Izvršni direktor Kie v Evropi, Emilio Herrera, je potrdil, da z modelom optima v tem trenutku Kia nima več načrtov v Evropi. Kia je namreč predstavila naslednjo generacijo svoje srednje velike limuzine, za katero pa je zdaj po vsem svetu poenotila ime in se bo prodajala kot K5. Prinaša ne le novo, všečno kupejevsko zašiljeno obliko, marveč tudi številne nove tehnologije in več udobja, kot se spodobi od takšnega avta.
V Evropi in v Sloveniji pa avta ne bomo videli, saj se Kia umika iz "passatovega" razreda. Herrera je za portal Autovisie pojasnil, da gre za izjemno konkurenčen razred, kjer zaslužki niso veliki, povpraševanja po takšnih avtih pa je vse manj, poleg tega v tem razredu prevladujejo nemške premijske znamke. Herrera je povedal, da so pred lansiranjem modela K5 napravili analizo evropskega trga in ugotovili, da je bila optima prodajno uspešna le v dveh državah: karavan na Švedskem in limuzina na Poljskem. To pa je veliko premalo za vzdržen poslovni model.
Tudi pri slovenskem uvozniku so potrdili, da je zgodbe z optimo za slovenske kupce konec.
Gre že za drugo napovedano slovo v zadnjih tednih iz razreda, kjer trenutno še prevladuje VW passat. Da naslednika modela talisman, ki je potomec tako slovečih imen, kot so modeli 18, 21, 25 ali laguna, ne bo, so pred kratkim dali vedeti tudi pri Renaultu.
Zelo verjetno pa bo isto doletelo tudi model ford mondeo. Pri Fordu so pred nekaj dnevi uradno sporočili, da bodo julija prenehali izdelovati njegovo ameriško različico z imenom fusion, nove generacije pa ne bo. Ne gre pričakovati niti, da bi jo Ford razvijal le za Evropo. Znamka se namreč namerava v prihodnosti posvetiti predvsem suvom in križancem.
Tiho se je s cenikov slovenskega uvoznika v zadnjih mesecih poslovil tudi sorodnik optime, model hyundai i40, ki pa je imel pri prodaji že tako zelo obrobno vlogo.
Renault Talisman je pa daleč najlepši reno trenutno...ok bodo rajše cliote prodajal. Spet eni brez pravih tržnikov.
Koncern Porsche melje po Eu...problem azijskih 4 vratnih limuzin ter limuzin z kesonom v obliki karavana je, da notranjost nikakor ne morejo prilagoditi zgolj eu okusom...zdaj razred nižje pa je itaq vseen, ker tam je tko in tko samo cena… ...prikaži več važna...zaenkrat, pa delno še všečna zunanjost. Noter je pač poceni avto tak kot je....čeprav bi se ceni dalo debatirat...vse se da prodat z dobrimi tržniki!
Zanimivo, kaj zadnja leta dosti spremljam dogajanje karavanov tega razreda in splošno so ljudje prišli do spoznanja da je karavan bolj uporaben od križanca - večji prtljažnik, manjša poraba goriva(delno), normalne dimenzije gum, lepša vožnja, ponavadi bolje opremljen za boljšo… ...prikaži več ceno... Tudi v ameriki pridobivajo karavani na popularnosti, so pa zelo redki naprem EU.