Avto
127 ogledov

Ssangyong KGM tivoli in torres EVX stavita tudi na ceno

Ssangyong KGM torres EVX in tivoli
1/25
Gregor Prebil
Korejski SsangYong bo letos praznoval 70. let od ustanovitve. Dolga leta je bil znan po robustnih modelih z zmogljivim štirikolesnim pogonom. Pred avtomobilsko znamko so novi časi, bolj moderni. Dobila je namreč novega lastnika, korejskega velikana KGM. Po novem je to znamka Ssangyong KGM, po novem letu pa bo ostalo le še ime KGM. Na slovenski trg so pripeljali dve novosti, ki naj bi bili za slovenske kupce zanimivi tudi na račun cene.

Na slovenskem trgu sta dva nova korejska modela proizvajalca Saangyong KMG – bencinski B SUV tivoli in še večji električni športni terenec torres EVX, ki se je pridružil bencinsko gnani različici. Korejci so letos svojo zgodbo v Sloveniji začeli na novo. Prodajo so v primerjavi z lani podvojili, še več pa si od prodaje obetajo v prihodnjem letu, ko v modelno ponudbo prihajata še dva povsem sveža modela.

Ssangyong KGM torres EVX in tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Nov predstavnik v najbolj priljubljenem razredu vozil pri nas

Prvi od dveh novincev pri nas in prodajno za znamko bolj zanimiv je tivoli. Gre za predstavnika pri nas najbolj priljubljenega segmenta B SUV vozil. Korejci z bencinskim motorjem, sicer zmogljivim, stavijo tudi na ceno, kot glavnega konkurenta pa izpostavljajo suzuki vitaro. Tivoli se je pri nas prvič predstavil leta 2015, kasneje pa se je poslovil s slovenskega avtomobilskega trga. Zdaj je spet nazaj, močno prenovljen in z novo identiteto novega lastnika.

Ssangyong KGM torres EVX in tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

V Sloveniji je sicer na voljo le križanec, ne pa tudi karavanski model tivoli grand, prav tako je na voljo le ena stopnja opreme in en motor ter dva menjalnika - ročni in samodejni (oba šeststopenjska) in  tudi zgolj pogon na sprednji kolesi. Tradicionalno kot največjo prednost izpostavljajo razmerje med ceno in vrednostjo. Tivoli je po velikosti primerljiv s škodo kamiq ali hyundai kono, cene pa se začnejo pri 21.999 evrih - predvsem zaradi zmogljivega motorja, 1,5-litrskega štirivaljnega turbobencinskega motorja s kar 163 KM (123 kW) in največjim navorom 280 Nm. Največja hitrost je 193 km/h. za samodejni menjalnik je treba doplačati 1.500 evrov. 

Ssangyong KGM tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Celoten sprednji del je nov, vključno z masko, odbijačem in motornim pokrovom. Luči imajo novo grafiko. S strani pritegnejo pozornost spremenjeni pragovi, predvsem pa prenovljena oblika 18-palčnih kolesnih kolutov. Na zadnjem pokrovu se sveti velik napis tivoli. Zanimivo, ta hip znamka pri obeh modelih izpostavlja ime modela in ne podjetja, ki ga izdeluje. Logotip podjetja najdemo le na pokrovih platišč in volanskem obroču.

Ssangyong KGM tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Notranjost ima prenovljeno sredinsko konzolo. To je predvsem posledica 10,25-palčnega zaslona infozabavnega sistema in novih kapacitivnih upravljalnih elementov, ki so nadomestili prvotne analogne. Nova je tudi plošča klimatske naprave, spet brez vrtljivih gumbov. Boljša je tudi grafika digitalne armaturne plošče z diagonalo 10,25 palca.

Ssangyong KGM tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Zadnje LED luči spredaj in zadaj, tempomat, klimatska naprava napravo, usnjen volan, navigacija, 16-palčna platišča, strešni nosilci in številni asistenčni sistemi so del standardne opreme.

Ssangyong KGM tivoli | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prostornina prtljažnika je zelo dobrih 427 litrov.

Torres EVX je prostoren električni SUV

Evropa se boji poceni kitajskih električnih avtomobilov, boji se tudi carin, ki so po zadnji odločitvi EU visoke, a torresa ne zamenjujte s kitajskimi avtomobili, je korejski in Korejci so na to ponosni, pravijo pri uvozniku. Tako v tivoli kot torresa vgrajujejo svoje ultra trdo jeklo, na katero so še posebej ponosni.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

To izkazujejo tudi z nekaterimi detajli zunanje oblike, ki smo jo dobro spoznali že ob prihodu bencinskega brata. Slednji prav z obliko privlači poglede, na področju EV vozil pa želijo tako s ceno, ki je 36.499 evrov brez upoštevane subvencije v višini 6.500 evrov, pa tudi garancijo na baterijo (milijon kilometrov) odrezati svoj kos pogače.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Ne pozabimo, Korejci so že leta 2021 napovedali veliko električno ofenzivo, čeprav so njihovi SUV modeli znani predvsem po bencinskih motorjih. Do konca desetletja želijo preiti na izključno električni pogon. Korando e-Motion je postal prva lastovka, a le na izbranih trgih. Zdaj pa prihajajo s prvim električnim avtomobilom za zahteven evropski trg. In kot kaže, bo povzročil nekaj nemira tudi med uveljavljenimi znamkami, saj ostaja zvest filozofiji privlačne cene.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Torres EVX je družinski SUV, ki si sicer platformo deli z bencinskim modelom, a v dolžino meri konkretnih 4,71 metra, medosna razdalja 2,68 metra prinaša veliko prostora tudi na zadnji klopi, prtljažnik pa ima v osnovi volumen kar 703 litre.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri SsangYongu KGM so še posebej ponosni na baterijo z večjo energetsko učinkovitostjo, ki je enaka kot pri kitajski znamki BYD. Kapaciteta je 73,4 kWh. Za pogon je uporabljen prednji sinhronski elektromotor z močjo 152 kW in navorom 339 Nm, kar je v obeh primerih bistveno več, kot ponuja bencinska različica. Pospešek od 0 do 100 km/h je 8,1 sekunde, največja hitrost pa 175 km/h. Z enim polnjenjem naj bi torres EVX po standardu WLTP prevozil 462 kilometrov, v mestni gneči pa celo 635. Podpira moč polnjenja do 120 kWh, polniti pa ga je mogoče tudi na ultra hitrih polnilnicah. Baterija se od 10 do 80 % napolni v slabe pol ure. Na domači šuko vtičnici polnjenje traja 30 ur. Toplotna črpalka je del serijske opreme.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Med aduti je tudi oblika, kar smo ugotovili že med opazovanjem mimoidočih med testiranjem bencinskega modela. Prestal je aerodinamične posodobitve. Ima bistveno preoblikovan odbijač in slepo sprednjo masko. Pretok zraka olajšajo aerodinamično optimizirani kolesni diski s premerom 18- ali 20- palcev. Zadaj najdemo drugačno grafiko luči in bolj homogen odbijač. Tipičen oblikovni element - kontrastni zadnji stebriček - ima specifično črno barvo.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Veliko se je spremenilo tudi v kabini. Armaturna plošča je povsem drugačna. Ima dva samostoječa 12,3-palčna zaslona, kar daje notranjosti izrazito sodoben značaj. Hkrati pa ni izgubil prav nič praktičnosti.

Ssangyong KGM torres EVX | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Na voljo je le ena oprema, a vključuje zabavno-informacijski sistem s parom širokokotnih zaslonov, dvopodročno klimatsko napravo, LED luči, parkirno kamero in številne varnostne sisteme.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.