Avto
3004 ogledov

Slovenec z najvišjim mestom v avtoindustriji sestopil s položaja

Tom Fux Toyota
Po za zdaj še neuradnih informacijah se je z mesta podpredsednika evropske veje največjega proizvajalca avtov na svetu poslovil Tom Fux.

Tom Fux spada med tiste slovenske menedžerje, ki so svojim delom in inovativnimi idejami globoko sled pustili najprej na domačem tržišču, kasneje pa tudi v mednarodnih vodah. Leta 2021 je po letih kariere na visokih položajih znotraj tega globalnega velikana postal podpredsednik Toyota Motor Europe.

Toyota Motor Europe

Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 1963 kot neposredna evropska podružnica japonske Toyote, ima sedež v Bruslju, pokriva pa trge od Združenega kraljestva do Rusije, od EU do Izraela. Pod njega spadajo tudi razvojni in oblikovalski oddelki ter 8 proizvodnih obratov v Evropi za vozila znamk Toyota in Lexus. Zaposluje okoli 27 000 ljudi.

Letni prihodki podjetja so bili leta 2023 kar 35 milijard evrov oziroma za skoraj trikratnik slovenskega proračuna.

Toyota je sicer največji proizvajalec avtomobilov na svetu.

Fux je bil funkcionalno drugi mož Toyote v Evropi in s tem Slovenec z najvišjo funkcijo v avtomobilski industriji. Pod Fuxovim neposrednim poveljstvom je bil nazadnje sektor prodaje in marketinga.

Iz dveh ločenih, a zanesljivih virov, od tega eden prihaja iz kroga vodilnih menedžerjev evropske avtoindustrije, smo pri Žurnalu24 izvedeli, da Tom Fux ni več na omenjenem položaju. Tega naj bi zapustil že pred nekaj tedni, vendar pa pri Toyoti tega doslej niso delili z javnostjo.

Z uradnim vprašanjem smo se obrnili tudi na Toyoto, za zdaj te vesti pri podjetju niso želeli komentirati.  

Tom Fux | Avtor: Toyota Toyota

Tom Fux je leta 2020 o svojem delu za Toyoto spregovoril tudi za Žurnal24. Več o tem TUKAJ.

Meteorski vzpon iz zelenca tik pod vrh

Tom Fux se je po podatkih uradne spletne strani leta 1998 kot mlad diplomant zaposlil v majhni ekipi novoustanovljenega podjetja Toyota Slovenija s sedežem v Ljubljani. Le malo kasneje je pri komaj 28 letih postal direktor tega podjetja, kar je bilo po japonskih standardih rekordno hitro. Poskrbel je za hiter vzpon družbe na domačem ter širitev na nove trge v regiji.

Tom Fux | Avtor: Toyota Toyota
Leta 2008 so Fuxa iz bruseljske centrale Toyota Motors Europe (TME) povabili, naj pride delat k njim. Tam je v obdobju gospodarske krize prevzel krizni menedžment in uspel stabilizirati položaj znamke v Evropi. Leta 2010 je napredoval v direktorja za oblikovanje cen in načrtovanje prodaje, leta 2013 pa je zasedel položaj direktorja prodaje. Fux se je leta 2014 preselil v Nemčijo, kjer je zasedel mesto predsednika Toyote v Nemčiji, ki ga je opravljal štiri leta. Leta 2018 je ustanovil Toyota Fleet Mobility kot skupno podjetje med Toyota Financial Services Corporation iz Japonske in Toyota Motor Europe iz Belgije. 

Leta 2020 je sočasno prevzel dodatno nalogo VP Mobility TME na položaj izvršnega direktorja Toyota Fleet Mobility Europe. Nato je postal odgovoren za razvoj storitev zakupa in mobilnostnimi storitvami v Evropi v programu KINTO. 

Poleti 2021 je Fux postal višji podpredsednik pri Toyoti Motor Europe ter je bil odgovoren za celotno področje prodaje in zadovoljstva strank pri znamkah Toyota in Lexus. Nad njim je ostal samo še Matt Harris, ki ga je tudi povzdignil na položaj št. 2.

Nov generalni direktor, novi ljudje

V družbi TME, ki spada neposredno pod krovno družbo Toyota Motor Corporation, so nedavno precej prevetrili vrhovni menedžment. Najprej je bil lani na mesto generalnega direktorja namesto Harrisa imenovan Jošihira Nakata, ta pa je letos poleti zamenjal ali na druge položaje prestavil več visokih članov poslovodstva. Po pisanju nekaterih medijev, na primer Automobilwoche, naj bi bilo v ozadju nezadovoljivo sodelovanje in prenos znanja med evropsko vejo ter japonsko matico.

Kako to, da se nekaj mesecev kasneje poslavlja tudi Tom Fux, ni znano, niti ni jasen njegov naslednji položaj. Na strani LinkedIn so navedene dosedanje funkcije. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.