Avto
696 ogledov

Rimac, Tesla ali Ferrari: Kateri je bil najhitrejši?

Rimac concept one v sredini proti tesli model S (levo) in ferrariju LaFerrariju Youtube
Na video kanalu Youtube je popularni Archie Hamilton na 402 metra dolgi dirki primerjal električno limuzino model S znamke Tesla Motors, hibridnega Ferrarijevega superšportnika LaFerrarija in hrvaški električni stroj rimac concept one. Kdo je zmagovalec? Video!

Britanski voznik, ki svoje posnetke objavlja na kanalu Youtube, Archie Hamilton je želel razkriti kako hiter je v resnici električni superšportnik rimac concet one. V ta namen je prišel na Hrvaško in vozne sposobnosti hrvaškega električnega vozila primerjal s teslo model S in Ferrarijevim superstrojem LaFerrarijem.

Na 402 metra dolgi stezi sta se najprej pomerila rimac concept one in tesla model s s sistemom ludicrous, ki za kratek čas omogoči še bolj ekstremne pospeške. Avtomobili med seboj cenovno niso primerljivi kar se je izkazalo tudi v pospeševanju na „četrt milje.“ Razlika v pospeških je bila velika v prid hrvaškega električnega vozila z 800 kilovatov moči (1088 konjskimi močmi).

Ena na ena z LaFerrarijem

Nato je sledil še obračun hrvaškega vozila s ferrarijem LaFerrarijem, ki ima pod motornim pokrovom V12 6,2-litrski motor z močjo 588 kilovatov, družbo pa mu dela še električni motor z močjo 120 kilovatov. Skupna moč rdečega vranca je 708 kilovatov (903 KM), navora pa prek 900 Nm

Archie je menil, da bo zmagal ferrari, a se je zmotil. V obeh poizkusih je bil hitrejši rimac concept one. Iz podjetja Rimac Automobili so sporočili, da pogoji na stezi niso bili idealni, saj njihov avtomobil od 0 do 100 km/h pospeši v 2,69 sekunde. Po dirki so avtomobil takoj pospravili in ga pripravili za izročitev ameriškemu kupcu.

Posebnež plod hrvaškega razvoja

Tehnologija vgrajena v concept one je v veliki meri razvita v domači delavnici v Mali Nedelji. Avto ima v vsako kolo vgrajen lasten elektromotor, ki med seboj sodelujejo usklajeno vsako stotinko sekunde, hkrati pa je navor v vsakem trenutku idealno porazdeljen. Pri tem so še posebej ponosni na nadzorni sistem R-AWTV, ki informacije iz številnih senzorjev preračunava in nato ustrezno odgovarja s prerazporejanjem moči in navora. Velika posebnost je, da ima avto kar štiri menjalnike - za vsako kolo enega, pri čemer sta zadaj nameščena takšna z dvema stopnjama in dvema sklopkama. Učinkovitost elektromotorjev znaša do 97 odstotkov!

Avto iz obsežnega sklopa baterij spravi na cesto kar 800 kilovatov moči (1.088 KM), kar ga postavlja ob bok peščici superšportnih bencinskih avtomobilov. Do prve stotice potrebuje 2,6 sekunde, po 6,2 sekunde je že pri 200 km/h, po 14,2 sekunde pa je že pri 300 km/h. Za primerjavo, doslej najhitrejši avto na svetu, bugatti veyron grand sport vitesse zmore to v 16,7 sekunde, medtem ko koenigsegg one:1 takšno hitrost razvije že po 11,9 sekunde.

Komentarjev 4
  • primc 07:18 18.avgust 2016.

    da da 300km+ že ima dosega Tesla...Ampak da te to stane 100k € je pa druga zgodba...

  • mitjap 23:55 17.avgust 2016.

    kako je 300km+ majhen doseg? Poleg tega se polni na 120kW polnilnici in je baterija polna 30min. Da narediš 3ure pa tudi že rabiš pavzo in takrat pač filaš baterijo. Polnilnic je tako vse več.

  • Snežinko 20:20 17.avgust 2016.

    Hm...nič ni nikjer omenjen doseg hrvaškega avta... Ti pospeški so že super, a na koncu avto ni vreden nič, če z njim lahko narediš 50 ali 100 km. Že tesla ima majhen doseg, sklepam da ima tale Rimac še manjšega. ...prikaži več Žal še vedno velja, da bo treba najprej konkretno povečati kapaciteto baterij, da bodo ti avti resno konkurirali bencinarjem.