Avto
27716 ogledov

Razkrivamo, koliko bodo morali državi plačevati lastniki e-avtov

Hyundai Kona electric električni avto polnjenje polnilnica Saša Despot
S spremembami uredbe bodo morali slovenski lastniki električnih avtov prvič plačevati letno dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu. Znesek dajatve bo še vedno ugodnejši od bencinarjev in dizlov, znan je datum začetka pobiranja.

Vlada je predstavila predlog Uredbe o spremembah in dopolnitvi Uredbe o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu, ki so jo pripravili na ministrstvu za infrastrukturo. V njej je določeno, da bodo morali zdaj tudi lastniki izključno električnih avtomobilov plačevati letno dajatev za uporabo cest.

Doslej so bili namreč tega zneska oproščeni v luči državnih spodbud za prehod na alternativne pogone. Zakon o dajatvah na motorna vozila je že lani napovedal, da bo tega zanje ugodnega obdobja kmalu konec, zdaj pa spremenjena uredba natančneje definira višino letne dajatve in časovnico uvajanja. 

Še vedno ugodneje, a odvisno od mase

Za določanje višine letne dajatve uredba upošteva zakonsko merilo največje dovoljene mase in pogoj, da višina letne dajatve ne sme preseči letne dajatve, ki je določena za vozila na fosilna goriva, s katerimi so primerljiva glede na moč motorja ali največjo dovoljeno maso vozila. 

Za M1 kategorijo (osebni avto), pri kateri je največje dovoljena masa do vključno 1.750 kilogramov, bo letna dajatev znašala slabih 56 evrov. Za e-avto nad to mejo, in takšna je vsaj trenutno velika večina, pa bo letna dajatev znašala 62 evrov.

Za primerjavo, pri avtih na bencin oziroma dizel je letna dajatev do prostornine motorja 1.350 ccm 62 evrov, med 1.350 in 1.800 ccm znaša 96 evrov, med 1.800 in 2.500 ccm je 153 evrov, med 2.500 in 3.000 ccm že 282 evrov, pod 4.000 ccm 452 evrov, nad to mejo pa kar 565 evrov.

Uredba glede letne dajatve za e-vozila se bo začela uporabljati s 1. januarjem 2025.

Uredba določa tudi letne dajatve za električna motorna kolesa kot tudi za tovorna vozila (kategorije N) in avtobuse (M2, M3). Za slednji dve kategoriji je predvidena letna dajatev za 40 odstotkov nižja kot pri primerljivih klasičnih motorjih. 

Električni avto davek nakup izračun avta | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Prvo leto bo večino dohodka v celoti požrla "implementacija"

Glede na trenutno število vozil, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor, je predvideni letni 
dodatni priliv z naslova uvedene letne dajatve okvirno 670 tisoč evrov, ugotavlja predlagatelj. Bo pa treba najprej prilagoditi informacijski sistem, za kar bo treba predvidoma odšteti 440 tisoč evrov brez DDV. Implementacija obstoječih informacijskih sistemov naj bi trajala do šest mesecev. 

Plačilo letne dajatve se že nekaj let obračunava po dnevih, neizkoriščen del dajatve je mogoče v primeru odjave vozila dobiti nazaj. Država je postavila varovalko, da zneskov pod administrativno še sprejemljivo mejo petih evrov ne bo vračala. 

Vse od e-vozil gre za e-vozila

Glede na sprejete zakone mora vlada del sredstev od pobranih letnih dajatev nameniti za ukrepe spodbujanja prehoda na alternativna goriva v prometu. V skladu z uredbo bo vlada celoten prihodek s strani električnih vozil namenila v ta namen, medtem ko bodo šla sredstva z naslova klasično gnanih vozil za naložbe v prometno infrastrukturo in njeno vzdrževanje.

andrej.leban@styria-media.si

Komentarjev 10
  • Cefur 00:08 20.marec 2024.

    Nove dajatve za kokain alkohol ter najsyarejšo obrt, to so golobje alternative!

  • Cefur 00:07 20.marec 2024.

    Golob in njegova svoboda pobirajo davke za našmrkano lajdro!

  • YaKo 09:53 19.marec 2024.

    Skrajno nepoštena dajatev za tisti, ki si kupijo avto z velikim motorjem za veselje in se nekajkrat na leto zapeljejo z njim in za to plačajo 450-550 eur.