Avto
8992 ogledov

Poplave v Sloveniji ohromile proizvodnjo najbolj prodajanega VW modela

Proizvodnja T-roc Volkswagen Profimedia
Poplave v Sloveniji imajo zelo daljnosežne posledice. To zdaj občutijo tudi pri koncernu Volkswagen, ki bo moral ustaviti proizvodnjo svojega ključnega modela v Evropi.

Automobilwoche s sklicevanjem na agencije poroča, da bo Volkswagen za več tednov ustavil proizvodnjo v svojo portugalski tovarni Palmela pri Lizboni. Kot razlog za zaprtje v internem sporočilu približno 5.000 zaposlenim v tovarni znamka navaja poplave v Sloveniji, ki so močno prizadele dobavitelja motornih delov.

Palmela je izredno pomemben obrat, saj k portugalskemu BDP prispeva kar 1,5 odstotka in predstavlja 4 odstotke izvoza države. V njej proizvajajo model T-roc. Gre trenutno za najbolj prodajan model znamke Volkswagen v Evropi in sploh tretji najbolj prodajan model na evropskih trgih v letošnjem letu za teslo model Y in dacio sanderom. Edini drug obrat, kjer izdelujejo standardne različice T-roca, je Volkswagnova kitajska tovarna. To pomeni, da bo imel Volkswagen precejšnje težave pri izpolnjevanju naročil.

Prekinitev proizvodnje na Portugalskem je predvidena v prvi polovici septembra in bo trajala več tednov. Kot še piše v internem sporočilu, skupina VW 'sodeluje z drugimi dobavitelji pri iskanju alternativ, da bi se lahko prizadeti obrati čim prej vrnili v normalno proizvodnjo'. Hkrati je zapisano, da VW podpira dobavitelja iz Slovenije v prizadevanjih, da čim prej spet vzpostavi vzpostavi proizvodnjo.

KLS Ljubno: "Potrebujemo še več mesecev"

Slovensko podjetje, ki je moralo ustaviti dobavo Volkswagnu, je KLS Ljubno, poroča STA. A očitno Volkswagen ni edini proizvajalec, ki čuti posledice poplav v Sloveniji. Direktor podjetja KLS Ljubno Mirko Strašek je za STA povedal, da sicer ne ve, zakaj Volkswagen ustavlja proizvodnjo na Portugalskem, a da se bo ta teden in v naslednjih tednih ustavilo še več trakov v evropski avtomobilski industriji. 

KLS Ljubno je namreč velik dobavitelj zobatih obročev, s svojimi izdelki pa oskrbuje več kot 80 odstotkov avtomobilskega trga v Evropi, je dejal Strašek.

Dravograd poplave | Avtor: Profimedia Profimedia

Poudaril je tudi, da se trudijo čim prej vzpostavitvi proizvodnjo po vodni ujmi, vendar za to potrebujejo še nekaj mesecev. Strašek se nadeja, da bi lahko del proizvodnje vzpostavili oktobra, vendar vseh kupcev še vedno ne bodo mogli oskrbovati s svojimi izdelki.

"Tovarno še vedno čistimo in tega še ne bo kmalu konec. Najprej smo morali očistiti blato in odpadke, ki jih je nanesla poplava. Zdaj je na vrsti bolj natančno čiščenje. Osredotočeni smo na stroje in tehnološko opremo, ki jih postopoma skušamo spraviti v življenje, ampak ker je to vse elektronika in digitalizirana proizvodnja, bo treba te občutljive instrumente in elektronske naprave nadomestiti z novimi," pravi Strašek in dodaja, da brez državne pomoči več kot 100 milijonov evrov škode po vodni ujmi ne bodo mogli sami sanirati, od zavarovalnice pa bodo prejeli komaj dva odstotka odškodnine.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Kmodri 22:28 30.avgust 2023.

    VW naj slika nazaj!

  • Ender3 14:22 30.avgust 2023.

    Sedaj bomo slovenceljni krivi za upad proizvodnje.. Bravo mi..

  • Avatar Garancija
    Garancija 13:54 30.avgust 2023.

    Govori se,da so bile poplave umetno sprožene iz strani avstrije,kaj pa vem,mogoče je blo pa celo res