Avto
742 ogledov

Nič več vrtenja kilometrov nazaj

Avtomobilski števec Žurnal24
Rabljena vozila. Nujni vpisi prevoženih kilometrov. O kriminalizaciji vrtenja števcev ne duha ne sluha, ministrstvo izgovor išče v tem, da merilnik kilometrov ni nujni del avtomobila.

Po večletnih obljubah državnih strokovnjakov za promet in prometno varnost ter s polletnim zamikom od prvotnega roka bodo v začetku maja začela veljati določila novega pravilnika o izvedbi tehničnih pregledov, po katerem bodo morali kontrolorji za vsako vozilo vpisati trenutno število prevoženih kilometrov.

Tudi stanje pnevmatik

"Podatek o kilometrih bo del matičnega registra vozil, ki bo prek uradne osebe, denimo na upravni enoti, na vpogled zainteresirani osebi, denimo bodočemu kupcu," pojasnjuje Gregor Meglič, vodja tehničnih pregledov na kranjski izpostavi družbe A1 – Remont Kranj.

"Hkrati bo treba vpisati stanje pnevmatik, torej globino dezena," Meglič omenja še eno novost, ki je pravilnik ne določa, a so jo na ministrstvu za okolje in prostor dodali med navodila izvajalcem tehničnih pregledov. Meglič sicer pričakuje, da čas, ki ga bo avto prebil na testni stezi, zaradi novosti ne bo nič daljši.

Register kilometrov naj bi dovolj zavednim kupcem omogočil preverjanje zgodovine avtomobila, a to še vedno ne bo mogoče pri rabljenih vozilih iz tujine, saj bodo ta v register vpisana šele na prvem tehničnem pregledu v Sloveniji.

Sankcij še ni

Slovenija je vse do zadnjega na navodila iz Bruslja čakala tudi glede kriminalizacije vrtenja števcev prevoženih kilometrov. Na zadnjem zasedanju Evropskega parlamenta so sicer evropski poslanci potrdili direktivo, ki od članic zahteva, naj za manipulacijo s števci predvidijo način učinkovitega nadzora in kazni, a mora biti direktiva še vnesena v slovenski pravni red v prihodnji noveli zakona o motornih vozilih, za katero pa ima država še veliko časa.

Belgija je denimo stvari že zdavnaj vzela v svoje roke in leta 2004 uvedla zakon, ki strogo prepoveduje vsakršno poseganje v merilnik kilometrov in predpisuje visoke kazni. V postopek nadzora je učinkovito vključila tudi servisne delavnice in celo vulkanizerje, zaradi česar se je delež vozil s prevrtenimi števci v Belgiji v nekaj letih zmanjšal na manj kot odstotek.

In pri nas? Ministrstvo se izgovarja, da v skladu z veljavnimi tehničnimi predpisi merilnik kilometrov v nasprotju z denimo merilnikom hitrosti ni nujni sestavni del avta, zato ni mogoče predpisati sankcij za prevrtavanje kilometrov. Inšpekcija in policija tako početje preganjata šele, ko obstaja utemeljen sum goljufije pri prodaji takšnega avta.

Ko gre čez mejo, se pomladi

Mednarodno avtomobilsko združenje FIA izpostavlja, da bi moralo biti vsakršno poseganje v kilometre obravnavano kot prevara, a danes le redke države učinkovito kazensko preganjajo to dejanje. FIA od Evropske unije pričakuje tudi čezmejno dostopnost baz podatkov, s čimer bi preprečili zlorabe pri uvozu rabljenih vozil, od proizvajalcev avtomobilov pa zahteva rešitve, ki bi zelo otežile elektronski dostop do merilnika.

Komentarjev 7
  • Dario Lupič 21:28 02.april 2014.

    Kaj pa njih briga, koliko imam jaz na SVOJEM avtu na števcu? lahko ga prevrtim tudi naprej, če se mi zahoče.

  • Pepe007 14:36 31.marec 2014.

    Podražili bodo poseg. Namesto enega ob prodaji, bo vozilo doživelo tretma pred vsakim tehničnim. To so očitno zlobirali tisti, ki se s tem vrtenjem ukvarjajo.

  • KOJAK 14:08 31.marec 2014.

    :) ... Uradniki in novinarji takega mišljenja niso sposobni.