Seat je z modelom tarraco zaokrožil svojo ponudbo med suvi (ima že manjša modela ateca in arona) in s tem napovedal dolgotrajno vlogo v tem popularnem segmentu vozil.
Tarraco je hkrati tudi največji in najbolje opremljeni model španske znamke, v katerega so po besedah predstavnikov Seata v Sloveniji prelili največ prestiža in strasti. Samozavestno so prepričani, da bodo s 4,7 metra dolgim suvom k znamki privabili povsem nove kupce, še posebej takšne, ki so doslej pogledovali proti francoskim znamkam (renault kadjar, peugeot 5008 ...). Obeta se hud zahodnoevropski medsosedski dvoboj, pa tudi troboj znotraj modelov znotraj koncerna s škodo kodiaqom ali VW tiguanom (allspace).
Tarraco je namenjen krogu ljudi, ki od avta pričakujejo nekaj več oziroma so v letih, ko si to lahko privoščijo. Osrednja ciljna skupina so logično družine, še posebej takšne z najstniki, pa tudi po duši še mladi "empty-nesterji". Eden od pogojev je seveda, da potrebujejo in si želijo tako velik avto zaradi vsega, kar lahko spravijo vanj.
Tarraco je na voljo v pet ali sedemsedežni različici, med njegovimi prednostmi pa izpostavljajo notranjo prostornost za potnike in rekvizite. Druga klop je vzdolžno pomična, nastavlja se položaj naslonjal, podrta naslonjala ustvarijo ravno dno. Prtljažnik meri 250 litrov (sedem sedežev), 760 litrov (pet sedežev) ali 1.920 litrov (podrta vsa naslonjala). Hkrati je serijsko poklopen tudi sovoznikov sedež, da je mogoče v avto spraviti kar 2,77 metra dolge predmete. Avto je seveda zelo dobro pripravljen tudi za vleko prikolic in druge obremenitve s tovorom.
Zunanja oblika je evolucija Seatovega jezika, ki daje poudarek na izklesani podobi z elementi ozkih in izrazitih linij. Vse skupaj na daleč najbolje utelešajo serijski polni LED žarometi s sekvenčnimi smerokazi in z eno črto povezana zadnja svetila. Treba je priznati, tarraco oblikovno deluje bolj ukslajeno od "saj...veste...katerega...češkega...modela...istega...koncerna", na podlagi katerega je bil razvit.
Notranjost tarraca je moderna, opcija so digitalni merilniki, osrednja konzola je čista in uporabna, na njej pa "lebdeči" osempalčni zaslon sodobne multimedije. Vsa digitalna oprema v ozadju je seveda preverjena in že videna pri drugih modelih koncerna VW. Tarraco s pridom izrablja tudi dolg seznam različne opreme, ki je na voljo na policah koncernskega skladišča. Serijska oprema je zelo bogata, saj so pri uvozniku zaradi namembnosti modela povsem logično izpustili siceršnjo uvodno stopnjo reference in bo vsak tarraco opremljen vsaj z opremo style, ki ima 17-palčna platišča, zadnje senzorje, prepoznavo utrujenosti, progresivni volan, vstop brez ključa, zaznavo pešcev in kolesarjev, asistenco za vozni pas, mizice v zadnji vrsti ...
Za serijski radarski tempomat je potrebno poseči po opremi xcellence, ki se bo kitila še z digitalnimi merilniki, izbiro voznega profila, vzvratno kamero, 19-palčnimi plartišči, alkantara sedeži, ambientalno osvetlitvijo, električnimi zadnjimi vrati, ... Konec prihodnjega leta pa lahko pričakujemo še športno opremo FR.
Pri pogonu tarraca ni presenečenj, na voljo sta 1,5-litrski bencinski motor (110 kW/150 KM) in enako močni 2,0-litrski dizelski motor. Poleg tega pa je na seznamu še močnejša različica dizla s 140 kW (190 KM), ki naj bi bil po pričakovanjih zelo popularen. Na ceniku je za vsak slučaj tudi močni 2,0-litrski bencinar s prav tako 140 kW.
Vstopnega bencinskega motorja ni mogoče kombinirati z DSG menjalnikom, medtem ko izbira takšnega menjalnika pri dizlu ali močnejšem bencinarju avtomatsko pomeni tudi 4x4 pogon.
Cena za vstopnega tarraca (style 1,5 TSI) je po ceniku 28.065 evrov, za isto močnega dizla pa 30.241 evrov. Kombinacija DSG in 4drive (vključuje tudi terenske profile nastavitev vožnje) se začne pri 34.281 evrih, medtem ko je močnejši dizel s serijsko vključeno avtomatiko in 4x4 pogonom na voljo le z opremo xcellene za 39.464 evrov. Na vse te cene prodajalci nudijo ugodnosti v višini 1.500 evrov.
Tarraca izdelujejo v nemškem Wolfsburgu, letos naj bi po Sloveniji naokoli vozil že 250 kupcev. Lahko bi jih še več, če bi tovarna to zmogla.
dezurni@zurnal24.si