Avto
1197 ogledov

Renault symbioz zamenjuje kar tri modele hkrati

predstavitev Renault Symbioz
1/16
Saša Despot
Renault je na slovenske ceste pripeljal enega ključnih križancev C razreda, ki za razliko od električnega scenica ponuja hibridni pogonski sklop. Paleta Renaultovih križancev oziroma SUV-jev je zdaj naslednja: conquest, captur, scenic E-Tech EV, austral, espace, rafale in še symbioz. Tudi električni megane se bolj, kot s kombilimuzino spogleduje s križanci.

Symbioz spada med kompaktne modele, saj si platformo deli s capturjem. Z dolžino 4, 41 metra je nekoliko krajši od conquesta, a daljši in širši od capturja. Pričakovano je bilo, da bo symbioz približno enake velikosti kot scenic e-tech electric, a je slednji na voljo le s 100-odstotno električnim pogonom. V resnici ima skoraj 15 cm manj prostora med sprednjo in zadnjo osjo v primerjavi s scenicom, ki izkorišča lastnosti električne platforme.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zanimiv tako za družine in flotne kupce

Vseeno pa prepriča prav z družinsko uporabnostjo. Na to nakazuje tudi prtljažnikom s 624 litrov prostornine. Pri uvozniku pa so nam pojasnili, da imajo velike cilje tudi pri flotnih kupcih. Nov SUV namreč prihaja na trg kot zamenjava za kar tri modele Renault, megana in megana grand tour (oba se poslavljata iz prodaje) in tudi predhodnega scenica z motorjem na notranje zgorevanje.
Oblikovno sledi capturju, s katerim si delta logotip in žaromete, ločita pa se po 3D maski. Je pa zato zadek povsem svež in nov, vključno z ostrimi žarometi, ki so v višjih paketih opreme zatemnjeni. Renault pri novih modelih stavi na prečiščene linije in premijski vtis.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Renaultu povezavo v dizajnu vlečejo s slavnim modelom renault 16 iz leta 1965. Zasnovan kot »vozilo življenja«, kar je bil načrten in ključen element razlikovanja od tekmecev, je renault 16 ob svojem prihodu na trg leta 1965 uvedel novo vrsto karoserije s petimi vrati na zadku. Ta so omogočala dostop do prtljažnika, ki ga je bilo z modularno zadnjo sedežno klopjo možno povečevati, klop pa med drugim postaviti tudi v položaj »vožnje na počitnice«. Renault 16 je ponujal za tisti čas edinstveno vsestransko uporabnost in je bil kot nalašč za družine, saj se je prilagajal njihovim potrebam in šel v korak z znatnimi družbenimi spremembami.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tehnološki, a želi biti tudi premijski

V notranjosti je prav tako soroden capturju, vključno z multimedijskim sistemom OpenR Link z integriranimi Googlovimi storitvami in 10,4-palčnim navpičnim zaslonom na dotik. Podobne dimenzije ima digitalna instrumentna plošča. Panoramska streha poimenovan solarbay ima nastavljivo prosojnost in ne potrebuje senčnega roloja, zaradi česar je dovolj prostora za glave tudi za tiste višje rasti. Pri Renaultu še posebej izpostavljajo napredek na področju kakovosti materialov, ki so podobni kot v njihovih modelih višjega cenovnega razreda.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault je symbiozu namenil do 27 asistenčnih sistemov, vključno s pametnim tempomatom, ki sam prilagaja hitrost, prepoznavanjem prometnih znakov, samodejnim zaviranjem v sili med vzvratno vožnjo, osebnim asistentom za bolj odgovorno vožnjo, samodejnim zaviranjem v sili na križiščih, opozorilom na vozila v mrtvem kotu, ima tudi pomoč za ohranjanje voznega pasu, opozorilo na prehajanje oznak voznega pasu, opozorilo na voznikovo nepozornost ...

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ambientalna osvetlitev odtenek spremeni vsakih 30 minut. Dodatno za dobro vzdušje skrbi zvočni sistem Harman Kardon z devetimi zvočniki.

Bi imeli več prostora za prtljago ali za noge in kolena?

Pomembno prednost prestavlja pomična zadnja klop v razponu 16 centimetrov, ki je del serijske opreme in potnikom zadaj omogoča dodaten prostor za kolena, medtem ko je prostornina prtljažnika v tej konfiguraciji še vedno spodobnih 492 litrov. Ob pomiku naprej se prostornina prtljažnika poveča na 624 litrov, ob podrtih naslonjalih pa na končnih 1.582 litrov. Zadnji sedeži so zložljivi v razmerju 60/40. Poleg tega je v kabini za 24,7 litra odlagalnih površin za shranjevanje.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Za zdaj le hibrid, prihaja klasika

Symbioz je trenutno na voljo le z enim pogonskim sklopom, to je znani hibridni sistem E-Tech s 145 KM, ki se med drugim že uporablja v modelih clio, captur in conquest. Ta združuje 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor s 94 KM (69 kW) in dva elektromotorja (36 kW e-motor in 18 kW visokonapetostni starter-generator (HSG)), ter "inteligentni menjalnik, ki ga je navdihnilo Renaultovo sodelovanje v formuli 1. Ta ima štiri prestave za bencinski motor in dve za elektromotor, ki energijo pridobiva iz 1,2 kWh baterije.
Sistemska moč je 105 kW, navor pa 250 Nm. Vsa moč gre izključno na prednji kolesi. Symbioz do 100 km/h pospeši v 10,8 sekunde in doseže največjo hitrost 170 km/h. Verjetno najbolj zanimiv je podatek o povprečni porabi goriva. V kombiniranem ciklu naj bi bila po standardu WLTP na ravni od 4,6 do 4,8 litra bencina na 100 kilometrov.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

In koliko stane symbioz? V Sloveniji je na voljo s štirimi nivoji opreme - Evolution, Techno, športno Esprit Alpine in luksuzno Iconic. Evolution se na ceniku začne pri ceni 29.600 evrov. Vključuje že na primer polne led žaromete, 10,4-palčno povezavo OpenR, 7-palčno instrumentno ploščo, tempomat, induktivni polnilec za pametne telefone, parkirne senzorje zadaj in parkirno kamero ter tudi kovinsko barvo.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Renaultu kupcem ob tem omogočajo ugodnosti do višine 2.500 evrov, od tega 1.000 evrov popusta vsakemu kupcu, dodatnih 1.000 evrov popusta je možno dobiti ob izbiri hišnega financiranja, še 500 evrov pa dodajajo za nakup pnevmatik. Lahko pa se slednjemu odpoveste in dobite popust na ceno. To pomeni, da je vstopna cena brez financiranja 28.100 evrov. Ob tem vsak kupec prejme še pet let jamstva.

predstavitev Renault Symbioz | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Renaultu računajo, da bo samopolnilni hibrid na leto našel v Sloveniji okoli 300 kupcev, še veliko več pa si jih obetajo ob prihodu različice ICE z bencinskimi motorji, v prvi vrsti na račun ugodnejše cene. Takrat naj bi na letnem nivoju prodaja symbioza zrasla na približno 1.000 vozil, kar pomeni, da bi bil po prodaji takoj za cliom in capturjem. Cene za bencinske različice, ki na trg prihajajo sredi prihodnjega leta še niso znane.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.