Avto
18754 ogledov

Paradoks: premijske letne pnevmatike so najcenejša izbira

Letne gume, zimske pnevmatike Goodyear
S premijsko pnevmatiko v avtu ne boste le bolj varni temveč se boste z njo tudi najceneje vozili.

Prav gotovo si vsak voznik želi, da bi bile njegove naslednje pnevmatike ne le visokoučinkovite, temveč da bi trajale čim dlje, tako da bi imel glede na prevoženo število kilometrov z njimi najmanj stroškov.

Ob prehodu iz hladnega v topel del leta se veliko lastnikov sprašuje, kakšne oziroma katere nove letne pnevmatike naj namesti na svoj avto. Z menjavo izrabljenih pnevmatik ne gre odlašati. Zakon resda dovoljuje minimalno globino profila 1,6 milimetra, a je to v resničnosti veliko premalo in potencialno zelo nevarno.

Zadnje čase smo ob spremenjenih vzorcih vremena lahko tudi na slovenskih cestah priča številnim nenadnim obilnim nalivom, ko zaradi obilja vode na vozišču pnevmatike z obrabljenim profilom ne zmorejo učinkovitega odvodnjavanja, zato izgubijo stik in se zgodi najhujši mogoč scenarij - splavanje ali akvaplaning. Takrat se voznik počuti kot na ledu, ko ne pomaga čisto noben asistenčni sistem, s katerim je opremljen avto. Asistenčni sistemi ne morejo nadomestiti dobre in ohranjene pnevmatike niti med nenadnim izogibanjem ovire ali pri zaviranju v sili.

Novejša pnevmatika, ki ima še šest ali več milimetrov profila in je ta enakomerno porazdeljen prek celotne tekalne površine, je še posebej v slabem vremenu neprimerno bolj zanesljiva in varna izbira, ki preprečuje škodne primere.

Pri kolebanju, s kakšno gumo voziti čez poletje, je povsem jasno tudi, da poleti ni smiselno voziti z zimskimi pnevmatikami, saj te pri visokih temperaturah postanejo nezanesljive, oprijem v ovinkih in med zaviranjem je slabši. Najnovejši testi dokazujejo tudi, da je pri zaviranju na mokri cesti pri temperaturi 15 stopinj Celzija in hitrosti 80 km/h z zimskimi pnevmatikami zavorna pot za približno dva metra daljša kot z letnimi, kar je pol dolžine avtomobila.

Pnvmatika Eagle F1 Asymmetric 6 | Avtor: Goodyear Goodyear
A tudi pri letnih pnevmatikah so lahko razlike v učinkovitosti ogromne. Da bi lažje izbirali med množico takšnih in drugačnih letnih pnevmatik, so pri nemškem mediju Auto Bild opravili obširni test 20 letnih pnevmatik, ki jih je mogoče dobiti na trgu. Poleg zmogljivosti, kot je zaviranje v mokrem in v suhem jih je zanimal tudi potencial, torej koliko kilometrov je mogoče prevoziti z enim kompletom. 

Zmagovalka testa je postala premijska pnevmatika Goodyear Eagle F1 Asymetric 6, ki je pometla z vso konkurenco tako med premijskimi kot nepremijskimi pnevmatikami.

Najboljša na mokrem, odlična tudi na suhem

Med 50 različnimi modeli na testu se je izkazala po svojih odličnih lastnostih tako pri zaviranju v mokrem kot v suhem. Pri zaviranju od 80 km/h do ustavitve na mokrem asfaltu se je avto na Goodyearovih pnevmatikah ustavil najhitreje oziroma kar 15 metrov pred istim avtom, ki je imel nameščene najslabše pnevmatike na testu. To je za več kot tri dolžine avtomobila!

Tudi na suhi podlagi so te pnevmatike zelo dobre, pri zaviranju od 100 km/h do ustavitve je bila njihova zavorna pot za sedem metrov krajša od zadnjeuvrščenih. 

Zelo pomembna pa je bila tudi simulacija obrabe oziroma koliko kilometrov je mogoče prevoziti z enim kompletom. Test Auto Bilda je dognal, da bi s pnevmatiko Goodyear Eagle F1 Asymetric 6 lahko prevozili kar 63.200 kilometrov, kar je še enkrat toliko, kor je zmogla zadnja uvrščena pnevmatika. 

Na dolgi rok najcenejša izbira

Ker pri stroških lastništva cene pnevmatik igrajo velikansko vlogo, so pri Auto Bildu dodatno preverili tudi ceno 20 pnevmatik glede na tisoč prevoženih kilometrov. Marsikdo namreč meni, da se vložek v dražje pnevmatike nikoli ne povrne. A se je nasprotno izkazalo, da je na dolgi rok najboljša oziroma najcenejša prav premijska pnevmatika Goodyear Eagle F1 Asymetric 6.

Tisoč kilometrov poti pri tej pnevmatiki z nizko obrabo stane glede na začetni vložek in pričakovano življenjsko dobo samo 8,70 evra, kar je približno za polovico manj od povprečja sedmih zadnje uvrščenih pnevmatik, ki so imele povprečje kar 16,15 evra. 

Povedano z drugimi besedami, z omenjeno pnevmatiko je bila (do zakonsko dovoljene obrabe profila) dosežena takšna kilometrina, da je ob preračunu glede na ceno prehitela vso konkurenco različnih pnevmatik.

Pnevmatika Godyear Eagle F1 Asymetric 6 je zadnja generacija tako imenovanih UHP (ultra high performance) pnevmatik, ki je na voljo za širok spekter vozil. Podznamka Goodyear Eagle F1 izvira iz časov sodelovanja znamke pri formula 1 in je z leti postala prva izbira za številne proizvajalce zmogljivih avtov. 

Leta 2007 so uvedli veliko novost, ko so njen profil iz usmerjenega spremenili v asimetričnega, kar je omogočilo bistveno povečane zmogljivosti, ki jih zahteva nova generacija vozil. 

Pri šesti generaciji Eagle F1 Asymmetric 6 iz leta 2022 so uporabili številne nove inovacije pri zasnovi kontaktne površine z več mikro stika, hkrati je nova generacija sposobna prenašanja še več masnih obremenitev in pogonskih moči. Razvijali so jo z mislijo na električne avtomobile, zato so pri njej tudi občutno zmanjšali hrupnost in obrabo.

Čeprav mnogi vozniki menijo, da je s premijskimi pnevmatikami povezana višja nakupna cena, pa je vzporedni test Auto Bilda dokazal reklo "nisem tako bogat, da bi kupoval poceni." Vložek v pnevmatiko Goodyear Eagle F1 Asymetric 6, ki se je na raznih testih izkazala kot visokozmogljiva v različnih scenarijih uporabe, na dolgi rok v resnici pomeni prihranek, hkrati pa zagotavlja zanesljivo in varno vožnjo v vseh razmerah, ki smo jim priča v toplem delu leta. 

Goodyear pnevmatike | Avtor: Goodyear Goodyear

Matej Zavrl, generalni direktor prodaje nadomestnih pnevmatik Evropa JV iz družbe Goodyear Slovenija je povedal, da na podlagi sprememb v voznem parku opažajo trend vse pogostejšega povpraševanja po pnevmatikah večjih velikosti. Na trgu je hkrati več premijskih in električnih vozil, velik del voznega parka pa že sestavljajo suvi. 

V obratu Goodyear v Kranju so nedavno zaključili z veliko naložbo, s katero so za skoraj četrtino povečali proizvodne zmogljivosti in se bolj osredinili prav na segment premijskih pnevmatik.

Vsak voznik lahko sicer pripomore k temu, da bodo njegove pnevmatike trajale dlje. Voznikom strokovnjaki priporočajo redno preverjanje, da so pnevmatike nepoškodovane, prav tako morajo biti pozorni, da globina profila ni manjša od priporočene. 

S preprosto rutino podaljšate njeno življenjsko dobo

Vsaj enkrat mesečno bi morali vozniki preverjati tlak v pnevmatikah, tudi v primeru, ko imajo v vozilu vgrajen tako imenovani posredni elektronski sistem nadzora tlaka TPMS. Premalo napolnjene pnevmatike namreč povzročajo večjo porabo goriva, hitrejšo obrabo in uničenje pnevmatike.

Pri vrednosti polnilnega tlaka je pomembno tudi dosledno upoštevanje priporočila proizvajalca avtomobila, nikoli pa se ne smemo voziti s pnevmatikami, ki imajo nižji indeks nosilnosti od priporočenega.

Življenjsko dobo pnevmatike podaljša tudi enakomerna vožnja po učinkoviti poti z izogibanjem robnikov in luknjam na cesti.

Če uporabniki vozijo že električna vozila, so pnevmatike zanje še dodatno prilagojene, kar običajno razpoznamo po dodatnih oznakah. Pri Goodyearju na primer uporabljajo tehnologijo SoundComfort. Z njo pri proizvajalcu zagotavljajo, da se hrup, ki nastane zaradi interakcije med pnevmatikami in cesto, zmanjša do kar 50 odstotkov, s čimer vožnja postane tišja in udobnejša.

Tehnologija Mileage Plus pa omogoča podaljšanje življenjske dobe pnevmatike, da dosežejo več prevoženih kilometrov, medtem ko tehnologije za zmanjšanje kotalnega upora prispevajo k manjši porabi energije in posledično podaljšajo doseg vožnje.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 8
  • Avatar Peter Klepec
    peter4 06:58 17.april 2024.

    Hrup pnevmatik se je v zadnjil 5 letih močno povečal. Avromobilski proizvajalci sedaj vgrajujejo večje in širše in nizkopresečne. Običajno je prva vgradnja tudi bolj eco in ne sport. Pa pozabili ste napisat priporočljivo globino profila, za zamenjavo in nakup ...prikaži večnakup nove. Prav tako niste podali informacije o starosti pnevmatik. Guma starejša od 4-7 let ali profil manjsi od 3mm, je zanič. Guma lahko postane glasna (zägezahn) tudi zaradi pogostih naglih pospeševanj in zaviranj, torej načina vožnje.

  • 4krogci 15:22 16.april 2024.

    goodyear pa premijska pnevmatika hahahahahahahhaha