Clio RS, fiesta ST, 208 GTI, polo GTI … Vsi ti modeli in še kakšen povrh so v nismotovem "delokrogu". Nismo jim parira z zmogljivostmi, prednjači pa s prednostmi filozofije križanja, pravzaprav je glede na vse vgrajeno in dobljeno pod črto atraktivna tudi cena.
Gre za prvi Nissanov model s športnim imenom (okrajšava za Nissan motorsport), ki se prodaja v Evropi, prav gotovo pa ne zadnji. Japonci pravijo, da nismo izžareva izkušnje, ki so si jih pridobili pri večjih športnih avtomobilih, v prvi vrsti "ubijalcu porschejev" GT-R-u, ljubkovalno poimenovanem godzila.
Pretepač pravega kova
Originalno jukeovo podobo nismo povzdiguje na novo raven. Nos je vizualno bolj našpičen, namesto meglenk čez dan sijeta vodoravna LED trakova, velike okrogle luči pridejo še bolj do izraza, med opazovanjem novosti na pojavi ne izostanejo velike črne odprtine zraka. Vzvratna ogledala so ne glede na eno izmed treh barv zunanjosti vedno rdeče barve, platišča 18-palčna, B-stebriček je iz piano črnine, nad zadnjimi vrati pa kraljuje velik spojler, ki bojda pripomore k dodatnemu pritiski h tlom v hitrih zavojih. Čeprav je velika, bi se edini izpušni cevi prilegla še sestrska odprtina.
Izgleda dobro, kaj pa bistvo?
Da, tudi pelje se zelo dobro. Zvok je gromek, kot ga zadnje čase le še redko slišimo pri "eko" nabritežih, še posebej, če ga poženemo proti meji 6.500 vrtljajev, ko pride na plano vseh 147 kilovatov moči. 1,6-litrski bencinar zmore torej na papirju sedem kilovatov več moči od tistega v različici DIG-T, tudi navora je malenkost več.
Na tem mestu naletimo na največjo kontroverznost nisma. Testnik je bil namreč različica 4x4, ki je serijsko povezan s CVT brezstopenjskim menjalnikom z možnostjo ročnega sedemstopenjskega pretikanja. Menjalnik sicer deluje udobno, avtomobil se v ročnem režimu in športni nastavitvi motorja tudi dobro zaveda, kaj od njega pričakuje voznik, a vseeno se ni mogoče znebiti občutka, da je šlo zaradi avtomatike nekaj vrancev s papirja nabirat gobe. To nenazadnje pričajo tudi podatki o zmogljivostih, saj je skoraj pol sekunde počasnejši od 4x2 brata, tudi končna hitrost je kar nekaj nižja.
Na drugi strani se avtomatika in nekaj dodatne mase slabo obneseta pri porabi, saj je doseči enomestno številko podobno zahtevno kot iskanje neopečenega Nemca po tednu dopusta na hrvaški rivieri. In zaradi tega imajo nismota na črpalkah zelo radi, zaradi majhnega rezervoarja je tam tudi (pre)reden gost.
3.500 evrov vredni 4x4 pogon je torej smiseln le, če ga kupec potrebuje, bodisi zaradi zime bodisi zaradi želje po brezkompromisni zanesljivosti med zavoji. In zanesljivost je na pretek, k čimer pripomore vektorsko razporejanje navora na vsa štiri kolesa, tako da je lega kljub višji postavi lahko vzor malim kombilimuzinam. Podvozje je pričakovano trše nastavljeno, a je precej manj poskakovanja in udarcev v hrbte kot denimo v kakšnem miniju JCW.
Njegova originalnost je prednost
Kot zapisano, je juke v zadnjem letu in pol dobil že kopico posnemovalcev. Večina med njimi je bolj prilagodljivih, imajo več prostora za prtljago in kakšen sladkejši bonbonček v smislu večjega ekrana, boljšega potovalnega računalnika ali na otip prijetnejših gumbov. A v vožnji mu še vedno sledi le malokateri, medtem ko različica nismo veliko nemira vnaša tudi v "gti" tabor, o katerem ostali proizvajalci križancev sploh še ne razmišljajo.
Da, clio RS, 208 GTI in fiesta ST so hitrejši avtomobili, s precej manj serijske opreme tudi nekaj tisočakov cenejši. Ampak … se spomnite tistega nabitega sošolca, ki morda ni bil najhitrejši v teku na 60 metrov, a ga je bilo že zaradi ustrahovanja nasprotnikov še kako dobro imeti v svoji nogometni ekipi? No, to ...
Podatki o vozilu (nissan juke nismo 4WD M-CVT)
Motor: 1.618 cm3, bencinski, turbo
Najvišja moč: 147 kW (200 KM) pri 6.000 vrtljajih/minuto
Navor: 250 Nm med 2.400 in 4.800 vrtljaji
Poraba na testu: 10,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 169 g CO2/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 8,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 207/506
Cena: 28.630 evrov