Da ima prireditev, ki ni več le evropska, saj se je iz Frankfurta že razširila na vrsto prizorišč po vsem svetu, kažejo podatki o udeležbi. Čeprav se je na prvi pogled zdelo, da je razstavišča v primerjavi s sejmom pred dvema letoma nekoliko razredčeno, je bilo razstavljavcev dejansko veliko več.
Organizatorji so namreč odprli dodatno večnadstropno halo zgolj zato, da so vanjo namestili množico razstavljavcev tako iz "celinske" Kitajske kot tudi iz Tajvana, ki lansko leto Frankfurta niso obiskali. Močna je bila tudi narodna udeležba nekaterih drugih držav, med katerimi so gotovo izstopale Južna Koreja, Indija, Turčija in ZDA.
Število razstavljavcev iz osemdesetih držav sveta se je tako iz predlanskih 2.800 povečali na okrog 4.200. To kaže, da je, v nasprotju z avtomobilskimi saloni, Automechanika kot sejem poprodaje, čeprav ima tudi spletni format, ostala zanimiva predvsem v tradicionalnem formatu, ki omogoča neposredne stike med ponudniki in njihovimi strankami.
Transformacija prevoza
Organizatorji so letošnjo Automechaniko poimenovali "Driving Transformation", s čimer so poudarili trende, ki po njihovem mnenju trenutno vodijo avtomobilsko industrijo in skupaj z njo tudi poprodajni sektor. Gre predvsem za trende, o katerih v zadnjih letih veliko govorimo in so tudi že močno vplivali na avtomobilski trg. To so elektrifikacija, trajnostni pristop, digitalizacija, povezljivost, umetna inteligenca in iskanje novih kadrov, ki jih povsod po Evropi primanjkuje.
Predvsem kot posledico zadnjega trenda so na letošnji Automechaniki organizirali tudi dogodek AMBITION, ki je bil namenjen predvsem predstavnikom generacije Z, se pravi mladim, rojenim med letoma 1996 in 2010, ki imajo drugačen pogled na mobilnost od starejših generacij, saj so nanje že vplivali sodobni trendi. To se odraža predvsem v tem, da avtomobil kot prevozno sredstvo za njih ni več najbolj pomemben.
Obnova za manj CO2
Če je evropska avtomobilska industrija trenutno v nekakšni krizi, bi lahko rekli, da v poprodaji tega pritiska ni mogoče čutiti na enak način. V dveh podjetjih, slovenski Hidrii in proizvajalcu lubrikantov Liqui Moly, so nam namreč povedali, da v nasprotju s pričakovanji v njihovi poprodajni dejavnosti opažajo za dobro tretjino večje povpraševanje, kot so ga predvideli v načrtih za letošnje leto.
Tema letošnjega leta niso bili le novi nadomestni deli in komponente, ampak je velika tema postala tudi obnova rabljenih nadomestnih delov, pri kateri se je tradicionalno majhnim samostojnim igralcem pridružilo tudi kar nekaj velikih proizvajalcev. Eden večjih igralcev na tem področju je gotovo ZF Friedrichshafen, ki ima v svoji ponudbi več kot 5.500 prenovljenih komponent, ki jih obnavljajo v več kot 20 obratih po vsem svetu, do leta 2030 pa računajo na podvojitev kapacitet. Predvsem pa v obnovi delov vidijo pomembno pot k čistejši industriji, saj naj bi na ta način prihranili do 90 odstotkov materiala in energije.
Na podobni poti je Bosch, ki obnavlja tudi elektronske komponente, pomemben pa je tudi Valeo, ki je med drugim obnovil tudi kamero za asistenčne sisteme, ki se jo vgradi za vetrobransko steklo in naj bi v primerjavi z novimi nadomestnimi kamerami prihranila kar 99 odstotkov naravnih virov.
Pravica do popravila
Druga pomembna tema pa je tudi uveljavitev "pravice do popravila", ki se uveljavlja tudi na področju električnega pogona. Predstavnik podjetja Borgwarner, ki je v poprodajo uvrstilo tudi nadomestne komponente za električna vozila, nam je sicer pojasnil, da ima prodaja na tem področju pri njih še nepomemben obseg, saj so električni avtomobili še razmeroma novi, precej pa je k temu pripomogel tudi zastoj v prodaji, ki smo mu v Evropi trenutno priča. Vendar pa jim je ta premor prišel prav, da se pripravijo na električni prehod in ljudi, ki delajo na sektorju tehnike za avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem, pravočasno prešolajo na električni program.
Poprodajno ponudbo na področju električnih pogonov so resno vzeli predvsem pri podjetju Schaeffler, kjer so že pred dvema letoma pripravili komplet za obnovo menjalnika volkswagna e-golfa, do letošnjega leta pa so ponudbo razširili še na menjalnik in motor hyundaija ioniqa.
Pravijo, da gre pri popravilu električnih pogonskih sklopov predvsem za zamenjavo ležajev in tesnil, saj so ležaji tisti, ki zaradi obrabe povzročajo vibracije, ki so v tihem električnem avtomobilu zelo opazne. Da mehaniki pri menjavi ležajev ne bi uničili navitja elektromotorja, so izdelali tudi poseben stroj za natančno ločitev rotorja in statorja oziroma ohišja elektromotorja.
Upad prodaje novih električnih vozil v Evropi je morda alarmanten, a ne tako zelo, kot nezanimanje kupcev za rabljene električne avtomobile. Problematična je predvsem visokonapetostna baterija, ki je zelo odvisna od tega, kako je prejšnji lastnik avtomobila polnil in kako je vozil.
Pri Mahleju so razvili napravo, ki s kombinacijo polnjenja baterije in spremljanja poteka preko vmesnika OBD ugotovi, kakšna je preostala kapaciteta baterije. Takšno merjenje sicer ni povsem novo, vendar pa je na novo zasnovan predvsem rezultat, saj se poleg preostale kapacitete baterije v odstotkih prikaže tudi predviden doseg vozila s polno baterijo v skladu s protokolom WLTP.
Diagnostika na daljavo
Pr Boschu so nam pokazali, kako lahko diagnostika na daljavo pripomore k temu, da se napaka na vozilu odkrije,še preden bi lahko prišlo do resne okvare. Prva je diagnostika v oblaku, ki vozilo stalno spremlja med potjo. Ko sistem javi napako, lahko operater preko oblaka preveri, kaj je z vozilom zares narobe in vozniku naroči, če naj takoj ustavi, se odpelje do prvega parkirišča ali pa vožnjo nadaljuje in napako odpravi na servisu.
Druga je prediktivna diagnostika, ki se izvaja, ko vozilo stoji na nakladališču ali v garaži. Z njeno pomočjo lahko denimo predčasno ugotovijo, če je denimo na filtru DPF potrebno čiščenje in v tem primeru tako vozilo s kratkih voženj z veliko postanki preusmerijo na relacijsko vožnjo, med katero se izvede regeneracija. Sistem pa omogoča tudi spremljanje baterij električnih vozil med polnjenjem ali vožnjo in opozori na morebitne napake.
Za zdaj so sicer te nove metode namenjene predvsem gospodarskemu sektorju in upravljavcem flot, vendar pa bi jih, kot so pojasnili v Frankfurtu, lahko v prihodnosti prilagodili tudi osebnim avtomobilom.
S prihodom asistenčnih in varnostnih sistemov se je zelo povečala tudi potreba po napravah za nastavitev tipal in geometrije podvozja, ki je predpogoj za pravilno umeritev radarja in drugih tipal na avtomobilu. Pri podjetju Texa so pred dvema letoma predstavili sistem, ki združuje postopka nastavitve podvozja in kalibracije tipal, letos pa so na Automechaniko prišli z dvema prototipnima sistemoma za polsamodejno in samodejno izvedbo nastavitev. Slavo pa jim je ukradlo nemško podjetje Maha, ki je na sejem prišlo z robotkom, ki avtonomno opravi potrebne meritve in nastavitve za izvedbo kalibracije asistenčnih sistemov.
Okolju prijazna embalaža
V okvir skrbi za okolje, ki je tudi bila pomemben element letošnje Automechanike, pa so med drugim spadale tudi novosti pri proizvajalcih lubrikantov. Pri Shellu so namreč izdelali posode za olje, ki so 40-odstotno izdelane iz reciklabilnih materialov, pri podjetju Liqui Moly pa so opozorili na novo vrsto embalaže za olja. Ta je namreč mehur iz plastične folije, ki je zaprt v kartonsko škatlo.
S tem niso le olajšali recikliranja materiala, saj je škatla pretežno izdelana iz lepenke, plastična folija pa zložena zahteva malo prostora, ampak so, ker je pipa za točenje olja privarjena na vrečo, precej omejili tudi kapljanje olja na tla.
Nazadnje pa povejmo, da Kitajci v Frankfurt tokrat niso prišli le kot predstavniki proizvajalcev komponent in opreme, ampak so pod krinko prikaza elektromobilnosti pripravili razstavo kitajskih avtomobilov, za katero lahko pikro pripomnimo, da je bila večja kot letošnji avtomobilski salon v Ženevi. Na Automechaniki smo si tako lahko, poleg tega, kar ponuja poprodajni trg avtomobilskih komponent, ogledali tudi kitajske avtomobile, ki so že ali pa bodo kmalu pripeljali na evropski avtomobilski trg.
🍓 Seks klepet s pravimi dekleti 18+ 👉 𝐖𝐖𝐖.𝐘𝐄𝐒𝟒.𝐅𝐔𝐍 💦 id07455878
Malo sutra! Prej mi ga bo pof...l!