Poročali smo, da so v Italiji pred dnevi sprejeli popravke prometne zakonodaje, ki s katerimi so drastično povečali kazni za številne prometne prekrške. Pri hitrosti nad 10 kilometrov na uro nad omejitvijo je kazen že 700 evrov, za uporabo telefona 1.000 evrov. Zelo hudo je sankcionirana tudi vožnja pod vplivom alkohola ali mamil, mladi vozniki prva tri leta ne smejo voziti avtov nad določeno zmogljivostjo.
Isti zakon pa se je spravil tudi nad e-skiroje in jih malodane prepovedal oziroma vsaj strogo omejil. "Nobenih norih skirojev več," je pri predstavitvi zakona v zgornjem delu parlamenta grmel notranji minister Matteo Salvini. Člani senata so zakon podprli z dvotretjinsko večino in tako lahko stopi v veljavo.
Čelada in tablica ter omejitev površin
Tako kot v številnih drugih velemestih je tudi v Italiji velikanski problem obnašanje uporabnikov teh dostopnih sredstev za mestno mikromobilnost, pa tudi nered pri izposoji in parkiranju. Vladni predlagalci sprememb so v predstavitvi novosti opozarjali še na velikanski porast hudih poškodb in tudi smrtnih primerov, ki so posledica nepravilne uporabe.
Zakon zdaj zahteva, da vsi uporabniki ne glede na starost obvezno nosijo čelado. Vozilo mora biti zavarovano. Skupaj z zavarovanjem pa pride tudi obveza po registraciji slehernega e-skiroja.
E-skirojev v Italiji ne bo več mogoče uporabljati na ulicah, ki so rezervirane za pešce, niti ne na kolesarskih progah in na cestah izven naselja. Povrh vsega so predpisane še visoke kazni za nepravilno parkiranje, poroča Guardian.
Z lastno čelado na izposojo e-skiroja?
Med Italijani je pogrom na e-skiroju sprožil mešane odzive. Del javnosti spremembe v smeri večje regulacije in varnosti podpira, a se odpirajo tudi številna nova vprašanja, saj so se nenazadnje e-skiroji izkazali za ekološko precej sprejemljiv način urbane mobilnosti.
Predvsem pa so zaskrbljeni v podjetjih za izposojo, ki jih bodo nova pravila zaradi zahtev po registraciji in zavarovanju ter vzdrževanja parkirnega redu najbolj prizadela. Predvsem problematizirajo obvezo nošnje čelad.
"80 odstotkov strank je občasnih in e-skiro najame v zadnjem hipu, ker pač nimajo na razpolago drugega transportnega sredstva. Nemogoče si je zamišljati, da bodo takšne stranke s seboj od doma prinesle čelado," je za La Nazione dejal direktor enega od podjetij za izposojo in opozoril na veliko ogroženost delovnih mest.
"Kot da bi šlo za boj proti suvom," pa je za La Repubblico primerjavo novih ukrepov naredil njegov konkurent. Ta je še opozoril na sodbo Evropskega sodišča, da električna vozila s hitrostjo pod 20 km/h niso podvržena obveznemu zavarovanju.
Že od leta 2022 morajo biti vsi novi skiroji, ki so na prodaj v Italiji, opremljeni s smerokazi in zavornimi lučmi. E-skiroji, ki so bili do takrat že v uporabi, so morali dodatne naprave namestiti naknadno v prehodnem obdobju.
Minister Matteo Salvini iz koalicijske vladne stranke Liga je sprejem zakona na družbenih omrežjih pospremil kot veliko zmago.