Euro 7 okoljski standard za nova motorna vozila je dokončno usklajen. Po dveh letih trdih pogajanj in iskanja kompromisov med različnimi odločevalskimi deležniki in interesnimi združenji so v ponedeljek v Bruslju predstavniki Evropskega parlamenta in Evropskega sveta potrdili kompromisni in začasni dogovor o novih pravilih za zmanjšanje emisij iz cestnega prometa za osebna vozila, kombije, avtobuse, tovornjake in prikolice.
Dogovor uvaja številne pomembne novosti glede nižjega podnebnega odtisa novih vozil, hkrati pa dopušča avtoindustriji nekoliko lažji prehod skozi čase temeljnih sprememb. Pomembno sporočilo je, da bodo na boljšem končni uporabniki, saj naj bi z Euro 7 ohranili dostopnost sodobnih vozil ter jih naredili bolj dolgožive. Vozila bodo morala namreč dlje časa izpolnjevati določene zahteve in standarde glede čistosti ter delovanja tehnologije.
Glede izpuha podobno kot Euro 6, prvič dodane gume in zavore
Sklenjeni dogovor predvideva, da se za osebna vozila in kombije ohranijo trenutne pogoje preskušanja po standardu Euro 6 glede mejnih vrednosti izpušnih plinov. Bodo pa na nekoliko zaostrili merjenje, tako da bodo namesto PM23 delcev merilo še drobnejši in nevarnejši PM10 delci.
Za avtobuse in tovornjake pa veljajo strožje mejne vrednosti za izpušne pline, merjene v laboratorijskih in v resničnih voznih pogojih, pri čemer se ohranjajo trenutni pogoji testiranja Euro VI.
Prvič se bodo merili izpusti zavor in pnevmatik. Dogovor določa mejne vrednosti za izpuste delcev iz zavor (PM10) pri avtomobilih in kombijih. Omejitve so 3 mg/km za popolnoma električna vozila, 7 mg/km za večino vozil z notranjim zgorevanjem (ICE) in hibridna električna vozila ter 11 mg/km za velike ICE kombije.
Baterija: po 160 tisoč km še vsaj 72 odstotkov zmogljivosti
Velika novost so minimalne zahteve glede vzdržljivosti baterij pri električnih in hibridnih avtomobilih. Te bodo morale znotraj prvih petih let ali 100.000 prevoženih kilometrov ohraniti najmanj 80 odstotkov začetne zmogljivosti. Znotraj osmih let ali 160.000 prevoženih kilometrov pa morajo baterije ohraniti najmanj 72 odstotkov zmogljivosti. Pri električnih kombijih je zahteva 75 odstotkov znotraj petih let ali 100.000 km in 67 odstotkov do osmih let ali 160.000 km.
Vsak avto dobi potni list
Usklajeno besedilo kot veliko novost predvideva okoljski potni list vozila, ki bo na voljo za vsako vozilo. V tem potnemu listu bodo informacije o okoljski učinkovitosti ob registraciji, kot so omejitve izpustov onesnaževal, emisije CO2, poraba goriva in električne energije, električni doseg, vzdržljivost baterije ...
Uporabniki bodo imeli prek potnega lista tudi dostop do posodobljenih informacij o porabi goriva, zdravju baterije, izpustih onesnaževal in drugih relevantnih informacijah, ki jih generirajo sistemi na vozilu.
Proizvajalci avtomobilov pa bodo morali v prihodnje oblikovati vozila tako, da ne bo mogoče manipulirati s sistemi za nadzor emisij ter jih spreminjati.
Da bo dogovor začel veljati, ga morata zdaj uradno potrditi še Evropski parlament in Evropski svet. Uredba bo za avtomobile in kombije začela veljati z zamikom 30 mesecev, za tovornjake, avtobuse in prikolice pa z zamikom 48 mesecev.
Iz industrije mešani odzivi
Na dogovor so se odzvali v evropskem združenju avtomobilskih proizvajalcev ACEA in pri zvezi avtomobilskih dobaviteljev CLEPA. Oboji so sicer pozdravili kompromisni dogovor glede Euro 7 kot pomemben korak naprej. Pri CLEPI so vseeno izpostavili, da je dogovor sicer bolj ambiciozen, kot so sprva predlagale članice EU, a da bi lahko šel še dlje.
Pri ACEA so dogovor pozdravili, pri tem pa opozorili na nekatere tehnične izzive, da bodo lahko zadostili zahtevam. Ob tem so navedli, da so proizvajalci emisije pri Euro 6 v primerjavi z Euro 1 standardom zmanjšali že za 90 odstotkov. Najhitrejše izboljšanje izpustov v prometu pa da bi dosegli z zamenjavo starih vozil in hitrim prehodom na baterijska vozila.
Končno. Morda se bo končno prenehalo s prevrtavanjem kilometrov !
Vsak avto dobi potni list....Čez deset let se nam bo zapiranje na občine, ki si ga je izmislil nori Janez zdelo kot dopust...Omejeni bomo s svojo izkaznico, kjer se bo sešteval CO2 odtis in določal kam in kako daleč bomo… ...prikaži več lahko šli in kaj bomo lahko jedli in pili..Če boš pojedel čričkov zrezek namesto govejega se boš lahko peljal 3 km dlje...Cepljeni boste lahko šli z avtobusom do britofa, necepljeni le peš...ovce,,
Po 10. letih pa na odpad. Ali pa še prej, če bodo gretardisti, kar je zelo verjetno, že čez leto ali dve, izbljuvali novo norost. Ali pa bodo kmalu 'izmerili' nov okoljski odtis baterij in zapovedali parne pogone (na premog),… ...prikaži več, električarje pa prepovedali. Pri teh norcih se nikoli ne ve, kje se bodo popraskali. Če pomislim na nedavno 'jedrno' propagando za plin kot čisti energent prihodnosti - in kako hitro je ta izpuhtela, ko so si to zaželeli gospodarji bruseljskih skorumpirancev.....