Slovenska prodajna pomlad pri novih avtomobilih še vedno traja, saj so v prvih sedmih mesecih letošnjega leta prodajalci registrirali že prek 53 tisoč vozil, kar je okoli osem odstotkov več v primerjavi z istim obdobjem že tako zelo dobrega lanskega leta.
Zadnji podatki uvoznikov (januar-avgust) pa hkrati kažejo, da je slovenski trg novih dizelskih avtomobilov v nadaljnem strmem upadanju. Tako se je v letošnjem letu (brez izvoza) v Sloveniji prodalo le še slabih 31 odstotkov avtov na dizelski pogon, še dve leti nazaj pa je bil njihov tržni delež kar polovičen.
Dizelski pogon ohranja visok tržni delež nad dvema tretjinama predvsem v višjih velikostnih razredih, kjer je bil padec doslej najmanj opazen. Pri srednjem in nižjem razredu pa so na pohodu turbobencinski motorji. Številni modeli so v skladu z novim standardom WLTP povsem izgubili dizle: fiat 500X, kia rio, porsche macan, škoda fabia ...
Trenutno dogajanje na prodajnem trgu novih avtov postavlja pod vprašaj zaveze glede zmanjševanja izpustov CO2 s področja transporta, saj imajo bencinski motorji v povprečju večje izpuste toplogrednih plinov od dizelskih. Ti so na drugi strani bolj škodljivi zaradi zdravju nevarnih izpustov.
dezurni@zurnal24.si
Vse to so zakuhali Volkswagen in ostala nemška Co. Pa saj je bilo že lep čas jasno, da je z njihovimi dizli nekaj hudo narobe. Med vsakim štartom izpred semaforja lahko zlahka opaziš, kako se kadi iz njihovih dizlov. Sorry,… ...prikaži več, ampak tega ne opaziš pri kakšni Kiji, čeprav bo kdo rekel, da ne potegne tako močno. Verjetno bi, če bi tudi oni goljufali.
Če bi prišteli k novim vozilom še uvoz rabljenih iz tujine, potem še vedno prevladuje dizel. Drugače bo samo v primeru, da bodo na cestah z mobilnimi kontrolami lovili tiste dizle, ki preveč onesnažujejo. Vemo, da avtomobili po letu 2010… ...prikaži več nebi smeli več puščati oblaka črnega dima za sabo, ker imajo vgrajen filter trdih delcev.
Dizel je samo še za traktorje, kombajne in tovornjake.