Avto
123 ogledov

Novi kraji, kjer bo mogoče opravljati vozniški izpit

Šola vožnje Saša Despot
Po tem, ko je lani septembra začel veljati pravilnik, ki določa, da je opravljanje praktičnega dela izpitne vožnje mogoče le večjih krajih, zdaj novi infrastrukturni minister Peter Gašperšič želi dodati dodatne kraje, kjer bo mogoče opravljati praktične preskuse.

Po novem načrtu infrastrukturnega ministrstva bo praktičen del izpita za kategorijo B mogoče opravljati tudi v Ajdovščini, Tolminu, Idriji in Ilirski Bistrici, kjer to zadnje leto ni bilo mogoče. Za kategorije A1, A2 in A pa v Litiji. Seveda pod pogojem, da se kandidata preveri skladno z zahtevami pravilnika, ki ureja opravljanje vozniškega izpita.

Leta 2014 objavljeni pravilnik, ki je zmanjševal število izpitnih centrov in krajev, kjer je mogoče opravljati izpit, tako ni držal prav dolgo. Že po manj kot pol leta je novi minister z občinami razpravljal o težavah, ki jih je ta prinesel.

Ukinjanje v imenu zahtevnejše izpitne infrastrukture

Odločitev o ukinitvi nekaterih izpostav je pred slabim letom najbolj razburila kraje, kjer praktičnega izpita ni bilo več mogoče opravljati, saj so opozarjali na precej višje potne stroške za kandidate in na dodatno centralizacijo države. Nekdanji minister Samo Omrzel pa je takrat zagovarjala mnenje, da se z ukinitvijo manjših izpitnih centrov izenačili pogoje za vse kandidate, saj bo izpitna vožnja tako odslej potekala le še na trasah, kjer je mogoče voziti tudi po zahtevnejši infrastrukturi.

"Bistveno povečanje materialnih stroškov in števila zaposlenih na izpitnih centrih"

Tudi zdajšnji minister Peter Gašperšič, ki je pod novim pravilnikom podpisan, pa je še februarja zavrnil pobudo državnega svetnika Uroša Brežana, da bi se praktični deli vozniškega izpita opravljali, kjer so izpolnjeni pogoji za to. V svojem odgovoru je tako navajal, da "današnja pričakovanja glede prometne varnosti zahtevajo, da se praktični deli vozniškega izpita opravljajo v krajih, v katerih zahtevnost prometnega okolja kot celote omogočajo preverjanje znanj, spretnosti in obnašanja v prometu v skladu s predpisi, doktrino in duhom časa, v katerem živimo".

Gašperšič pa je tako navajal še, da bi z vidika delovanja izpitnih centrov povečanje števila krajev, kjer se izvajajo praktični preskusi, to pomenilo, da "bistveno povečanje materialnih stroškov in števila zaposlenih na izpitnih centrih", saj bilo potrebno v vseh dodatnih krajih zagotoviti ustrezne prostore za delo izpitnih komisij, službena vozila za prevoz in večje število zaposlenih zaradi izgube časa na poti.

Na dodatna pojasnila ministrstva, na podlagi česa so določili dodatne kraje, kjer bo mogoče opravljati praktičen del izpita, še čakamo in jih bomo objavili takoj, ko jih prejmemo. 

Komentarjev 5
  • Matej Bukovec 13:48 28.julij 2015.

    Dejstvo je, da je v Ljubljani in Maribour najtežje opraviti izpit. Koliko ljudi poznam, ki so šli delat v Cerknico/Postojno itd in tam takoj naredili, ko so v Ljubljani 5 krat zapored padli. In kaj zdaj? Vozijo kot ena teleta. ...prikaži več Prav je da se dela izpit v normalnih (težkih) mestnih pogojih. Tako se povsod zanjdeš Če znaš voziti v ljubljani, znaš tudi v kakem Čabru ali Črnomlju. Obratno pa ne velja.

  • Ivo 20:59 27.julij 2015.

    Voznik iz Črnomlja dobi enako vozniško kot nekdo iz Ljubljane!V Črnomlju imajo en semafor, nobenega krožišča, ni avtoceste in niti nekih cest v naselju ne, saj je vse skupaj ena vas...

  • STF 16:41 27.julij 2015.

    Problem je v tem: kaj pa ko jo bo? To je nekako kot vozniska za avtomatik. Lahko jo opravite vendar pise v vozniski, da lahko vozite le avtomatik. Bo v vozniski iz Crnomlja pisalo, da lahko vozi le po regionalki?