Strešni avtomobilski šotori še niso razširjeni, pa čeprav je njihova zgodovina dolga že več kot pol stoletja. Strešni šotori ljudem omogočajo, da počitnice v objemu narave preživljajo udobno. Preizkusili smo model maggiolina airlander italijanskega podjetja Autohome, ki je svoj prvi model predstavil že leta 1958.
Maggiolino smo preizkusili na potovanju po severu Evrope, kjer smo želeli tudi v ekstremnih razmerah preveriti, kakšne so prednosti in slabosti v primerjavi z avtodomi in običajnimi šotori. Strešni šotor maggiolina airlander tehta 33 kilogramov in se ga namesti na strešni prtljažnik vsakega avtomobila, tudi majhnih mestnih vozil. Ko je avtomobil parkiran, so možne obremenitve precej večje od predpisanih, zato spanje v šotoru ne predstavlja težav, tudi za tri ali štiri osebe.
Testni strešni šotor je bil že v osnovi opremljen z vsem potrebnim. Ležišče je narejeno iz posebne, šest centimetrov visoke pene, ki v dolžino meri 200, v širino pa 145 centimetrov, kar je dovolj za udobno spanje dveh odraslih ljudi, po potrebi pa je prostora dovolj še za manjšega otroka. Prav udobno ležišče s tremi vzglavniki se je izkazalo za največji plus, saj tudi v praksi zagotavlja udobje domače postelje.
Med prednosti v primerjavi z navadnimi šotori štejemo še način postavitve, saj je lahka strešna konstrukcija s pomočjo vzvoda pripravljena za spanje v minuti, medtem ko se ga pospravi v slabih treh minutah. Poleg udobnega ležišča je opremljen tudi z bralno lučko v notranjosti, dvema zračnima odprtinama, ki služita kot okno, in mrežami, ki komarjem onemogočajo vstop v bivalni prostor. Strešni šotor je dovolj visok, da tudi tisti višje rasti brez težav sede berejo knjigo, ko je zložen, pa omogoča prevoz lestve, s pomočjo katere splezamo na streho avtomobila, spalnih vreč in druge drobne prtljage kar na strehi vozila.
MINUSI: Tesnenje, cena, pomanjkanje odlagalnih površin.
Testni kovček je imel trdo in položno streho, kar se je za pozitivno izkazalo ob močnejših nalivih, ko voda med spanjem ni premočila platna, kar v primerjavi z navadnimi šotori pomeni, da platna po dežju ni treba sušiti. Prednost v primerjavi s šotori je tudi ta, da zabijanja klinov v zemljo ni, je pa treba z avtomobilom zapeljati na čim bolj ravno površino, če ne želite ponoči zdrsniti na stran. Postaviti ga je mogoče praktično povsod, tudi če so tla mokra, blatna, skalnata ali asfaltirana. Priporočamo pa, da si izberete mesto, ki je varno. Strešni šotor omogoča spanje na strehi tudi ob močnejšem vetru, priporočljivo je le, da avtomobil parkirate v zavetju.
Strešni šotor si grajo zasluži le zaradi slabega tesnjenja, saj je treba ob zadrgah z oblačili zamašiti odprtine, sicer v prostor uhaja mrzel zrak. Pogrešali smo tudi odlagalne površine v obliki žepkov z zadrgami, kamor bi lahko spravili avtomobilske ključe ali svetilke. Ker je poleti v Skandinaviji svetlo ves dan, smo imeli nekaj težav tudi s svetlobo v šotoru.
Lestev, s pomočjo katere splezamo na streho vozila, je lahka in zložljiva, prevažamo pa jo lahko kar v strešnem kovčku. S plezanjem po aluminijasti lestvi ni težav, glede na testiranja naj bi zdržala težo do 120 kilogramov, vendar pa mora biti v tem primeru postavljena pod pravim kotom. Je pa treba po njej hoditi obut, saj drugače reže v noge.
V primerjavi z avtodomi avtošotor sicer ne ponuja udobja, saj nima toalete, kuhinje in prhe, je pa bistveno cenejša izbira za popotnike in v velikem številu držav, kot je v primeru avtodomov, omogoča spanje kar na parkiriščih. Investicija se lahko zato, če veliko potujete, zelo hitro povrne, hkrati pa so cene v kampih bistveno nižje kot za avtodome in so take kot za navadni avtomobil in šotor. Prednost v primerjavi z avtodomi je tudi ta, da lahko s pravim terenskim vozilom zapeljemo tudi v najbolj divjo naravo.
Med vožnjo s strešnim šotorom je treba upoštevati hitrostne omejitve. Dovoljena hitrost vožnje z avtošotorom na strehi je 130 km/h. Pri vožnji po hitrih cestah je bila poraba goriva zaradi dodatne obremenitve na strehi v povprečju višja za liter in pol, medtem ko je poraba na navadnih cestah v primerjavi z vožnjo brez strešnega kovčka malenkostna. Med vožnjo, tudi pri hitrostih nad 100 km/h, smo bili presenečeni tudi nad nizkim hrupom, ki ga skoraj ni bilo zaznati.
Proizvajalec Autohome zagotavlja dveletno garancijo, cena osnovnega modela maggioline airlander je 2300 evrov, kar je sicer bistveno več kot v primeru šotorov. Vendar pa so lahko pustolovske počitnice za investicijo, ki sicer ni poceni, tudi drugačne, predvsem pa udobne, denar pa je primerno vložen le, če znate strešni šotor dobro izkoristiti.