Tesla je objavila vnovično spremembo cen. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, želijo postati v letu 2024 še dostopnejša znamka na trgu, kar nameravajo doseči "z uporabo originalnih inženirskih in proizvodnih procesov, zaradi česar je naše delovanje časovno in stroškovno bolj učinkovito."
V praksi to pomeni, da so pravkar znižali ceno za njihovega paradnega konja model Y, ki je bil v letu 2023 daleč najbolj prodajan baterijski model v Sloveniji in na svetu, po nekaterih še neuradnih podatkih pa sploh najbolj prodajan avto v Evropi.
Vstopni model Y RWD z obljubljenim dosegom 455 kilometrov po novem stane od 43.970 evrov dalje, kar je več kot štiri tisočake oziroma okoli 10 odstotkov manj kot doslej. Ob upoštevanju subvencije Ekosklada v višini 4.500 evrov to pomeni, da je 4,75 metra dolgi model Y lahko pri kupcu za 39.470 evrov, treba pa je prišteti še za slab tisočak stroškov za prevoz in pripravo vozila. Ko so model Y RWD začeli pred letom in pol prodajati v Sloveniji, je stal 55.990 evrov.
Model Y long range s štirikolesnim pogonom in močnejšo baterijo danes stane od 49.990 evrov, model Y performance pa od 55.990 evrov.
Primerljivo veliki volkswagen ID.4, ki je po prodaji najbližji zasledovalec Tesle v Sloveniji, starta s ceno 50.746 evrov (model Pro), škoda enyaq iV (model 60) pa nekaj nad 48 tisočaki.
Vojna vseh proti vsem
Poteze Tesle na trgu mrzlično spremljajo tudi drugi uvozniki vozil, še posebej baterijskih. V preteklosti so jim takšne Tesline akcije že večkrat močno spremenile prodajne načrte in prinesle velike pritiske na znamke, ki so morale vsaj delno slediti nižanju cen. Te se spreminjajo tudi kot posledica drugega dogajanja po Evropi, na primer nove politike subvencij v Nemčiji.
V ozadju pa je tudi skorajšnji polni vstop na evropski trg s strani velikih kitajskih igralcev - v prvi vrsti Teslinega glavnega globalnega konkurenta BYD - ki obljubljajo napredne avte po dostopnih cenah.
Nadaljevanje sledi...sesutje distribucijskega omrežja! Pripravite sveče...
Ko bo pa 15k ga pa mogoče kupim, ker bo cenejši kot bencinarji
Polni ga bom pa tako, da si ga bom vštekal v ... ? Najprej vsem avte, ki se polnijo cca 15x počasneje kot običajen avto, doma itak pol slo nima(mo) opcije zaradi zanič omrežja in bi polnili 3 dni, na… ...prikaži več "bencinski" bi bila pa itak vrsta do amerike zaradi počasnosti polnjenja. V tem času, ko se napolni en elektro avto se napolni 15 navadnih, pomeni, ni variante, da si v doglednem času na vrsti, če bi bili samo še štromarji!!!!!!! Kaj vam ni jasno EU, ki zelo očitno lezete nekomu nekam?!!?!?!?!?