Avto
134 ogledov

Pretep zaradi dveh sekund

Sistem zadrge Wikimedia
Ko bi na slovenskih cestah vozniki znali pravočasno in pravilno vzpostaviti "zakon zadrge," bi bil marsikateri zastoj krajši. Ali vi veste, kako pravilno peljati "v zadrgo"?

Na avtocesti zaradi zožitve na en pas nastane zastoj. Vozniki se poskušajo z zaprtega pasu vključiti na mojega. Nesramnež v velikem avtomobilu se odpelje prav do zapore in se nato poskuša zgnesti na moj pas, pred mene. Ampak mu bom že pokazal, naj kar še malo čaka, srboritež.

Tudi vi razmišljate tako? Ravnate povsem napačno in morebitno plačilo kazni 40 evrov bi bil še najmanjši madež na vaši resnični vozniški podobi "izkušenega" voznika.

Sistem zadrge je v Sloveniji očitno številnim voznikom popolna neznanka in se nikakor ne sklada z zakonom močnejšega, ki prepogosto vlada na naših cestah.

Dogaja se celo, da poskuša kdo z vožnjo po obeh voznih pasovih onemogočati vožnjo drugim udeležencem in pravilno razvrščanje. A dejstvo je, da bi bila marsikateri zastoj in čakanje na soncu precej krajša, če bi vozniki znali čim prej vzpostaviti sistem izmeničnega vključevanja vozil, saj je sistem zadrge dokazano najboljša rešitev za situacije, ko na avtocesti naletimo na delovno zaporo, prometno nesrečo ali pa se dva pasova na koncu mestne vpadnice združita v enega. 

Nesramnost je del slovenskih cest

"Vse je odvisno od nas, voznikov, in naše vozniške kulture," pravi inštruktor varne vožnje Brane Küzmič. "Številni vozniki o sistemu izmeničnega vključevanja žal še vedno ne vedo nič, ker o tem v šolah vožnje premalo učijo, nekateri pa ga ne upoštevajo iz nesramnosti. Ironija pa je, da so se po dolgem čakanju v koloni slovenski vozniki na koncu sposobni dobesedno stepsti zaradi dveh sekund, ki naj bi jih izgubili, ker bodo predse spustili vozilo s sosednjega pasu. A prav s čimprejšnjo vzpostavitvijo sistema zadrge bi si prihranili največ čakanja."

Policisti kršitev ne opazijo

"Policisti občasno spremljajo in nadzirajo promet na mestih, kjer je vzpostavljen sistem zadrge oziroma združitve prometnih tokov. Tovrstnih kršitev je sorazmerno malo, saj se ob prisotnosti policistov takšne kršitve ne dogajajo oziroma se pravilo dosledno upošteva. Lani je bilo 13 takih kršitev," pravi Drago Menegalija s policije.


A Küzmič se z ugotovitvijo policije o redkosti kršitev ne strinja. "V zadnjem letu sem se veliko vozil po štajerskem kraku avtoceste, kjer so bila zožanja zaradi del običajna. Tam niti enkrat nisem naletel na policista, zakon zadrge pa se je le redko upošteval. Že prisotnost policista bi verjetno precej pripomogla k spoštovanju drugih voznikov."

Küzmič postavljalcem cestne signalizacije zato predlaga, naj ob znakih, ki napovedujejo zožanje, obvezno dodajo tudi takšnega, ki opozarja na potrebo po vzpostavitvi zadrge.

Komentarjev 17
  • uni65 21:07 30.september 2016.

    Zadrga deluje tam kjer so vozniki NORMALNI ne pa razni prepotentneži,ki se šopirijo kot purani

  • xmp125 01:34 07.avgust 2013.

    Zakaj? Zato ker tako narekuje preudarna in defenzivna voznja, zato! Ko promet tece normalno, imas, odvisno od znakov, 600-800 metrov, v katerih se lahko tekoce premaknes na pas, na katerega je zozenje. A ti slucajno pridivjas do zozitve po pasu, ...prikaži več ki se koncuje in potem upas, da se ti bo pri recimo 60 km/h nekdo umaknil, ce ne bos koncal v blokadi na koncu pasu, ali kako? Res se sprasujem tudi jaz, kje ste nekateri naredili izpit, seveda se to (iz razlogov navedenih v prejsnjem postu) sprasujem tudi za avtorje ideje o zadrgi.

  • ee99 20:50 03.avgust 2013.

    Zadrga deluje samo tam kjer sta dva pasova nabasana, in tako kot "ne smeš" iz levega pasu na desnega pred koncem, "ne smeš" niti iz desnega na levega, to pa ljudje pri nas delajo, skačejo iz pasu na pas, kjer ...prikaži več bo šlo hitreje, in potem ni čudno da nekaterim to dopizdi in ne spustijo not nikogar tik pred zaporo.Ko bojo ljudje pri nas vozili še po vseh drugih pravilih in zdravi pameti, bo tudi zadrga delovala, prej ne, pa če se na glavo postavimo.