Do konca meseca junija je na slovenskih cestah umrlo že 56 udeležencev cestnega prometa oziroma petnajst več kot v enakem obdobju lani. Vzroki za prometne nesreče, ki jih je bilo do 30. junija 8600, že nekaj let ostajajo enaki. Največji krivec še vedno predstavlja nepravilen premik z vozilom (2225 nesreč), sledita mu neprilagojena hitrost (1431, od tega 19 s smrtnim izidom) in napačna smer vožnje (1323, od tega 12 s smrtim izidom).
"Letošnje leto se je začelo tragično. Poletni meseci so zaradi bolj obremenjenih cest, raznovrstnosti udeležencev cestnega prometa, varljivega občutka varnosti in brezskrbnosti, običajno najbolj kritični. Tako so tudi letošnjo prvo polovico poletja zaznamovali številni tragični dogodki. Ni nam vseeno in smo zelo zaskrbljeni, saj gorimo o ljudeh in ne številkah. Žal se premalo zavedamo, da varnost na cestah ni sama po sebi umevna, temveč je odvisna od vseh nas," je bila jasna Vesna Marinko, z Agencije za varnost prometa.
Stanje varnosti cestnega prometa se v poletnih mesecih občutno poslabša
Poletni meseci zaradi visokih temperatur, neprilagojene hitrosti, gostega prometa, pomanjkanja časa, izkušenj ter utrujenosti veljajo za najbolj kritične. Temu pritrujejo tudi statistični podatki. Stanje varnosti cestnega prometa v Sloveniji se je v poletnih mesecih namreč občutno poslabšalo in je v prvi polovici letošnjega leta tudi nekoliko slabše kot v enakem obdobju lani. Čeprav je bilo prometnih nesreč za dva odstotka manj kot v enakem obodbju lani, jih je za 37 odstotkov več smrtni izid, saj je letos umrla 56 ljudi, lani pa 41.
V letošnje leto smo s slabšim stanjem varnosti cestnega prometa sicer vkorakali že v začetku leta, ko je v mesecu januarju v prometnih nesrečah umrlo deset oseb (dve v enakem obdobju lani) in aprila 12 oseb (9 v enakem obdobju lani). Kot posebej občutljivo skupino udeležencev v prometu na AVP izpostavljajo voznike enoslednih vozil motornih vozil, saj se je število smrtnih žrtev (11) iz te skupine v primerjavi z lanskim letom povečalo za 83 odstotkov. Do konca letošnjega junija je sicer poškodbam prometnih nesreč podleglo največ voznikov osebnih avtomobilov, in sicer 16 (lani 15).
Redarstvo in policija strožje nad kršitelje
Zaradi nič kaj vzpodbudnih statističnih podatkov na policiji, po besedah Boštjana Smoleja, iz Sektorja za promet, načrtujejo dodatne aktivnosti, ki "bodo prilagojene poslabšanemu stanju, predvsem lokalno. Specializirana enota za varnost prometa v prihodnje načrtuje dvodnevne nadzore prometa. Kar pomeni, da bodo s tem povečali efektivno prisotnost policistov".
Boštjan Omerzel, predstavnik Skupnosti občin Slovenije, je bil z informacijami o stanju prometne varnosti, ki močno vpliva na kakovost življenja v lokalnih skupnostih, zadovoljen in opozoril, da je "pomembno, da se v lokalnih okoljih poveča nadzor nad hitrostjo, ki je v prvem polletju letošnjega leta glavni vzrok za poslabšanje prometne varnosti."
Na mejhnih prehodih ne bodo izvajali dodatnih aktivnosti
AVP na mejnih prehodih ne bo izvajal dodatnih aktivnosti, so pa dejali, da bodo prisotni na najbolj obremenjenih prometnih črpalkah. Tam bodo o ključnih prometnih pravilih, ki so napisana v angleškem, hrvaškem in romunskem jeziku, obveščali predvsem tujce. So pa na agenciji z začetkom letošnjega poletja povečali obseg preventivnih aktivnosti na terenu, kjer so osveščali številne obiskovalce prireditev. Razdelili so več tisoč promocijskih materialov in 350 alkotesterjev, izvedli več sto preizkusov z alkotesti na vsakem večernem dogodku, 140 oseb pa so na varno prepeljali domov.
Vaša agencija mi bo pamet solila halo v oči nas gledate in se delate norca iz nas in na koncu se izkaže da imate med svojimi pijančka ki se pijan vozi po cesti in povzroči nesrečo. Se kak dan prej… ...prikaži več pa je trobezljal da se to ne sme. Raje povejte ljudem da se vaša butasta agencija mora izmisljevat nove in nove ukrepe pa četudi niso potrebni da upravicite svoj obstoj in da lahko še naprej kradete nas - moj denar za svoje plače za nič dela katerega mislite da ga opravljate. Sramota ste!
Dokler boste samo dvigovali globe, pač ne morete pričakovati izboljšanja. Obnova cest, motoristom prijazne ograje. . . . , kje pa so taki ukrepi z vaše strani. Najlaže je krivdo valiti na uporabnike infrastrukture ( če tem poljskim potem še… ...prikaži več lahko tako rečemo) in veselo kasirat, Sram naj vas bo.
Koliko nevarnih tock je bilo saniranih v zadnjem letu ? Koliko kilometrov na novo polozenih motoristom prijaznih ograj ? Koliko kilometrov novih kolesarskih stez? Koliko novih avtocest...blabla bla....dobri ste samo za postavljsnje novih omejitev in farbanje polhnih sredinskih crt,drugo je… ...prikaži več cista nula od nule. Zelim vam se naprej udobne fotelje in se boljse place.