SSC tuatara je uradno postal najhitrejši serijski avto na svetu, potem ko je na ponovljenem testu dosegel 455,3 km/h. Da, to je točno tista tuatara, ki je že oktobra prijavila rekord. Takrat so Američani trdili, da gre njihov avto-izstrelek lahko kar 508,7 km/h, kar bi bilo 60 kilometrov nad doslej aktualnin in verificiranim rekordom koenigsegga agere RS.
Pa se je zapletlo, saj so v njihovi zgodbi o postavljanju rekorda zazijale številne luknje in načele verodostojnost bahanja. Med drugim so številni youtubarji ugotovili, da se prikazani podatki telemetrije avta in kamere ne morejo ujemati z dejanskim stanjem, ki ga o testni stezi prikazuje Google Zemljevid. Sledilo je razkritje, da na postavljanju rekorda ni bilo prisotnega predstavnika podjetja, pri katerem so si Američani sposodili opremo za telemetrijo in zato ni bilo nadzora nad tem, kako so jo pri SSC nastavili.
Užaljeni Američani, ki jim ni nihče več verjel, so se zato lotili znova, temeljito: "Nabavili smo Racelogic in njihov VBOX, imeli smo Life Racing, imeli smo Garmina in predstavnika IMRA," je direktor podjetja SSC Jerod Shelby po poročanju Carscoopsa našteval, kako so zbrali na kup čisto vse relevantne naprave ter poskrbeli za uradni nadzor. Šli so tako daleč, da so v avtu namestili več VBOX naprav, na testih pa je bil stalno prisoten predstavnik podjetja.
Potem ko se decembrski drugi poskus ni posrečil zaradi tehničnih težav, je v tretje vendarle uspelo, čeprav je bil avto precej počasnejši od prvotnih številk. Pri SSC so namreč tuatari spremenili prestavna razmerja, za volanom pa ni več sedel profesionalni dirkač Oliver Webb, temveč kar lastnik avta Larry Caplin.
Avto je po uradnih meritvah naprav v vožnji v eno in drugo smer, kot to zahtevajo pravila Guinnessove knjige rekordov, dosegel kombinirano povprečno hitrost 455,3 km/h in tako za dobrih 8 km/h presegel dosežek švedske agere, ki je bil postavljen leta 2017. Do magične meje 500 km/h pa jih čaka še kar nekaj dela, a so Američani optimistični in trdijo, da imajo v avtu še veliko zaloge neizkoriščene moči. SSC tuataro poganja 5,9-litrski V8, ki ima ob pogonu na etanol E85 1.290 kilovatov moči (1.750 KM). Ena od pomembnih lastnosti avtomobila je za športni avto razmeroma zelo nizek količnik zračnega upora, le 0,279. Avto tehta 1.250 kilogramov.
Kako hitro lahko požene jesko?
Verjetno letos pa se bodo rekorda, menda zadnjega sploh, spet lotili pri Koenigseggu. Računalniške simulacije kažejo, da lahko njihov novi jesko absolut v teoriji doseže hitrost vse do 532 km/h. Da bi dosegli takšne hitrosti, bi potrebovali dostop do znamenite Volkswagnove testne proge Ehra-Lessien, na kateri rekorde postavlja Bugatti, a imajo seveda na to pisto zaprta vrata, zato si morajo pomagati s še dovolj dolgimi in ravnimi cestnimi odseki, ki jih zaprejo za javnost.
Bugatti je svoj močno spremenjeni model chiron leta 2019 pognal vse do hitrosti 490 km/h, a rekord ni obveljal, ker ni šlo za serijski avto.
Kakšen dosežek je to če je voznik z očali in kapo pri odprtem avtomobilu leta 1937 dosegel 432 km/h na navadni nemški avtocesti, še betonirani.