Avto
119 ogledov

Porsche Driving School v Sloveniji

Porsche dan na Vranskem
1/22
Tine Zorec/Mediaspeed
Porsche Driving School se je na kratko ustavil v Sloveniji. Svoja vrata so v varnem okolju poligona odprli 911 turbo S, cayman GTS, carrera GTS, panamera GTS in drugi ter povabili, naj pritisnemo plin do konca. Če si upamo.

Težko je ubesediti tistih nekaj sekund izjemnega pospeška, ko se želijo vsi notranji organi preseliti na zadnjo klop, v grlu zastaja glasen vzdih, pred očmi pa se namesto filma pričnejo vrstiti zgolj sličice. Ne, nisem sedel na “space vertigo” prostem padu v Gardalandu, temveč v porscheju 911 turbo S skupaj z njegovimi 560 “konji” pod nogami. In potem še protiudarec vseh fizikalnih sil - izjemno zaviranje. Keramične zavore so še šestdesetič v istem dnevu grabile neznosno učinkovito, varnostni pas se je napenjal, držala na vratih oklepajoči se prsti že izgubljali barvo, noge pritiskale v dno športno utesnjene školjke.

“Izjemen avtomobil,” je poleg za volanom po uvodni vožnji mirno modroval Vojko Safran, eden izmed inštruktorjev AMZS Centra varne vožnje na Vranskem, kjer se je za dva dni ustavila znamenita Porsche Driving School, ena najhitrejših karavan na svetu.

“Ta avto ima prek 12 tisoč kilometrov, od tega so jih veliko večino naredili na isti način, z norim pospeševanjem in enakim zaviranjem na polno.” Neprestano mučenje materiala na polno, torej. “Pravijo, da še niso opravili niti rednega servisa, le gume so menjali,” je Safran, tudi sam za “dušo” lastnik ene od ikon športnega avtomobila (druge znamke), občudoval vzdržljivost superstroja, vrednega 270 tisočakov.

Porsche dan na Vranskem | Avtor: Tine Zorec/Mediaspeed Tine Zorec/Mediaspeed
Takšna izkušnja vsakogar zelo hitro potopi v Porschejev svet, kjer vladajo hitrost in zmogljivost, a tudi visoka raven vsakodnevnega udobja in zanesljivosti. V tem svetu ni prostora za polovičarstvo in kompromise, ni navodil v smislu, da je dovoljeno z “launch controlom” opraviti največ dva štarta na dan, sicer bo šla sklopka … Če 911-tici po celodnevnem neizprosnem mučenju vmes kaj ne bo prav, bo na to že sam opozoril, a ponavadi bo dovolj že, če mu priganjač privošči kakšno minutko mirnejše vožnje, da se ohladi na priporočeno raven ...

Tisti, ki si lahko privoščijo avtomobil te znamke, so ji ponavadi zapisani do smrti. Razne primerjalne ankete o zadovoljstvu strank s svojimi avtomobili razkrivajo, zakaj, saj je Porsche vedno pri vrhu. 

Enega za avtocesto, drugega za čez prelaz ...

Pred mano in novinarskimi kolegi na Vranskem je Porsche razstavil predstavnike celotne svoje aktualne palete razen seveda znamenitega hiperavta 918 spyderja, ki pa je tako ali tako razprodan, eden tudi Slovencu. Tako kot tualpski lastniki dan prej (ne glede na to, ali imajo na svoji "porši" slovensko ali zaradi izogibanja davku na luksuz tujo tablico), smo imeli priložnost na varen način znotraj pist centra na Vranskem dodobra preizkusiti, kaj zmoreta najmanjša boxster S in cayman GTS, si odgovoriti na vprašanje, ali si upamo stisniti do konca plin v 911 turbo S, občutiti nori zvok in pospeške panamere GTS, občudovati hibridni pogon v cayennu in ugotoviti, ali je dizelski cayenne sploh smiseln v tej druščini. Poleg je bil seveda tudi najmlajši macan, ki je skozi ovinke dokazal, kako visoko so lahko dandanes postavljene športne meje pri kompaktnem suvu.

Porsche dan na Vranskem | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Ja, tudi živordeči 911 carrera 4 GTS je bil sprva poleg, a mi ga ni bilo usojeno voziti … Morda še največji izziv za volanom takšnega avtomobila je namreč, da ohraniš na vajetih samozavest in oceno, do kje voznik sme posegati v delovanje avta in česa ne sme, da ne bo še tako dober avtomobil prenehal ubogati ukazov. Dokaz je bil dodobra razbiti omenjeni 911 GTS, ki je povelja novinarskemu kolegu v ekipi pred menoj prenehal izpolnjevati po enem izmed ovinkov na poligonu. Za njim je na asfaltu ostala nekaj deset metrov dolga dvojna vijačnica in odtis živordeče barve na točki trdega stika z betonom.

In kateri je bil najljubši, za katerega sem bom postavil v vrsto, ko si bom zaželel kronati uspešno kariero? Težak odgovor, saj vsak izmed Porschejevih modelov ponuja svojstveno izkušnjo ne le hitrosti, temveč tudi uživanja, udobja, naprednosti, samozavesti.

A naj poskusim:

Petmetrska limuzina panamera je bila sicer zaradi oblike doslej deležna že veliko kritik, a nihče ne dvomi v njene zmogljivosti na enem in udobje najvišjega kova na drugem. Na Vranskem je bila različica GTS s 324 kW (440 KM) in osemvaljnikom, ki strese stekla bližnje stavbe že ob vsakem zagonu motorja. Pospešek do stotke v 3,1 sekunde pove vse, na avtocesti ji ni potrebno voziti po desnem pasu. To upravičuje tudi s ceno od 171 tisoč evrov naprej.

Porsche dan na Vranskem | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Boxter S, kabriolet, ki si ga predstavljam kot idealno sredstvo za premagovanje gorskih prelazov. Izjemno vodljiv in igriv, močan pritisk po plinu spremlja cviljenje, pa ne toliko gum kot voznika, ko mu nadzorovano odnaša ritko. Boxter je sploh v drugi generaciji tudi po zmogljivostih postal pravi mini 911, v različici S, ki se prične pri 76 tisočakih, je tudi še na varni strani cenovnega ekscesa. Čez prelaze pa si ne bi upal s pokritim bratcem caymanom GTS, najmočnejšo “vstopno” različico porscheje. Zvok njegovih 250 kW (340 KM) bi namreč iz zimskega spanja spravil še tako zaspanega medveda, tudi sicer gre za izjemno brutalen strup v mali embalaži, ki ga je potrebno jemati z dovoljšno dozo spoštovanja, pa še to predvsem v varnem okolju.

Cayenne S E-hybrid je sploh ena prvih kombinacij bencinskega in električnega pogona pri suvih. Po zaslugi trilitrskega bencinskega motorja (245 kW/333 KM) in  električnega dodatka (70 kW/95 KM) omogoča hitre pospeške (5,9 do stotice) ali brezemisijsko križarjenje do okoli 30 km daleč. Vstopna cena je dobrih pet tisočakov pod šestmestno število. In še en še pred nekaj leti domala svetoskrunski avto - dizelski cayenne. Resda najpočasnejši predstavnik v karavani, a 7,3 sekunde pospeška pri 193 kW (262 KM) iz trilitrskega dizla je vse prej kot zaspan podatek.

In že smo pri legendi 911. Omenjeni carrera 4 GTS je moral prehitro na prisilni remont, a tudi klasika v obliki carrere black edition (od 120 tisoč evrov naprej) je znala ponuditi ogromno. Gnal jo je še klasični atmosferski 3,6-litrski bokser z 257 kW (350 KM), ki ga bo v modelnem letu 2016 nadomestil zmogljivejši 3,0-litrski turbo. A tudi “stari” je hitro pognal adrenalin po ožilju z odzivnostjo, všečnim hrupom, obnašanjem izjemno usklajene mase …

Porsche dan na Vranskem | Avtor: Tine Zorec/Mediaspeed Tine Zorec/Mediaspeed
Za konec še nazaj k 911 turbo S. “No, sedaj pa ti,” je dejal inštruktor Safran. Malce zaskrbljen in predvsem z veliko mero strahospoštovanja z levo nogo močno stisnem zavoro, desna pritisne do konca plin in nato … katapult. Pnevmatike komaj slišno zaječijo, oblije naju hrup vsisajočega zraku, ki skupaj z bencinom polni kanale šestih valjev s prostornino 3,8 litra, vse skupaj se meša z grmenjem iz štirih izpušnih cevi.

2,9 sekunde do 100 km/h (malce rezervirani uradni podatek je sicer 3,1), 150 km/h po 150 metrih poti … In ponovitev zgodbe z zaviranjem. Ampak sedaj sem bil že pripravljen. Iz avtomobila sem tokrat stopil s širokim nasmeškom, tiščanje v trebuhu kot posledica prve izstrelitve je že šla v pozabo ...

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.