišča pred zlomom! V zadnjega pol leta so čisto potihem odpustili že več kot 10.000 delavcev ! Do konca jih bodo potolkli še Kitajski proizvajalci !
Bo kupil Donkie !
Prešvoh!