Avto > Šofer naj bo
5006 ogledov

Električni actros je evropski tovornjak leta 2025

Mercedes-Benz eActros
1/6
Daimler Truck
Veliko priznanje za Mercedesov dolgoprogaški električni tovornjak - prejel je prestižni naziv Mednarodni tovornjak leta 2025.

Mercedes-Benz eActros 600 je bil izbran za Mednarodni tovornjak leta 2025. To je že desetič, da je znamka osvojila najprestižnejšo nagrado v industriji – Mednarodni tovornjak leta.

Strokovna žirija, sestavljena iz 24 novinarjev iz različnih evropskih držav, je za zmagovalca leta 2025 izbrala baterijsko-električni tovornjak Mercedes-Benz eActros 600. Tovornjak jih je prepričal z naprednimi aerodinamičnimi rešitvami, zmogljivim pogonskim sklopom in dosegom do 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja.

Inovativna tehnologija za dolge razdalje

Žirija je v svoji obrazložitvi poudarila, da eActros 600 predstavlja vrhunec tehnološkega napredka v segmentu težkih tovornjakov za dolge razdalje. Tovornjak je bil preizkušen v okviru "eActros 600 European Testing Tour 2024", kjer je na več kot 15.000 kilometrov dolgi poti po 22 državah z maso do 40 ton dosegal odlične rezultate. V številnih primerih bi lahko tovornjak teoretično presegel doseg 600 kilometrov brez vmesnega polnjenja.

Mercedes-Benz eActros | Avtor: Daimler Truck Daimler Truck

Karin Rådström, izvršna direktorica Mercedes-Benz Trucks, je ob prejemu nagrade na dogodku IAA Transportation 2024 v Hannovru izrazila ponos nad priznanjem.

Tovornjak eActros 600, ki je bil zasnovan izključno kot električno vozilo, ima dva električna motorja, oba vgrajena neposredno v zadnjo os. Skupna moč je do 600 kW. Standardno se lahko polni pri 400 kW. Baterija tipa LFP ima skupno kapaciteto trikrat po 207 kWh in omogoča tako imenovano hitro megavatno polnjenje, kar bo pomenilo povsem realno pokrivanje tudi po tisoč kilometrov na dan.

V skladu s pravili izbora Mednarodni tovornjak leta (IToY) gre vsakoletna nagrada tovornjaku, ki je bil lansiran v zadnjih 12 mesecih in je najbolj prispeval k učinkovitosti cestnega prevoza. Presoja temelji na več ključnih merilih, vključno s tehnološkimi inovacijami, udobjem, varnostjo, voznostjo, energetsko učinkovitostjo, vplivom na okolje in skupnimi stroški lastništva (TCO).

Žirija je vozila polno naložen 40-tonski vlačilec in se prepričala, da lahko prevozi razdalje prek 500 kilometrov brez potrebe po polnjenju. Opozorili so tudi na njegovo napredno aerodinamiko, ki v primerjavi s standardnimi actrosi zmanjša upor do devet odstotkov. 

Nove standarde za električne tovornjake v transportu na razdalje dosega tudi s pomočjo druge napredne tehnologije. Serijska proizvodnja se bo začela konec novembra, prve dobave strankam pa so predvidene še pred koncem leta.

Mercedes-Benz eActros | Avtor: Daimler Truck Daimler Truck

Da tudi pri transportu na dolge razdalje elektrika z velikimi koraki vstopa med proizvajalce, govorita najbližja zasledovalca. Na drugo mesto se je uvrstila nova linija Aero znamke Volvo, ki jo lahko poganjajo tako električni kot klasični motorji, na tretje mesto pa Ivecov električni vlačilec S-eWay. Pet od sedmih finalistov je bilo tovornjakov z brezemisijskim pogonom.

Ob povzetku glasovanja žirije je predsednik izbora Mednarodni tovornjak leta Gianenrico Griffini (na zgornji fotografiji ob direktorici Karin Rådström) dejal: "Mercedes-Benz Trucks je eActros 600 že od začetka zasnoval kot električni tovornjak. Ta odločitev je prinesla na ceste vrhunsko baterijsko električno vozilo (BEV), ki je sposobno opravljati širok spekter prevozov na dolge razdalje."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Bondi 12:58 26.september 2024.

    Avtor članka izgleda da ne ve, da se je lansko leto iz grupe Mercedes Benz izločilo Daimler Trucks...to sta sedaj 2 ločeni podjetji...zato so sedaj tovornjaki samo še Daimler...in ne več Mercedes Benz...saj pod slikami lepo piše..

  • kembl665 07:47 18.september 2024.

    To električno jajce naj vozi žirija sama.