V Sloveniji je bilo leta 2011 na novo registriranih okoli 65 tisoč osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, kar glede na leto 2010 predstavlja okrog enoodstotno rast, pravi predsednik sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije Aleš Suhorepec.
Leta 2010 je bilo v Sloveniji prodanih skupno 64.571 novih vozil, kar je za 5,9 odstotka več kot leta 2009. Vendar gre rast pripisati tudi temu, da je to leto sledilo s finančno in gospodarsko krizo zaznamovanemu letu 2009, ko se je število prvič registriranih novih vozil v primerjavi z letom poprej zmanjšalo za kar 21 odstotkov.
V prvih 11 mesecih leta 2011 pa je bilo v Sloveniji prvič registriranih 61.106 osebnih in lahkih gospodarskih vozil, kar je 0,7 odstotka več kot v enakem obdobju leta 2010. To potrjuje Suhorepčevo napoved.
Rahel dvig v letu 2011 gre po njegovih besedah predvsem na račun lahkih gospodarskih vozil. Trg osebnih vozil je namreč v primerjavi z lanskim letom rahlo v upadu, medtem ko je na področju prodaje lahkih gospodarskih vozil zaznati porast registracij.
"V letu 2011 v primerjavi z letom 2010 sicer zaznavamo povečano število izvoženih vozil, ključna stvar pa je, da je realna prodaja na slovenskem trgu nekje na primerljivi ravni, kot je bila leto poprej," je pojasnil Suhorepec.
Predvidevanja za leto 2012 se od avtomobilske znamke do avtomobilske znamke razlikujejo, dodaja. Vse pa se gibajo od točke, ki predvideva enako prodajo kot v letu 2011, do tega, da nekateri predvidevajo povečanje prodaje za okrog tri odstotke. "Skratka, večjih sprememb ne pričakujemo," pravi Suhorepec.
Obenem poudarja, da pa je trend prodaje precej odvisen od gospodarske klime tako v Sloveniji kot tudi v Evropi. Močan vpliv pri prodaji oziroma potrošnji imajo tudi mediji. Če so mediji pozitivno naravnani do potrošnje kot take, se to pozna tudi na sami povečani prodaji. Enako pa velja tudi v nasprotnem primeru.
Avtomobilska panoga se sicer vedno bolj usmerja tudi v razvoj električnih vozil, pri čemer je Suhorepec prepričan, da ima Slovenija velik potencial za prodajo električnih vozil. "Smo zelo lepa, majhna država, ki ima več kot polovico območja prekritega z gozdovi. Skratka, smo zelena država. Zato sem prepričan, da je tudi naša ekološka zavest močna," pravi.
Vendar pa "mora biti tudi ekologija cenovno konkurenčna", poudarja. To pomeni, da bo do pravega zagona prišlo šele, ko bodo električna vozila na približno primerljivi cenovni ravni kot termična vozila.
Velika večina vseh ključnih akterjev na slovenskem trgu se sicer že dlje časa pripravlja na elektro mobilnost, zato prvi mož sekcije za osebna motorna vozila meni, da bo Slovenija v letu 2012 popolnoma pripravljena na električni avto.
"Distributerji električne energije bodo že ponujali kartico, s katero se boste lahko identificirali na javnih polnilnih mestih, imamo dobrega domačega ponudnika polnilnih postaj, in to javnih in domačih. V letu 2011 smo dobili tudi subvencije za ekovozila," je povedal Suhorepec.
Vendar pa se za zagon prodaje subvencije potrebuje tudi v letu 2012 in naprej. Pri tem v sekciji upajo, da bo pri pogojih za pridobitev subvencij prišlo do določenih sprememb, ki bodo pripomogle k temu, da bodo električna vozila našla hitrejšo pot do ceste.
8
ogledov
Slovenci bomo enako vztrajno kupovali avtomobile
V Sloveniji je bilo lani registriranih okoli 65 tisoč osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil, kar predstavlja okrog enoodstotno rast. Tudi v letu 2012 naj bi prodaja ostala na ravni lanske.