Mobilnost. Upokojeni strojni tehnik Janez Alič ob podpori sina in prijateljev razvija vozilo, ki ga poganja elektromotor in je bilo pod njegovim vodstvom v celoti projektirano, oblikovano, razvito in izdelano v podjetju Alfa & Omega iz Ljubljane.
"Avtomobile projektiram že 30 let. Že takrat sem želel izdelati čim ekonomičnejše vozilo. Vse raziskave namreč kažejo, da se 90 odstotkov ljudi v vozilu prevaža samih. Zamisel za električno vozilo pa sem dobil leta 2006. Takrat so na trg prispele zmogljivejše in cenovno dostopnejše baterije. Denar je bil vedno težava, še posebno ker je investitorje težko najti, na državne in evropske subvencije pa kot strojni tehnik zelo težko računam. Država za take, kot sem jaz, nima posluha. Projekte zaupajo institucijam, ne strojnim tehnikom s srednješolsko izobrazbo," pravi avtor številnih inovacij, ki je ob finančni pomoči prijateljev predstavil prototip za zdaj surovega videza, v katerega je vložil 10 tisoč evrov.
Za pet tisoč evrov
"Končna različica mora stati osem tisoč evrov, sam pa si upam takšen avtomobil narediti za 5.000 evrov," pravi in dodaja, da mora biti električni avtomobil lahek, trden, imeti mora solidne pospeške od 0 do 50 km/h, predvsem pa mora biti aerodinamičen. Prav to je največja posebnost vozila, saj oblika spominja na padajočo vodno kapljico. "To je najbolj aerodinamična oblika, ki prinese vsaj 10 odstotkov daljši doseg vozila z enim polnjenjem," dodaja Alič, ki je obliko modelno zaščitil.
66-letnik pravi, da je sam verjetno prestar, da bi dočakam morebitno serijsko proizvodnjo. Za zagon bi po njegovih ocenah potreboval okoli pet milijonov evrov, kar je nekajkrat manj, kot je to pri drugih podobnih projektih. "Če bi pridobil investitorje, a jih bom moral verjetno iskati v tujini, nekaj pa bi lahko s subvencijami primaknili tudi država in Evropa, bi lahko na dan izdelali 20 avtomobilov, delo pa bi imelo 50 ljudi," je sklenil izumitelj.
Spoštujem človeka, ampak vseeno je treba priznati, da vozilo ni niti malo "lepo" in treba je gledati dejstvo, da ljudje danes ne gledajo na to če je vozilo aerodinamično, ampak le da lepo in moderno izgleda. Na trgu je kar… ...prikaži več nekaj vozil, ki sicer lepo izgledajo in se zelo dobro prodajajo, pa niso ne zanesljiva, ne kvalitetna, ne nič.. če odmislim obliko, me skrbi tudi za varnost. Bog ne daj, da se kdo zaleti v tebe, ko se voziš naokoli v tem. Za 8 tisoč € lahko dobiš že kakšen nov majhen avto, ki gre hitreje in je ob tudi varnejši, porabi pa ob lepi vožnji malo čez 4 litre bencina. Upam sicer, da razvijalec dobi denar in investitorje, ter da mu uspe. P.S.: Ko bo več električnih avtov in ko bodo le ti cenejši, se bodo cene elektrike takoj dvignile. Brez skrbi, da bo država pobrala kaj se bo dalo.
Državi ni problem nakazati REVOZ-u iz Nm 40 milj. eur, samo zato, da zadovoljijo francoske šefe, da se ne bi slučajno oddselili iz NM. Čeprav vsi vemo, da tak kader kot ga ima NM ne bodo dobilo nikjer, ker je… ...prikaži več to avtomobilska tovarna z tradicijo in usposobljenim kadrom in tudi na vrhu v renojevi kvaliteti, se selitev ne bo zgodila vse dokler bodo lahko te vozila še prodajali!Pomagati kakšnemu zanesenjaku, kot je naprimer g. Alič pa je državi velik problem pa čeprav bi bil morda to začetek razvoja in potencial za nova delovna mesta in morda tudi potencial za sproščaanje znanja, ki ga sedanji diplomanti strokovnih šol , strojne fakultete, ne znajo in ne morejo sprostiti, saj nimajo za to niti možnosti !!
Janezu, tipični Slovenec.. Če ne razumeš globlje poante ne komentiraj. Rajši pojdi še po en kredit na banko....