Evropski avtoklubi so objavili test najnovejših otroških avtosedežev na trgu. Vsi proizvajalci zagotavljajo, da njihov izdelek zagotovo varuje otroka in mu nudi najboljše udobje, a resnica je včasih zelo drugačna.
Test, za katerim stojijo slovenski AMZS, nemški ADAC in avstrijski ÖAMTC, je letos obsegal 23 novih modelov v različnih velikostnih kategorijah. Kot je znano, sedežev ne ocenjujejo več v kategorijah po kilogramih, kot nekoč, temveč po starosti oziroma višini otroka.
Ocenjevalci so vzeli v precep ne le varnost med različnimi scenariji trka, temveč tudi uporabnost, ergonomijo in morebitno vsebnost škodljivih snovi, ki so se v preteklosti že večkrat izkazale za zelo pereč problem. Tudi tokrat ni bilo nič drugače.
17 modelov je bilo ocenjenih z oznako "dobro", dva pa z oceno "zadovoljivo" (Peg Perego Viaggio 1-2-3 Via in Chicco Youniverse Fix). Zanimivo oba prihajata iz univerzalne kategorije 1 do 12 let.
Največjo pozornost je potrebno nameniti kategoriji do 4 let, saj so med šestimi sedeži iz te kategorije le tri dobili oceno "dobro". En avtosedež je dobil oceno "pomanjkljivo" (Chicco Cosmos), kar dva pa negativno oceno "slabo" (Jane Gravity in Concord Ultimax i-Size). Prvi zaradi vsebnosti otroku škodljivih snovi, pri drugem je čelni test dokazal veliko pomanjkljivost pri varovanju otroka.
Še ena negativna ocena "slabo" pa prihaja iz kategorije do starosti leto in pol. Ne kupujte sedeža Avionaut Ultralite + IQ base, svetujejo avtoklubi. Težava pri njem ni v slabši zaščiti pri trku, temveč vsebuje nekatere škodljive snovi.
Kako dober je prvi otroški sedež z zračno blazino?
Zanimivost tokratnega testa je, da so testirali tudi prvi otroški avtosedež z vgrajeno zračno blazino. Maxi-Cosi Axissfix Air, namenjen otrokom do višine 105 centimetrov, ima v varnostnih pasovih integrirane zračne blazinice, ki se v primeru hitrih pojemkov avtomatsko sprožijo in pred otrokom ustvarijo mehko polje.
Novost se je izkazala tako pri čelnem kot stranskem trku, čeprav so ocenjevalci prepričani, da bi bil otrok še bolj zaščiten v klasičnem sedežu s pogledom nazaj.
Trenutno so podatki o testu dostopni le v nemščini TUKAJ.
dezurni@zurnal24.si