Na kratko o letu 2023: prodaja baterijskih avtov kljub slabemu zaključku še vedno raste, dizel pa se je stabiliziral. V Sloveniji vrstni red povsem drugačen. Skupina Volkswagen si je odrezal četrtino kolača.
Znamke po večini lahko zadovoljne, rast konkretna
Leta 2023 je evropski avtomobilski trg zaključil s povečanjem za 13,9 odstotka v primerjavi z letom 2022, na letnem nivoju so vse znamke na trgih držav EU, EFTA in Združenega kraljestva skupaj prodale 10,5 milijona enot, kažejo podatki evropskega združenja proizvajalcev ACEA.
Razen ne Madžarskem so vse ostale države lani dosegle pozitivno rast prodaje. Številne celo dvomestno, tudi veliki trgi Italije, Španije in Francije.
Nemčija kot daleč največji evropski trg novih vozil (2,8 milijona) je s 7,3 odstotka zabeležila skromnejše povečanje v primerjavi z letom 2022. Še posebej decembrska prodaja je bila v Nemčiji zelo šibka. V Sloveniji je bilo lani registriranih 48.809 novih avtov, kar je 5,3-odstotna rast, kaže statistika ACEA.
Električni uradno prvič pred dizli, a ne v Sloveniji
Baterijsko-električni avtomobili so se lani uveljavili kot tretja najbolj priljubljena izbira kupcev in imajo zdaj 14,6-odstotni delež ter so tako sploh prvič na celoletnem nivoju prehiteli registracijo dizelskih vozil. Prodaja slednjih se je stabilizirala pri 13,6 odstotka.
Bencinski avtomobili so ohranili vodstvo s 35,3 odstotka, medtem ko so hibridno-električni avtomobili zasedli drugo mesto s 25,8-odstotnim tržnim deležem.
7,7 odstotka vseh prodanih vozil na evropskih trgih je priključnih hibridov, kažejo podatki ACEA.
V Sloveniji se razrez prodaje glede na pogon precej razlikuje od evropskega povprečja. Kar 59,6-odstotni delež ima bencinski pogon, dizel ostaja drugi z dobrimi 18 odstotki.
Hibridni avti so pri nas na tretjem mestu z vsega 10 odstotki, medtem ko so baterijski avti v Sloveniji dosegli komaj 8,9 odstotka skupne prodaje.
Novih priključnih hibridov je pri nas za 2,1 odstotka.
Koncern Volkswagen je ohranil prevladujoč delež, z vsemi znamkami skupaj zaseda nekaj več kot 25 odstotkov celotnega trga, kar je več kot konec leta 2022. Sledi koncern Stellantis, ki je nekoliko padel na 16,6 odstotka tržnega kolača, tretja je skupina Renault in slabimi 10 odstotki. Sledijo skupina Hyundai, BMW in Toyota.
Med najbolj prodajanimi znamkami je daleč v ospredju Volkswagen z več kot 1,3 milijona prodanih vozil. Na drugo mesto se je zavihtela znamka Toyota z 828 tisoč vozili, tretji je Renault s 681 tisoč vozili.
Prestižni boj velikih treh nemških premijskih znamk je letos za las osvojil predlani tretji Audi s 733 tisoč prodanimi avti, drugo mesto je s 728 tisoč vozili zasedel BMW, Mercedes-Benz le malo zaostaja s 682 tisoč novimi.
Največji skoki so uspeli znamkam Tesla (+57 odstotkov), še posebej na trgih EU, Alfa Romeo (+52) in Lexus (+53). Najbolj sta nazadovali znamki Mistubishi (-25) in Honda (-10).
Večina slovencev nima kej dosti razmišljat o električnem k nimajo niti za kruh kaj šele kredit.
Zanimivo, da sta tako Hertz kot Sixt prodala vse električne avtomobile...