Specializirana revija Teknikens Världs, ki je od leta 1970 po istem postopku testirala že več tisoč avtomobilov, je postala svetovno znana, ko je leta 1997 dokazala, kako nevaren je takratni mercedes-benz razreda A, saj se je med manevrom, ki simulira izogibanje neki oviri pri visoki hitrosti, preprosto prevrnil. Posledično je Mercedes-Benz v svojega malčka serijsko začel vgrajevati sistem ESC, a do danes takratni A ostaja v zavesti kot tisti avto ...
Sedaj pa je test vzel novo prestižno žrtev in sicer kompaktnega suva porscheja macana. "Zelo slabo, skoraj katastrofalno," so po pisanju Carscoopa preskuševalci ocenili najnovejši izdelek nemškega premium proizvajalca.
"Porsche macan S diesel se na testu obnaša zelo čudno, še posebej, ker leva prednja zavora zablokira v sredini manevra. To je zelo nenavadno," je ocenil testni voznik Linus Pröjtz. Avtomobil posledično za trenutek pelje naravnost, namesto da bi zavil po pravilni liniji.
"Povedano drugače, avtomobil lahko ostane pretirano dolgo na nasprotni strani ceste, kar seveda ni ravno priporočljivo, ko pride do nujne situacije." Revija dodaja, da večina konkurentov v suv razredu (predvsem nedavno testirana BMW X4 in range rover evoque) z losovim testom opravijo veliko bolje tako glede vodljivosti kot nadzora in stopnjo varnosti, celo večji macanov brat porsche cayenne nima s testom nikakršnih težav. Test so sicer ponovili večkrat in z dvema različnima macanoma.
Porsche: to je varnostni mehanizem
Pri Porscheju so se že uradno odzvali na švedske kritike. Kot pravijo Nemci, gre pri angažiranju zavor med manevrom za načrtno posredovanje avtomobilovega sistema ARP, ki preprečuje, da bi se avtomobil prevrnil. Ta sistem je vedno vklopljen. Pri Porscheju opozarjajo, da sami v fazi razvoja opravijo izjemno zahtevne teste glede vodljivosti v skladu s standardi. Za švedsko izkušnjo pa menijo, da je bil njihov avtomobil na testu podvržen izredno zahtevnemu vozniškemu stilu testnega voznika, rezultatov testa pa nikakor nimajo za kritične.
"Kot prikazuje video, je bila menjava pasov povsem stabilna in varna. Precej bolj pomembno v takšni situaciji je, da se vozilo ne prevrne ali pa da zadnji del ne spolzi," so skušali pri Porscheju ublažiti madež na svoji podobi, še posebej ker je njihov model 911 nedavno isti test opravil vrhunsko, saj ga je brezhibno prevozil celo pri hitrosti 81 km/h.