Proizvajalci, ki imajo proizvodne pogone v Veliki Britaniji, se bojijo junijskega referenduma (Brexit), saj bi izstop iz Evropske Unije lahko resno ogrozil njihovo poslovanje.
Še več, nekateri se igrajo nevarno igro, saj poskušajo vplivati na referendum. Skupina BMW, ki je stoodstotni lastnik Rolls-Roycea, je poslala pismo zaposlenim v Goodwoodu.
V njem navajajo težave, ki bi utegnile nastati, če bi Britanci zapustili EU. Predvsem to, da ni zanesljivo, da bi Evropa še naprej dovolila svobodno trgovino, carinske ovire pa bi privedle do zvišanja stroškov in večjih cen. Z drugimi besedami - to je opozorilo na neizbežno zmanjšanje števila delovnih mest.
Lani rekordno leto po krizi
Britanska avtoindustrija je lani beležila enega najboljših izkupičkov po letu 2009, saj so v letu 2015 proizvedli 1.587.677 avtomobilov, kar je po uradnih podatkih 3,9-odstotna rast v primerjavi z letom 2014. Več kot 77 odstotkov proizvedenih vozil so Britanci izvozili. Rekordno sicer ostaja leto 1972, ko so proizvedli 1,92 milijona avtomobilov.
Ker so avtomobilisti v tovarne v Veliki Britaniji vložili tudi po več 100 milijonov evrov je težko verjeti, da jih bodo kar zaprli. Pri Toyoti so dejali, da tovarne v Derbyju, kjer proizvajajo aurisa in avensisa, ne bodo zaprli ali preselili drugam.
Čeprav večina proizvajalcev želi vstati nevtralnih, mnogi trdijo, da je izstop iz EU nevaren za britansko gospodarstvo. Tudi premier David Cameron trenutno vodi kampanjo, v kateri opozarja na slabosti izstopa iz EU za njihovo gospodarstvo.