Avto
1408 ogledov

Šef dizajna BMW pokazal superšportnika, ki jim ga je odplaknila korona

BMW i16 BMW
Šef BMW oblikovanja Domagoj Đukec sam je z nekoliko grenkobe razkril podobo njihovega superavtomobila z imenom i16. Zasnova je bila že dokončana, nato pa se je zgodilo nesrečno leto 2020.

Štiri leta so pri BMW zadrževali zase skrivnost, kako bo izgledal naslednik danes upokojenega hibridnega športnega modela i8. Znotraj divizije M so nameravali izdelati še veliko bolj radikalen stroj, avto s sredinsko nameščenim motorjem in obliko, ki bi zelo spominjala na znameniti M1 iz leta 1978.

Z Domagojem Đukcem smo se pri Žurnal24 pogovarjali pred dvema letoma, ko nam je zaupal veliko zanimivih stvari o sedanjosti in prihodnosti BMW znamke. Več TUKAJ.  

Vodja oblikovanja Domagoj Đukec, sicer hrvaških korenin, je kar prek Instagrama pokazal podobo izgotovljene zunanjosti avta. Ob tem je zapisal, da ima i16 vse prvine "prihodnje klasike" in opozoril na sorodnosti z M1, ki ga je zasnoval sloviti Giorgetto Giugiaro. Tako ima dvovratni i16 zelo čist dizajn z značilno naprej potisnjeno kabino, zračniki na bokih, ki se zaključijo z valom, in ozkimi ravnimi zadnjimi svetili. 

BMW i16 | Avtor: BMW BMW

Delno ga je napovedal že radikalni koncept Vision M Next, le da bi bil i16 avto, ki bi bil homologiran za cestno vožnjo.  

Eden glavnih pogojev finančnih šefov, da bi maloserijski i16 lahko doživel serijsko proizvodnjo, je bil, da mora uporabljati kompozitno strukturo i8, s čimer so želeli močno zmanjšati razvojne stroške. Ni pa znano, ali bi uporabljal tudi isti pogon. V i8 je bila vgrajena kombinacija 1,5-litrskega bencinskega trivaljnika in električnega motorja s kar 266 kW kombinirane moči. Verjetno pa bi bil pogon v i16 še precej zmogljivejši. 

Đukec je ob objavi zapisal, da je bil celoten razvoj zunanjosti in notranjosti zaključen v enem letu, tudi zaradi že znane zasnove in tehnoloških rešitev. 

"A mu ni bilo dano," je ob objavi z grenkobo zapisal Đukec. "Svet se je leta 2020 spremenil. In na žalost smo morali delo na tem projektu zaključiti. A tako je včasih v življenju, oblikovalci smo vajeni številnih ovinkov in preprek pri tovrstnih projektih. Vseeno pa ne bomo nikoli prenehali sanjati in iskati meja. Za vogalom pa se bo vedno skrival naslednji projekt."

BMW je sicer od takrat v serijsko proizvodno pospremil suv XM, ki je za razliko od i16 dobil zeleno luč.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 07:15 14.februar 2024.

    Še en trobrzinc?