Avto
17433 ogledov

Preizkusili smo ilegalno napravo proti radarjem na cesti

Radarski detektorji Anže Petkovšek
Videli smo, česa je proti policijskim radarjem sposoben jammer.

Slovenski zakon o vozilih je jasen:

Udeleženci cestnega prometa ne smejo uporabljati in tudi ne imeti pri sebi ali v vozilu ali na njem naprav, s katerimi bi lahko otežili, motili ali preprečili delovanje merilnih ali drugih naprav ali tehničnih sredstev (npr. motilec radijskega signala …), ki jih uporabljajo pooblaščeni organi pri nadzoru cestnega prometa.

Zagrožena kazen za fizično osebo je 400 evrov, za pravno ali samostojnega podjetnika pa 1.200 evrov. V tujini so zagrožene kazni lahko še precej višje, zato je logično, da uporabnikov takšnih nedovoljenih naprav med vozniki ni in ne bo veliko.

A obstajajo, hkrati pa je v Evropi zelo razvit trg tovrstnih naprav, ki postajajo vse pametnejše v poskusih, kako prelisičiti merilnike hitrosti. Eno od takšnih tujih naprav, katere imena ne bomo navajali, smo uspeli testirati v živo in se prepričati o učinkovitosti.

Kako deluje jammer?

Ko zazna laserski žarek, odda svoj protisignal, s katerim zmoti merilnik, da ne more opraviti meritve. Pomembno: jammerji načeloma ne delujejo proti dopplerskim radarjem, saj bi s tem posegali v frekvenčno območje, ki je zaprtega reguliranega tipa in bi uporabnik poleg prometnih avtomatsko kršil še številne druge predpise.

Radarski detektorji | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Korak pred policijo

Proti avtu z vgrajenim jammerjem smo usmerili več tipov laserskih merilnikov hitrosti, ki jih uporabljajo tudi slovenski policisti. Nekateri med njimi imajo možnost prepoznati jamming, takrat bi na zaslonu naprava izpisala "jammed," "blocked" ali kaj podobnega. Nekatere najsodobnejše naprave, kot sta ProLaser 4 ali Trucam / Trucam II, pa kljub zaznanemu jammingu vseeno znajo izmeriti hitrost, saj uporabljajo pulzno modulirano oddajanje laserskih pulzov, ki naj bi prelisičilo delovanje jammerjev. V takšnih primerih torej lastnik jammerja dobi dvojno sankcijo - zaradi prekoračene hitrosti in uporabe jammerja.

Če lahko tako zapišemo, pa se je motilec najnovejše generacije izkazal za zelo učinkovitega, saj so naprave druga za drugo javljale, da ne morejo izmeriti hitrosti. Celo tiste ne, ki uporabljajo napredno tehniko moduliranih svetlobnih pulzov, niso zmogle opraviti meritve in tudi ne prepoznati, da je prisoten motilni signal.

*opomba: na fotografijah je vidno, da imata merilnika izpisano "jammed" oziroma "blokada". To smo dosegli z lastno manipulacijo merilnikov, v resnici so zaradi jammerja merilniki izpisovali drug tip napake, ki pa naj ostane skrivnost.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 17
  • Avatar gujdek
    gujdek 15:57 27.julij 2018.

    Nabavil sem si detektor radarjev. Prej nikoli, sedaj pa sem že po 14 dnevih, odkar imam radar, plačal kazen. Zakaj? Počutil sem se varnega pred hijenami, a pred montažo v avto bi moral prebrati navodila in ga nastaviti. Tako pa ...prikaži več mi je čivkal pri vsaki drevi in sem se tega navadil.

  • supreme 23:06 21.julij 2018.

    Clanek prepisan iz avto revije avto klub

  • Avatar Darko Capek
    Darko Capek 13:34 21.julij 2018.

    kupi si 15 let star avto, nihče ga noče, ha ha ha