Avto
43 ogledov

Novost tudi pod pokrovom motorja

Renault clio
1/18
Žurnal24 main
Renault. V skladu s trendom zmanjševanja agregatov so cliu četrte generacije namenili mali bencinski motor z le 0,9 litra prostornine, ki mu je v pomoč turbopuhalo, zaradi česar je boljša izbira od osnovnega 1,2-litrskega bencinskega agregata, a tudi 1.200 evrov dražja.

Francozi so trivaljnik razvili povsem na novo. Iz manj kot litra gibne prostornine je razvojnikom uspelo iztisniti za večino potreb zadovoljivih 66 kilovatov moči in 135 njutonmetrov navora; od tega je 90 odstotkov navora vozniku na voljo že v nizkih vrtljajih. To se v kombinaciji z majhno maso, ki komaj presega eno tono, pozna pri speljevanju z mesta in prehitevanju, turbina pa poskrbi tudi za dobro zvočno kuliso.

Velika razlika v porabi

Renault clio | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Motor z 0,9 litra prostornine je v prvi vrsti namenjen mestnim in primestnim potrebam – kombiniran je tudi s sistemom stop-start –, manj pa vožnji po avtocesti. Z vključenim sistemom Eco, ki nekoliko omeji moč motorja, je lahko poraba krepko manjša od petih litrov, medtem ko se majhna prostornina in pet prestav ročnega menjalnika močno poznajo pri višjih hitrostih, ko poraba pri vožnji v klanec na avtocesti skoči tudi čez osem litrov. Preseneča podvozje, ki je trše kot pri predhodniku, a še vedno udobno požira neravnine, tudi pri bolj športni vožnji pa dokazuje, da bi zmoglo opraviti s številnejšo konjenico.


Tehnološki napredek dvigne ceno, zato je pred nakupom vredno premisliti tudi o nakupu enako močnega dizelskega dCi agregata. Visoko ceno 15.290 evrov z opremo dobro založenega testnika voznikom nekoliko približa 1.800 evrov popusta, ki ga naredi cenovno bolj konkurenčnega.

Renault clio | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Podatki o vozilu: (Renault clio dynamique energy TCe 90 stop&start)
Motor: 998 cm3, dizelski, 90 KM, 66 kW pri 5.250 vrt.
Navor: 135 Nm pri 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 6,5 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h, 12,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 10.990/15.2900 evrov

Plusi: Zunanji videz, odzivnost motorja, lega na cesti, vzmetenje, oprema.

Minusi: Zvočna izolacija pri hitri vožnji, cena testnika brez popusta.

Komentarjev 2
  • fordA 11:38 24.marec 2013.

    Všeč mi je, ker nima avto opcije treh vrat, to je zelo pohvalno. Glede opreme avtomobila pa avto v osnovni opremi nima klimatske naprave, kar je nesprejemljivo. Mislim, da so edini brez klime v tem razredu, kar je zelo žalostno.!