Avto
6202 ogledov

Škodin novi superb ponuja ne enega, ampak kar dva dizla!

predstavitev Škoda Superb
1/12
Saša Despot
Kot so napovedali že ob razkritju lanskega decembra, je ob začetku druge četrtine letošnjega leta na slovenske ceste zapeljala nova, že četrta generacija škode superb.

Škoda superb, ki bo, v nasprotju s sorodniškim volkswagnom passatom, še naprej na voljo v  karavanski in kombilimuzinski različici, je pri nas med svojimi tekmeci precej priljubljen avtomobil. Vrednost mu povečuje tudi dejstvo, da ostaja eden vse bolj redkih pripadnikov avtomobilskega segmenta, ki se počasi poslavlja.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Direktor Škode v Sloveniji Petr Podlipny je na slovenski predstavitvi povedal, da je superbov segment v Sloveniji leta 2016 dosegel svoj vrhunec, od tedaj pa konstantno pada, saj mu tržni delež zmanjšujejo športni terenci, ki jim delež precej raste tudi zato, ker je med njimi tudi kar nekaj električnih vozil.

Prodaja se je sicer v zadnjih letih ustalila pri malce več kot 300 primerkih na leto in tudi letos jih je bilo naročenih že več kot 100. Superb se s takšnimi številkami sicer uvršča med manj pogoste škode na slovenskih tleh, vendar je njegova prodaja primerljiva z drugimi avtomobili v njegovem segmentu. Tudi podatek, da je kar 87 odstotkov prodanih superbov dizelskih, verjetno ni presenetljiv, prav tako pa tudi ne podatek, da jih je na ceste že doslej kar 94 odstotkov zapeljalo s samodejnim menjalnikom, ki je z novo generacijo postal serijski. V Sloveniji je sicer najbolje prodajan superb combi style 2.0 TDI DSG 110 kW.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ostaja oblikovno zadržan avtomobil

Kot vse generacije doslej, bo tudi v novi generaciji škoda superb oblikovno zadržan avtomobil, ki pa bo družinske in poslovne uporabnike razvajal z udobjem, opremo in predvsem prostornostjo. Čeprav gre za povsem novo generacijo, so oblikovne spremembe bolj evolucijske kot revolucionarne narave in ga približujejo manjši škodi octavii in drugim novejšim modelom. 

Medosna razdalja je z 2.841 milimetri ostala enaka kot pri predhodniku, v širino pa sta tako kombilimuzina kot tudi kombi celo izgubila 15 milimetrov. Kombilimuzina je sicer 43 milimetrov daljša in 12 milimetrov višja od predhodnice, kombi pa predhodnika v dolžino presega za 40 milimetrov, v višino pa za 5 milimetrov.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Oblikovalcem je uspelo precej izboljšati tudi aerodinamiko obeh različic. Kombilimuzina se tako lahko pohvali s količnikom zračnega upora 0,23, pri kombiju pa ta znaša 0,25, kar je deset oziroma petnajst odstotkov bolje kot pri prejšnji generaciji.

Bolj kot na zunanjih dimenzijah, se velikostni prirastek pozna v notranjosti, jer je več prostora predvsem za glave celotne peterice potnikov. Prtljažnik je s 645 osnovnimi litri za 20 litrov večji kot prej, v kombiju pa se je ta za 30 litrov povečal na 690 litrov.

Digitalizacija notranjosti

Potniški kabini sta bili poleg tega deležni veliko bolj korenitih sprememb od zunanjosti. Manjše je predvsem število klasičnih gumbov in stikal, ki so jih nadomestili navidezni na 10- ali 13-palčnem osrednjem za dotik občutljivem zaslonu infotainmenta. Instrumenti in podatki o vožnji se bodo serijsko prikazovali na 10-palčni digitalni armaturni plošči, na voljo pa bo tudi projekcijski zaslon.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pomanjkanje klasičnih gumbov in slabosti dotičnih zaslonov so pri Škodi nadomestili tudi z novostjo, tremi 'pametnimi' izbirnimi gumbi na mestu nekdanjih regulatorjev klimatske naprave, ki s kombinacijo sukanja in pritisnih gumbov ponujajo dostop do različnih funkcij, ki so prikazane na 1,25-palčnih digitalnih zaslončkih na njih.

Novost je tudi ročica serijskega samodejnega dvosklopčnega menjalnika ob volanskem obroču, zaradi katere so lahko sredinsko konzolo uredili bolj prostorno in praktično. Med drugimi dodatki je tudi telefonski predal z možnostjo hitrega brezžičnega polnjenja telefona, zraven pa je tudi predal z možnostjo hlajenja. Predal za shranjevanje je tudi zadaj, ergonomski sedeži pa omogočajo tudi masažo. Oblikovalci so notranjost uredili tudi v 100-odstotno recikliranem poliestru.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Superb ne bi bil škoda, če ga ne bi opremil tudi z vrsto 'Simply Clever' dodatkov. Teh je kar 28. Med novimi tehnologijami novega superba so tudi napredni led matrični žarometi, adaptivni blažilniki, ki so serijski na zgornji opremi laurin&klement, ki bo na voljo tudi s serijskimi audio sistemom Canton, masažnimi sprednjimi sedeži in imenitno ureditvijo iz naravnega in umetnega usnja.

Ostaja dizel

Motorna ponudba je že bolj ali manj znana iz prejšnjega superba, začenja pa jo blago hibridizirani 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov in pogonom na prednji kolesi. Močnejši 2-litrski turbobencinski štirivaljnik je na voljo z močmi 150 ali 195 kilovatov.

Na voljo je tudi priključno hibridni pogonski sklop iz 1,5-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja s sistemsko močjo 150 kilovatov. Baterija s kapaciteto 19,7 kilovatne ure neto mu bo zagotavljala več kot 100 kilometrov električne avtonomije, možno pa jo bo polniti z enosmernim tokom z močjo 50 kilovatov ali izmeničnim tokom z močjo do 11 kilovatov.

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Dizelsko možnost predstavlja 2-litrski štirivaljnik, ki bo z močjo 110 kilovatov na voljo s sprednjim, z močjo 142 kilovatov pa s štirikolesnim pogonom. Vsi motorji, kot rečeno, pa so serijsko povezani s samodejnimi menjalniki.

Škoda superb bo na voljo v treh paketih opreme essence, selection ter laurin&klement, i je postala že v osnovi veliko bolje opremljena kot doslej. Za kombilimuzinski superb z opremo essence bo z osnovnim motorjem treba plačati vsaj 34. 327 evrov, z opremo selection 37.545 evrov, z opremo laurin&klement pa vsaj 42.726 evrov. Kombi bo v primerjavi s kombilimuzino dražji za okoli 1.500 evrov.

Pri Škodi pravijo, da bodo dobavni roki za superba odvisni od opreme, načeloma pa se bo na avtomobil čakalo običajnih dva do tri mesece.

dezurni@styria-media.si

predstavitev Škoda Superb | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 4
  • Ender3 21:55 19.april 2024.

    Idealen za policijske inkasante. Zelo hitro se amortizirajo..

  • 4krogci 19:34 19.april 2024.

    Predragi novinar….Superb nebo imel kar dva dizelska motorja niti ne 2 razlicna dizelska motorja na razpolago za izbirat ampak zgolj in samo enega….2.0 tdi , ki pa bo softwersko nastavljen en na 110kW drugi pa na 142kW..identicni motor… Ce bi ...prikaži veči bil pa en 1.6tdi, drug pa 2.0 tdi bi pa govorili o izbiri dveh razlicnih dizelskih motorjih! PS: 2.0 tdi al pa 1.5tsi je za tak avto obcutno podhranjen, kar pripelje do cist previsoke porabe goriva!

  • Avatar Garancija
    Garancija 19:31 19.april 2024.

    Eni so še pametni