Čelne zračne blazine, stranske zračne blazine, stranske zavese, kolenska blazina, pirotehnični zategovalniki varnostnih pasov, volanski drog, ki se povezne, vzglavniki proti "whiplashu" ... Seznam varnostnih rešitev, ki sta jih v modernih avtomobilih deležna sprednja potnika, je izjemno dolg, potem ko so bili še 20 let nazaj avtomobili z voznikovo zračno blazino prejkone redkost. Pri razvoju varnosti so velikansko vlogo imeli različni neodvisni programi, kot so testi organizacije Euro NCAP.
V vsem tem času pa so proizvajalci odraslim potnikom na zadnjih sedežih namenjali zelo malo pozornosti. Edini varnostni pripomoček zanje je tako še vedno le varnostni pas in pogojno zadnja stranska zavesa, šele zadnja leta je tritočkovni pas namenjen tudi sredinskemu potniku in ne samo stranskima. Redki proizvajalci, denimo Ford, so najavili zračno blazino, všito v sam pas, ki bo bolj zaščitila prsni koš potnikov, a s tem se napredna pasivna varnost zadaj po večini tudi konča.
Prednji kot v vati, zadaj pa ...
Nemška organizacija Adac je po pisanju tiskovne agencije dpa nedavno posebno pozornost namenila prav varnosti zadnjih potnikov. Rezultati so jih negativno presenetili, saj se je izkazalo, da so pri čelnem trku s hitrostjo 64 km/h ali trku od zadaj zadnji potniki veliko bolj izpostavljeni od prednjih. Pri trku pri 64 km/h namreč na potnika deluje kinetična sila z maso ene tone, kar je podatek, ki sam zase pove o nevarnosti zelo hudih poškodb. Telo namreč sunkovito sune naprej proti prednjemu sedežu, nato pa še močno nazaj.
Adacovi inženirji ugotavljajo, da so vzglavniki na zadnjih sedežih zelo pogosto precej bolj oddaljeni od glave potnika kot na prednjih sedežih. To močno poveča nevarnost poškodb vratu pri trku od zadaj, t. i. whiplashu.
Prav tako varnostne strokovnjake čudi, da še noben proizvajalec ni vgradil čelnih blazin za zadnje potnike, ki bi močno ublažile sunek naprej. Tudi kolenske blazine ali blazine za stopala bi bile zelo dobrodošle. Še opozorilniki za nepripetost potnikov zadaj v nasprotju s tistimi spredaj ne oddajajo nikakršnih glasovnih opozorilnih znakov.
Pri Adacu izpostavljajo tudi nevarnost vozil z zgolj enim parom stranskih vrat. V primeru štirivratnih avtomobilov je namreč reševalna pot iz vozila skozi zadnja bočna vrata, če pa so vrata le dvoja, pride velikokrat do takšnih poškodb karoserije, ki zadnjim potnikom blokirajo pot na prosto.