Škoda, ki se ji po koncu socialistične Češkoslovaške v začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja ni dobro pisalo, je po priključitvi k nemškemu Volkswagnu spet zaživela in njeni avtomobili so danes velikokrat celo bolj priljubljeni od nemških sorodnikov. Morda bomo tudi zato volkswagna passata lahko kupili le še v karavanski izvedbi, škoda superb pa bo še naprej ponujal karavansko in kombilimuzinsko različico.
Eden redkih preostalih
Kot vse generacije doslej, bo tudi v novi generaciji škoda superb oblikovno zadržan avtomobil, ki pa bo družinske in poslovne uporabnike razvajala z udobjem, opremo in predvsem prostornostjo. Ostaja tudi eden redkih predstavnikov kombilimuzin in karavanov v srednjem avtomobilskem razredu, ki je v zadnjih letih po vrsti izgubljal svoje predstavnike, in bo kot tak poskrbel za tiste, ki jim športni terenci še vedno niso všeč.
Čeprav gre za povsem novo generacijo, so oblikovne spremembe bolj evolucijske kot revolucionarne narave. Medosna razdalja je z 2.841 milimetri ostala enaka kot pri predhodniku, v širino pa sta tako kombilimuzina kot tudi kombi celo izgubila 15 milimetrov. Kombilimuzina je sicer 43 milimetrov daljša in 12 milimetrov višja od predhodnice, kombi pa predhodnika v dolžino presega za 40 milimetrov, v višino pa za 5 milimetrov.
Oblikovalcem je uspelo precej izboljšati tudi aerodinamiko obeh različic. Kombilimuzina se tako lahko pohvali s količnikom zračnega upora 0,23, pri kombiju pa ta znaša 0,25, kar je deset oziroma petnajst odstotkov bolje kot pri prejšnji generaciji.
Preurejena notranjost
Bolj kot na zunanjih dimenzijah, se velikostni prirastek pozna v notranjosti, jer je več prostora predvsem za glave celotne peterice potnikov. Prtljažnik je s 645 osnovnimi litri za 20 litrov večji kot prej, v kombiju pa se je ta za 30 litrov povečal na 690 litrov.
Potniški kabini sta bili poleg tega deležni veliko bolj korenitih sprememb od zunanjosti. Manjše je predvsem število klasičnih gumbov in stikal, ki so jih nadomestili navidezni na 10- ali 13-palčnem osrednjem za dotik občutljivem zaslonu infotainmenta. Instrumenti in podatki o vožnji se bodo serijsko prikazovali na 10-palčni digitalni armaturni plošči, na voljo pa bo tudi projekcijski zaslon.
Pomanjkanje klasičnih gumbov in slabosti dotičnih zaslonov so pri Škodi nadomestili tudi z novostjo, tremi 'pametnimi' izbirnimi gumbi na mestu nekdanjih regulatorjev klimatske naprave, ki s kombinacijo sukanja in pritisnih gumbov ponujajo dostop do različnih funkcij, ki so prikazane na 1,25-palčnih digitalnih zaslončkih na njih.
Novost je tudi ročica (serijskega) samodejnega dvosklopčnega menjalnika ob volanskem obroču, zaradi katere so lahko sredinsko konzolo uredili bolj prostorno in praktično. Med drugimi dodatki je tudi telefonski predal z možnostjo hitrega brezžičnega polnjenja telefona, zraven pa je tudi predal z možnostjo hlajenja. Predal za shranjevanje je tudi zadaj, ergonomski sedeži pa omogočajo tudi masažo. Oblikovalci so notranjost uredili tudi v 100-odstotno recikliranem poliestru.
Klasika pod motornimi pokrovi
Superb ne bi bil škoda, če ga ne bi opremil tudi z vrsto 'Simply Clever' dodatkov. Teh je kar 28. Med novimi tehnologijami novega superba so tudi napredni led matrični žarometi, adaptivni blažilniki, ki so serijski na zgornji opremi laurin&klement, ki bo na voljo tudi s serijskimi audio sistemom Canton, masažnimi sprednjimi sedeži in imenitno ureditvijo iz naravnega in umetnega usnja.
Motorna ponudba ne prinaša nič posebno novega. Osnovni bo blago hibridizirani 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik z močjo 110 kilovatov in pogonom na prednji kolesi. Močnejši 2-litrski turbobencinski štirivaljnik bo na voljo z močmi 150 ali 195 kilovatov in bo pozneje na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Dizelsko možnost bo predstavljal 2-litrski štirivaljnik, ki bo z močjo 110 kilovatov na voljo s sprednjim, z močjo 142 kilovatov pa s štirikolesnim pogonom.
Zgolj v kombijevski različici bo na voljo tudi priključno hibridni pogonski sklop iz 1,5-litrskega turbobencinskega motorja in elektromotorja s sistemsko močjo 150 kilovatov in zgolj s sprednjim pogonom. Baterija s kapaciteto 25,7 kilovatne ure mu bo zagotavljala do 100 kilometrov električne avtonomije, možno pa jo bo polniti z enosmernim tokom z močjo 50 kilovatov, s katerim se bo do 80 odstotkov napolnila v 25 minutah.
In mi imamo vse podatke od prejšnje Škode Superb, da vemo njene mere, a se vam ne zdi malo bebavi tile milimetri? Aja če bi mene vprašali, bi vsi vozili Superb....