Neodvisna organizacija za testiranje trčenj Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) je že konec pomladi izrazila nezadovoljstvo predvsem na področju varnosti pešcev, saj prav na tem področju proizvajalci še preveč varčujejo, še naprej pa se s predlogi smernic za razvoj prihodnjih modelov in tehnologij trudijo, da bi proizvajalce vozil prisilili na izboljšanje varnosti na vseh področjih. Razmere bodo najbolj zaostrili na področju varnosti pešcev.
NE SPREGLEJTE: v videogaleriji ZGORAJ si lahko pogledate vse videe najnovejših testiranj trčenj Euro NCAP.
Devet od desetih je odličnjakov
Tokrat so testirali 10 novih avtomobilov, vsi, audi A6, BMW X3, chevrolet aveo, chevrolet orlando, citroën DS5, hyundai i40, opel ampera, VW golf cabriolet in vw jetta, razen kie picanto (prejela je štiri zvezdice za varnost), pa so dobili najvišjo oceno, pet zvezdic, za varnost.
Picanto, ki je za razliko od večine konkurentov prejel zgolj štiri zvezdice, namreč serijsko ni na voljo s sistemom elektronske kontrole stabilnosti (ESP). Generalni direktor Euro NCAP Michiel van Ratingen je ob tem dejal: "Serijski ESP mora biti dokaz, da se trudiš za varnost. Tudi zato je za nas zelo pomembno, da bo od leta 2012 prav ta sistem, ki je že rešil življenja tisočih, moral biti serijsko vgrajen v vsa novoregistrirana vozila."
Zaščita pešcev med prioritetami
Še naprej Euro NCAP nadaljuje s testiranjem plug-in in električnih vozil. Opel/Vauxhall ampera je tako prejela 85 odstotkov vseh možnih točk na področju zaščite odraslih, 78 odstotkov pri zaščiti otrok, 86 odstotkov za sisteme za pomoč pri vožnji in zgolj 41 odstotkov na področju zaščite pešcev. Poleg ampere sta se na področju zaščite pešcev zanimivo najslabše odrezala luksuzna audi A6 in citroën DS5. Treba pa je poudariti, da bo že prihodnje leto za dosego petih zvezdic treba doseči 60 odstotkov vseh točk za zaščito pešcev, te meje pa na zadnjih testiranjih ni dosegel nihče izmed desetih testiranih modelov. Še najbliže temu so bili pri Volkswagnu, kjer je vw golf cabriolet dosegel 53 odstotkov točk, jetta pa 56 odstotkov. Tudi chevrolet aveo se lahko pohvali s 53 odstotki, BMW X3 pa z odstotkom manj.
Asistenčni sistemi rešujejo življenja
Premium citroën C5 je prejel kar 97 odstotkov vseh točk na področju sistemov za pomoč pri vožnji. Pri Euro NCAP izpostavljajo elektronski razdelilnik zavorne sile, sistem za pomoč pri zaviranju v sili, elektronski nadzor pogona ali celo omejevalnik/regulator hitrosti z možnostjo programiranja ter statična osvetlitev za križišča. DS5 se lahko pohvali tudi z inovativnimi storitvami, kot je na primer sistem eTouch, ki si je prislužil nagrado Euro NCAP Advanced. Ta posebnost nagrajuje inovativne sisteme, ki zagotavljajo večjo varnost in so hkrati tudi dostopni čim večjemu številu ljudi. Gre za ponudbo inovativnih storitev, ki se je "vselila" v vozilo, kjer izstopa zlasti klic v sili in asistenca z lokalizacijo vozila (glede na državo): dve brezplačni storitvi, ki sta prek vgrajene SIM-kartice na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu, in v primeru težav ali nesreče omogočata natančno lokalizacijo vozila in hitrejše posredovanje reševalnih služb.
Na tokratnih testih sta veliki presenečenji chevrolet aveo in orlando, ki sta v samem vrhu, ko gre za zaščito odraslih, oba sta prejela 95 odstotkov točk, več, 96 odstotkov, je dobil le golf cabriolet, ki je bil skupaj z jetto in hyundaijem i40 na vrhu v kategoriji zaščite otrok. "Zaščita otrok je na vrhu naših prioritet. V prihodnosti se bomo zavzemali za čim bolj stroga merila tudi na tem področju. Že kmalu bomo v povezavi s tem predstavili nove načrte," še pravi van Ratingen.