Prireditev, ki bo trajala do 26. januarja, mineva pa v znamenju optimizma ob vračanju ameriškega avtomobilskega trga na predkrizne ravni. Detroit je sicer tradicionalno prvi velik svetovni avtosalon, zato ima prav posebno mesto.
Prenovljeno razstavišče v središču sicer bankrotiranega in vse bolj propadajočega mesta na obali jezera Michigan je najprej odprlo vrata okoli 5000 novinarjem. Ti se bodo lahko seznanili z vsaj 50 premierno predstavljenimi vozili, kar sicer detroitski salon uvršča daleč za denimo salon v Frankfurtu, vseeno pa ohranja mesto najpomembnejšega severnoameriškega avtosalona, kar priča tudi podatek o lanskoletnem obisku, saj so prireditelji našteli skoraj 800.000 obiskovalcev.
Letošnja 25. mednarodna izvedba sejma po poročanju tujih tiskovnih agencij mineva v znamenju optimizma. Ameriški trg namreč dobro okreva in lani so v ZDA prodali 15,6 milijona vozil, kar je 7,6 odstotka več kot leto pred tem.
Letos naj bi se število prodanih vozil povzpelo nad 16 milijonov, kar je že skoraj na predkriznih ravneh. Večji od ameriškega trga je le kitajski, saj tam na leto prodajo okoli 18 milijonov vozil.
Trije veliki vsak s svojo prelomnico
V dobri kondiciji so spet tudi trije velikani iz Detroita, za vsakega posebej izmed trojice pa letošnji Detroit pomeni določeno prelomnico. GM bo tako odslej prvič v zgodovini in sploh prvič za tako veliko avtomobilsko znamko vodila ženska in sicer Mary T. Barra, ki bo uradno nasledila Dana Akersona. Chryslerjev optimizem na drugi strani vrača pred kratkim dogovorjeni sporazum s Fiatom, v skladu s katerim bodo Italijani v celoti prevzeli znamko. Ford, ki v bolečem prestrukturiranju zadnjih let kot edini izmed trojice ni potreboval državne pomoči, pa je Detroit izbral za začetek novega poglavja svojega najpomembnejšega modela in sicer ikončnega (pol)tovornjaka F-150, ki je najbolje prodajan model sploh na velikanskem ameriškem trgu. GM bo skušal vsaj delček pozornosti odščipniti z modelom poltovornjaka canyon, medtem ko Chrysler predstavlja novo generacijo modela 200, narejenem na osnovi vozil Alfa Romeo.
Vojna med Evropejci na ameriška tla
Ameriški trg je v luči stagnacije tržišča na stari celini vse pomembnejši tudi za evropske proizvajalce. BMW bo tako na sejmu predstavil športni M različici serij 3 in 4, Daimler pa še večjo in bolj prestižno različico limuzine razreda C, najbolj priljubljenega mercedesa na drugi strani Atlantika, katerega zunanjost je delo ekipe Roberta Lešnika in je bila v prvih odzivih zelo toplo sprejeta.
BMW je medtem v okviru dogajanja v Detroitu objavil, da je bavarski velikan lani prodal 1,96 milijona vozil znamk BMW, Mini in Rolls-Royce. To je 6,4 odstotka več kot v 2012 in nov rekord. Nadaljnjo rast v Münchnu pričakujejo tudi letos.
Svoj položaj na ameriškem trgu želi dodatno okrepiti tudi največji evropski avtomobilski proizvajalec Volkswagen. Ta je v zadnjih letih po rasti prodaje zaostajal za rastjo trga, predvsem mu je za skoraj sedem odstotkov upadlo število prodanih volkswagnov, znamka Audi pa kljub rekordni prodaji le stežka sledi obema glavnima premium konkurentoma. Zelo uspešno se sicer onkraj Atlantika prodajajo tudi porscheji, tam prvič predstavljajo še prestićnejšo različico modela 911 targa.
Zaostanek pri jedrni znamki koncerna želijo v Volkswagnu letos nadoknaditi z začetkom prodaje modela golf, v letu 2016 pa naj bi dali na trg tudi model športnega terenca, pri Američanih zelo priljubljenega tipa osebnega vozila na osnovi koncepta cross blue CUV. V naslednjih petih letih naj bi v razvoj v ZDA vložili okoli sedem milijard dolarjev.
Nove modele bodo predstavili tudi japonski in korejski proizvajalci. Zadnji se na ameriškem trgu v zadnjih letih agresivno uveljavljajo.